• klarabella87

Emmaljunga Citykorg i vinter, hur ombona?

Jag har en citykorg till min 2 månads tjej.. Nu har hon overall och filt när vi är ute, och hon sover och ligger bra så.. Men tänkte senare i vinter när det är riktigt kallt.. Ska man ha en åkpåse då eller hur har ni andra gjort? Då känns de aning för kallt med bara overall och filt. (De är en vanlig fleece filt) 

har aldrig ägt en åkpåse, är det mer till äldre barn?  

• Svar på tråden Emmaljunga Citykorg i vinter, hur ombona?
  • Curlie

Åkpåse blev bylsigt i citykorgen tyckte jag. Vi hade overall, liten kudde, och fleecefilt. Det räckte

• bullerbyn

Vi isolerade under madrassen, lade liksom den där plast/frigolit-liknande materialet som kom med vagnen under. Kylan kommer mest underifrån så det är ett tips! Sen hade vi en fleeceoverall och en tjock filt i ylle/bommul. Det var ju en riktigt kall vinter förra året.

Sen får man inte glömma att klä av och öppna kläderna i affärer och så :)

• supersötasilversara

Det är superbra med fårskinn ibotten på vagnen, värmer i kyla och isolerar bra. Sen en bra filt, gärna i ull, som är stor så man kan vika dubbelt om det är kallt. Och överdraget/vindskyddet till citykorgen. När det varit -15/ -25 så har jag värmt vetevärmare och lagt längs med kroppen och vid fötterna.

• t0va

filt och locket räcker långt, och fårskinn som extra.

• Alexi

vi hade fårskinn i botten och sen fleecefilt eller duntäcke för vagn över. Har två vinterbarn.

• samedi

Jag hittade en åkpåse idag som passar av märket Bozz, jag har inte provat denna ute än men den ska vara varm.

• noorrkkk

Fleece filt under, barnen i fleece overall en liten filt och sen locket på så sov min under vinter 2011/2012

• MeAndBaby

Jag tyckte det var perfekt med åkpåsen i, man köper ju självklart en som passar små bäbisar. Sen hade jag en och annan liten filt under madrassen. Vagnslocket på citykorgen håller ju också kvar en del värme. Bebis var då klädd i vanliga byxor, sockor, mössa, vantar, body och tjocktröja i påsen. Lagom varmt och gott.

• klarabella87

Men det finns alltså åkpåsar som är mindre än vanliga standard-mått för åkpåsar?

Jag provade med syrrans åkpåse idag i citykorgen.. den blev ju hur lång som helst.. skulle ju aldrig funka.. 

• Gladskit
    klarabella87 skrev 2013-11-23 16:17:13 följande:
    Men det finns alltså åkpåsar som är mindre än vanliga standard-mått för åkpåsar?

Jag provade med syrrans åkpåse idag i citykorgen.. den blev ju hur lång som helst.. skulle ju aldrig funka.. 

Ja den vi köpte från JJ Cole finns i olika storlekar och den är mindre än standard. När vi fick vår bebis 2006 så tror jag också att citykorgen kan ha varit ännu lite mindre än den är idag, för det var väldigt stor skillnad på tex. den och den liggdelen som hört till duovagnen.
  • MeAndBaby
    klarabella87 skrev 2013-11-23 16:17:13 följande:

Ja det är ju skillnad på en åkpåsen för spädbarn i liggvagn och en för säg en 2-åring i sittvagn. De för små bebisar är ju bara lika långa som själva liggdelen i korgen/lifen.
Svar på tråden Emmaljunga Citykorg i vinter, hur ombona?