• En struts

Hur förvarar ni era eltandborstar då ni reser?

Har köpt en eltandborste. Såg inte skymten av något fodral. Jag vet att sambon lägger sin oskyddat i necessären. Hur äckligt är det? Kräks Försöker kolla efter separata resefodral till eltandborstar. Dessa säljs endast som medföljande i en förpackning. Är de dumma i huvet eller? Va fasen säljer de inte separata resefodral till eltandborstar, då de inte följer med i förpackningen???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 16:14
    Dessutom ska jag lägga till en sak. Det är JÄVLIGT svårt att begripa hur man använder en jävla eltandborste! Blir så irriterad. Ja, rent av VAAAANSINNIG!!!
    På min förpackning står det 4 gånger 30 sekunder. Man borstar alltså en kvadrant på 30 sekunder. Så har de en jäkla bild med där man ska borsta även ovanpå tandraden. Ska den hinnas med under de där 30 sekunderna??? Borstar ni även OVANPÅ tänderna??????

• Svar på tråden Hur förvarar ni era eltandborstar då ni reser?
  • En struts

Finns det inte risk att stråna förstörs då?

Mineralvatten skrev 2013-09-22 16:12:39 följande:
    i en plastpåse
  • Mineralvatten
    En struts skrev 2013-09-22 16:15:30 följande:
    Finns det inte risk att stråna förstörs då?
    förstörs hur då?
  • Nyfikna72

Måste man släpa med sig en elborste när man reser då? Enklast möjliga är väl enklast ?

• IsDimma

Klart man måste borsta ovanpå tänderna
    Och om 30 sekunder gånger 4 inte är nog får man väl förlänga borsttiden.

• Mineralvatten
    Nyfikna72 skrev 2013-09-22 16:20:54 följande:
    Måste man släpa med sig en elborste när man reser då? Enklast möjliga är väl enklast ?
    jag gör det.
    jag har problem med tänderna och är "beordrad" av tandis att ha eltandborste, äger inte ens en vanlig tandborse som används till just tandborsting. 
  • Burberry

Skaffa en batteridriven att ha i toalettväskan. Köp ett litet sminkfodral att förvara den i ifall det inte ingår något skydd. Så slipper du därtill problemet med att sladden inte funkar i alla länder.

• sportpappa
    En struts skrev 2013-09-22 16:11:36 följande:
    Dessutom ska jag lägga till en sak. Det är JÄVLIGT svårt att begripa hur man använder en jävla eltandborste! Blir så irriterad. Ja, rent av VAAAANSINNIG!!!
    På min förpackning står det 4 gånger 30 sekunder. Man borstar alltså en kvadrant på 30 sekunder. Så har de en jäkla bild med där man ska borsta även ovanpå tandraden. Ska den hinnas med under de där 30 sekunderna??? Borstar ni även OVANPÅ tänderna??????
    2 minuter är inte maxtid utan minst den tid du ska borsta tänderna. 
  • En struts
    sportpappa skrev 2013-09-22 20:23:34 följande:
    2 minuter är inte maxtid utan minst den tid du ska borsta tänderna. 
    Det är faktiskt lite maxtid, för man ska vara försiktig om emaljen på tänderna. Det är också därför de säljer gel som tandkräm.
  • En struts
    IsDimma skrev 2013-09-22 17:34:28 följande:
    Lite olika läror. För 20 år sen när jag var hos tandhygienist så sa hon att man typ inte behöver bry sig ens om tuggytorna. Det var viktigast på sidan. Men nu har de ändrat sig lite. Men jag har pratat med ett antal som fått höra det där jag fått höra, och inte borstat tuggytorna. Nu senast med en farmaceut pratade jag.
  • En struts
    IsDimma skrev 2013-09-22 17:34:28 följande:
    Som sagt. Man kan förlänga borsttiden, men man ska även vara försiktig om tändernas emalj. Det är samtidigt viktigt att tänka på.
  • En struts

Visst kan man ha en vanlig när man reser. Jag har ju knappt velat börja med eltandborste för att jag föredrar den vanliga. Men nu hade jag behov av att ha med mig eltandborsten, bland annat för att gå igenom den hos tandläkaren. Och då tyckte jag det var vansinnigt irriterande att det faktiskt inte finns något fodral till den. Det här är en blunder av tandborstföretagen.
    De har med resefodral i deras stora dyra förpackningar, med flera tillbehör, men då den säljs separat är det noll chans att kunna köpa ett fodral separat.
    Typiskt en industrigrej, där de är totalkorkade. Sambon kände igen problemet från när man köper vissa tekniska prylar.

• sportpappa
    En struts skrev 2013-09-23 10:51:50 följande:
    Det är faktiskt lite maxtid, för man ska vara försiktig om emaljen på tänderna. Det är också därför de säljer gel som tandkräm.
    Man ska vara försiktig. Använd tandkräm med låg halt av slipmedel och absolut inte någon variant av whitening, använd extramjuk tandborste och tryck inte utan låt eltandborsten göra jobbet.
    Prata med din tandläkare om skador på emaljen och vad som rekommenderas för dig. 
  • Uvek

ClaesOhlsson har ett bra fodral för 19kr som funkar perfekt

Svar på tråden Hur förvarar ni era eltandborstar då ni reser?