Vad är "rätt" att göra??
Nu behöver jag lite hjälp med en sak som gör mig förvirrad om jag har "rätt" eller" fel". Sambon har ett barn 11år barnet bor VV och tyvärr bor vi bara 200 meter från biomamman. Det gör att så fort barnet blir osams med mamman så kommer barnet hit till sin pappa och "beklagar" sig hur dum mamman är osv. Mamman i sin tur ringer eller messar om att barnet gör si och så och att sambon och jag minsann får ta hand om barnet på heltid (här ska tilläggas att jag har frånsagt mig allt ansvar för barnet).
Jag säger till sambon att han inte ska lägga sig i när dom bråkar för han har ingen aning om vad bråken handlar om och vem som har rätt eller vem som har fel. Men nädå han tar alltid barnets parti (curligförälder delux) och messar eller ringer till mamman och undrar vad hon styr med. Det jag vill är att han helt enkelt ger sjutton i att lägga sig i deras bråk och förklarar för dom båda att dom får lösa det själva.
Är jag helt ute och cyklar nu?? Själv säger han att han inte vill att hon lägger sig i om nu barnet och han bråkar, men tvärt om går tydligen bra.