Hjälp med ansökan om vårdbidrag - autism
Jag ska skicka in en nyansökan om vårdbidrag för min son med autism och utvecklingsstörning UNS och funderar på om det är någonting som är extra viktigt att ta med när jag beskriver hans problem - jag har ingen erfarenhet av "vanliga" barn så det är inte helt lätt att veta. Han är 7 år och har just börjat träningsskolan.
Jag undrar också om det finns någon som känner till "fall" där man har fått fullt Vb för autism som man kan hänvisa till. Jag har för mig att jag sett det tidigare här på forumet men hittar inte nu när jag söker. Vi hade fullt Vb när han var yngre och gick i intensiv beteendeterapi men de har varnat oss att det nog kommer att sänkas.
Vi behöver dock verkligen fullt Vb då det inte går att ha honom på fritids just nu så en av oss föräldrar måste vara hemma med honom väldigt mycket och kan därför inte ha full arbetstid. Dessutom har han helt galen dygnsrytm och missar ofta skolan pga det (= vi måste vara hemma) och han behöver väldigt mycket stöd och hjälp med allting i det dagliga livet.