2-månaders inte nöjd med sin pappa?
Jag la tråden här eftersom det ju handlar om anknytning. Min lilla kille som är 10 veckor har sedan han varit 1 månad gammal tydligt föredragit mig framför sin pappa. Vi har varit hemma på heltid båda två de första två månaderna och nu är hans pappa borta halvdagar. Min sambo är en väldigt närvarande förälder och jag tycker han är bra med sonen, möjligen lite långsammare att tyda och svara på hans signaler än mig.
Jag helammar så det är ju säkert därför han anknytit mer till mig. Har pumpat några gånger och det går bra för honom att ta flaskan. Nu skulle jag vilja pumpa någon eller några gånger i veckan och kunna lämna sonen med sambon för att gå och träna eller göra något annat utan barn. Men när vi testat detta har jag kommit hem till en ledsen bebis och en stressad pappa.....han skriker inte hela tiden men är ledsen och orolig när jag är borta.
Känns till och med som att sonen är nöjdare med sin mormor som han träffar några gånger i veckan än med sin pappa (har dock inte lämnat honom själv med henne någon längre stund)... Det är ju tråkigt för min sambo också som älskar sin son och vill kunna ta hand om honom :(
Är det någon som varit med om samma sak och har några tips på vad man kan göra för att sonen ska känna sig trygg med sin egen pappa?