• unborn

ägglossning men inget ÄL-sekret (!!!)

Jag har aldrig haft något ÄL-sekret, vad är det för fel på mig? Endast den där tjockare vita flytningen som man får efter ÄL.
    Är det därför jag inte blivit gravid?

Använder mig utav clearblue fertilitetsmonitor och varje gång den står på max så har jag kollat om det finns nåt "trådigt slem" men icke.......snustorrt! har även ätit pergotime.

Inte konstigt om spermierna inte kan simma ? :s nån som vet vad jag sks göra??

• Svar på tråden ägglossning men inget ÄL-sekret (!!!)
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:37:22 följande:
    Hormonprover och undersökning av underlivsflytningar (jag nämnde det här för fertilitetsläkaren, men det var ingen idé då jag har regelbunden mens).
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se

Har inga hormonprover tagits?
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:37:22 följande:
    Hormonprover och undersökning av underlivsflytningar (jag nämnde det här för fertilitetsläkaren, men det var ingen idé då jag har regelbunden mens).

Vilken klinik?
  • Thotis90
    Xaxxa skrev 2013-11-02 13:38:12 följande:

Har inga hormonprover tagits?
    Det har bara kollats TSH, men man brukar ju kolla mer.
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:41:49 följande:
    Det har bara kollats TSH, men man brukar ju kolla mer.

Du kanske ska vända dig till en ren fertilitetsklinik. Jag har tatt massa prover och AMH för att se äggreserven, alla prover strålande för min ålder det enda var TSH så jag äter Levaxin och sen gjort äggledarespolning. Nu har jag fått Pergotime och tar det sig inte denna cykelfrälst jag FSH follikelstimulerande sprutor för att Äggblåsorna ska mogna då jag fick nån allergisk reaktion av Pergo.
  • Thotis90
    Xaxxa skrev 2013-11-02 14:01:42 följande:

Du kanske ska vända dig till en ren fertilitetsklinik. Jag har tatt massa prover och AMH för att se äggreserven, alla prover strålande för min ålder det enda var TSH så jag äter Levaxin och sen gjort äggledarespolning. Nu har jag fått Pergotime och tar det sig inte denna cykelfrälst jag FSH follikelstimulerande sprutor för att Äggblåsorna ska mogna då jag fick nån allergisk reaktion av Pergo.
    Vi har blivit remitterade till IVF-kliniken (den enda privata kliniken här). Nu vill vi ju inte göra IVF, inte än i alla fall, men jag tänkte ändå höra med dem om de kan erbjuda någonting annat än kvinnokliniken. Jag tror ju att dem tar fler prover än Kvinnokliniken...
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 14:15:15 följande:
    Vi har blivit remitterade till IVF-kliniken (den enda privata kliniken här). Nu vill vi ju inte göra IVF, inte än i alla fall, men jag tänkte ändå höra med dem om de kan erbjuda någonting annat än kvinnokliniken. Jag tror ju att dem tar fler prover än Kvinnokliniken...

Det tror jag garanterat, vart på kvinnokliniken själv en jävla idiot till läkare frågade ut mig om jag verkligen ville ha barn som ensamstående och att jag skulle ta en funderare till trots att jag sa att detta hade jag funderat på i ex antal år och var liksom färdig med beslutet att ja.
  • unborn

Jag tänkte precis boka tid hos IVF Falun men jag hann inte, jag hade clearblues fertilitetsmonitor sen innan och köpte clearblue fertilitetsglidmedel (!!) förra månaden och är gravid nu, jag tror att det där glidmedlet hjälpte!! Det känns så, vi hade ändå försökt i 20mån.

• Thotis90
    unborn skrev 2013-11-03 10:38:02 följande:
    Jag tänkte precis boka tid hos IVF Falun men jag hann inte, jag hade clearblues fertilitetsmonitor sen innan och köpte clearblue fertilitetsglidmedel (!!) förra månaden och är gravid nu, jag tror att det där glidmedlet hjälpte!! Det känns så, vi hade ändå försökt i 20mån.
    Då kanske man skall prova det.
  • skumbanan

Har du känt runt livmodertappen? Jag har läst att en del dricker grapefruktjucie från första mensdagen som sägs öka det fertila sekretet.

• Xaxxa
    skumbanan skrev 2013-11-03 13:33:04 följande:
    Har du känt runt livmodertappen? Jag har läst att en del dricker grapefruktjucie från första mensdagen som sägs öka det fertila sekretet.

Testat detta med juicen första gången fick jag ökade flytningar med de andra gångerna inte och blev inte gravid någon av gångerna jag testade.
  • Thotis90
    skumbanan skrev 2013-11-03 13:33:04 följande:
    Jag har provat det flera gånger, men det har inte gett någonting. Har dock hört från vissa att det har fungerat för dem. 
  • skumbanan

Pröva att köp glidmedel som ska vara bra för spermierna? 

Jag har läst att en del blir gravid trots avsaknad av ägglossninssekret. 

• Kolan91

Gammaltråd men jag testar.

Är det någon som blivit gravida trots problem med älsekret??

Jag misstänker att det är felet hos oss nämligen :(

• skumbanan

Jag hade knapp något äl-sekret men blev gravid ändå. Någon gång använde vi glidmedel som skull gynna spermierna.

Svar på tråden ägglossning men inget ÄL-sekret (!!!)