Så besviken på biomamman
Jag är sedan några år gift med en man som har en son sen tidigare. Sonen var bara några månader när vi flyttade ihop och är idag 5 år. En helt underbar unge som bor hos oss varannan vecka och har gjort sen han var 2 år.
Biomamman har aldrig varit riktigt stabil och pojken var inte ömsesidigt planerad utan hennes plan men pappan har alltid tagit sitt ansvar även om han valde att avsluta relationen på grund av lögnerna.
Biomamman har aldrig accepterat att barnet trivs här och gör egentligen ingenting för att pojken ska trivas hos henne,hon satsar stenhårt på sitt jobb vilket gör att barnet spenderar 12 timmar om dagen på dagis och helgerna hos mormor/vänner för att mamman "faktiskt måste få leva lite".
Det som gjort mig så besviken nu är att jag och barnet deltog i en tävling där man kunde vinna vip-biljetter till ett evenemang barnet älskar och massor roligt. Vi vann och lyckan var total men tyvärr fick vi reda på att datumet hamnade på mammans vecka (det stod inget exakt datum vid anmälan). Vi tog upp det med henne och det finns inte ens chans i världen att vi kan byta helg så barnet kunde följa med mig och pappan eller bara pappan. Vi erbjöd då att hon kunde åka tillsammans med barnet men nej det gick inte heller,för JAG hade hjälpt barnet att delta. Barnet blev självklart ledsen och har bönat och bett sin mamma att hon ska följa med men fortfarande nej. Barnet ville åka med oss men vi har uppmuntrat honom att det skulle va lika kul med mamman om hon skulle ändra sig.
Jag har inga barn själv men jag kan inte förstå hur man kan missunna sitt barn något dom kan glädjas över och minnas länge. Blir så ledsen bara jag tänker på det.