Bebisen sover men inte storebror. Hjälp!
Vi har ett två månader gammalt lillasyskon till vår son som är 2,5 år. Bebisen sover rätt bra på nätterna, äter och somnar om och börjar sova längre och längre pass. Storebrors sömn har blivit så otroligt mycket sämre och vi vet inte vad vi ska göra.
Det är klart det är en stor omställning med en ny bebis i familjen och man hör en hel del om storasyskon som börjar sova dåligt men jag börjar bli knäckt. En vanlig natt ser ut som att han somnar mellan sju och halv åtta på kvällen utan problem, vaknar sedan kanske tre gånger (ibland fler) under natten när vi sover innan han tycker att det är dags att gå upp vid halv sex. På nätterna går det oftast ganska snabbt att somna om bara någon sitter hos honom, men det händer också att det tar timmar. Och när han ska upp så tidigt är han jättetrött och ägnar timmar åt att grina och gnälla innan han blir sig själv igen.
Vi har försökt hitta det som funkar för honom men tyvärr verkar det vara inget och jag behöver nya infallsvinklar innan jag blir galen. Orkar knappt vara vettig förälder längre och känns som det bara blir en ond spiral.
Hur får vi honom att börja sova igen?