Vilken ålder är bäst att vänta skaffa ett till när man står utan hjälp?
Hej! Låter kanske som en simpel fråga men för mig är den oerhört stor. Har idag en 7månader gamla son som varit krävande på sitt sätt när han växt upp. Det har varit väldigt slitigt för mig och främst pga att jag aldrig fått någon som helst hjälp eller stöd av varken min eller min mans familj med varken barnet eller annat praktiskt runtomkring. Detta har fått mig att tveka att skaffa ytterligare ett barn som nu varit min dröm att få ha två barn. Tom trodde jag bestämt mig för några månaders sen att inte skaffa ett till för att jag inte trodde jag skulle orka gå igenom allt igen. Men jag och min man har bestämt oss för att vi vill försöka även om ingen vill hjälpa oss för det är vår dröm att få ett barn till och vill inte låta våra ovilliga familjer stoppa ett sådant beslut. Frågan är då bara, när är som bäst att skaffa barn nr 2? Jag har alltid hört det bästa är att ha 3 år emellan, då blir det mist kämpigt med och för det första barnet. Medans andra säger det är lika bra att skaffa när det första är 2 år för det är bra om de är i nära ålder när dom växer upp. Jag vill veta vilken ålder som är bäst med tanke på att jag kommer behöva ta helt hand om båda själv. Vilken ålder blir bäst med minst "slit" för både mig men även för min son? Tänker främst på de första månaderna och året?! Finns det fler där ute med liknande erfarenhet? Hur har ni gjort? Hur hade ni det?