• Anonym (Rädd)

Äre nu jag håller på att få missfall ?? :(( Vecka 10+4

Jag har nästintill under hela graviditeten haft riktigt ont i ryggen men mest när jag ska sova.. Vet inte varför.. 
    Magen har heller inte varit sig lik, mycket lös i magen och svullen.

Igår när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont i ryggen och i kroppen, frös och hade feber, tänkte att det är väl influensa jag åkt på..

Idag mår jag okej, lite halvsvag men fortfarande molande smärta i ryggslutet, ingen mensvärk dock..
    Försöker hitta ställningar som känns bekväma så det inte ska kännas lika obehagligt.. 

Men har läst att  ryggont i ryggslutet kan vara början på missfall.. 
    Så det ända jag gör är att bara vänta på att det ska börja blöda, eller att jag inte ska se något hjärta slå på KUB testet om ett par veckor.

Denna graviditet är så olik dom andra två och det är så jobbigt.

Jag trodde att efter jag varit på vul i vecka 9+4 skulle jag känna mig säkrare och njuta mer men jag känner mig mer orolig nu... 

• Svar på tråden Äre nu jag håller på att få missfall ?? :(( Vecka 10+4
  • Mymemlan

Jag har haft mkt molande smärta från och till hela graviditeten och imorgon går jag in i vecka 26. Bebisen mår bra och är en livlig liten grabb. Fick missfall i påskas i mars, och man märkte det, kom mkt blod. Förstår din oro, men så länge du inte blöder och "bara" har molande värk (som mest troligt är för att livmodern växer) så är det ingen fara!! :) Håller tummarna för dig, och du, grattis till underverket! :) 

• yodi

du kanske ska kolla upp det på vc så att det inte är något helt annat än ett mf på g. det låter nästan som början på när jag fick njurbecken inflamation.

• Anonym (Rädd)
    yodi skrev 2013-09-30 10:38:17 följande:
    du kanske ska kolla upp det på vc så att det inte är något helt annat än ett mf på g. det låter nästan som början på när jag fick njurbecken inflamation.
    Fast jag har inte svårt att kissa och idag har jag ingen feber eller frossa... 
  • sandratjejen

Jag mådde också precis så i den veckan.

En av nätterna låg jag i riktiga magkramper också.

Så beslutade i 10+2 att åka till gyn akuten och hjärtat slog precis som de skulle och va inte ens i närheten av missfall enligt läkarna :)

Febern gick jag med i ca 1 1/2 v och sprängande huvudvärk. Men sen gav de med sig.

Läkaren sa att de är normalt att må lite så men de går över tids nog :)

• yodi
    Anonym (Rädd) skrev 2013-09-30 10:40:46 följande:
    Fast jag har inte svårt att kissa och idag har jag ingen feber eller frossa... 
    jag fick inte heller svårt att kissa, du kan ju ringa och höra om du bara kan få lämna ett urinprov, uvi är trotts allt inte ovanligt när man är gravid. och det kan ge den smärtan du beskriver.
  • Anonym (Rädd)
    yodi skrev 2013-09-30 10:44:58 följande:
    jag fick inte heller svårt att kissa, du kan ju ringa och höra om du bara kan få lämna ett urinprov, uvi är trotts allt inte ovanligt när man är gravid. och det kan ge den smärtan du beskriver.
    ja det kanske är lika bra.. Men är det inte de då vet jag inte vad.. Denna ryggsmärta är hemsk..
  • Anonym (Anna mf)

När jag fick missfall kände jag inte alls på mig något innan. Den dagen jag började blöda hade jag mensvärk, men ingenting innan. Fick missfall i vecka 12.

• Anonym (Rädd)

ursäkta mig om jag säger detta, JAG vill inte VETA om er som fått missfall det gör mig bara mer orolig.

Jag vill veta de som känt likadant och det INTE varit någon fara för..

Vad skulle det göra mig för gott om att veta att ni fått missfall .... 

• Mymemlan
    Anonym (Rädd) skrev 2013-10-01 10:20:43 följande:
    ursäkta mig om jag säger detta, JAG vill inte VETA om er som fått missfall det gör mig bara mer orolig.

Jag hade senast igår massa molande värk i både rygg och mage, gjorde skitont som mensvärk. Var på mitt vanliga besök hos barnmorskan idag och bebisen mådde bra och snurrade och hade sig. Försök (vet att det är lättare sagt än gjort) att slappna av. Ta en värktablett (panodil eller alvedon då) och ett varmt bad/dusch när det blir jobbigt. Boka tid på vc så att du kan utesluta urinvägsinfektion och såna där grejor också samt prata med din barnmorska, allt för att du ska känna dig lugnare! :) 
  • Anonym (Anna mf)

Ja, jag menade bara att ont i ryggen inte behöver vara tecken på missfall. Jag kände ingenting innan, att gå runt och ha ont en längre tid borde ju vara något annat....
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-10-01 13:42:38 följande:
    Ja, jag menade bara att ont i ryggen inte behöver vara tecken på missfall. Jag kände ingenting innan, att gå runt och ha ont en längre tid borde ju vara något annat....
    jo ja vet att du inte gjorde det, var inte menat som något dumt.. Men sen måste det alltid nämnas att man fick missfall senare..

Idag har jag inte ont i ryggen alls.. Och då oroar man sig för det.. Ja du kanske förstår..
    Inga gravsymtom alls.. Mer än att jag är ruskigt trött men det är nog för att jag är sjuk med..

• Anonym (ettbarnettMA)

Du vill bara ha solskenshistorier alltså?! Din rubrik i ämnet är frågan ifall du har fått ett missfall.. Har man haft liknande smärtor och fått missfall skall man alltså inte svara? Jag är ledsen att säga det, men du kan aldrig vara nog säker på att pyret i din mage kommer överleva.. Och det finns inget du göra åt det, . Sluta nojja över om andra fått missfall eller om det är det du har. Enda sättet att få veta är ifall du börjar blöda rikligt eller om du gör ett ultraljud! Även om du bara får läsa solskenshistorier är det i slutändan du själv som valt att inte vara orolig.

BTW Jag önskar dig en orosfri graviditet med en gullig liten unge om 30 veckor!
Svar på tråden Äre nu jag håller på att få missfall ?? :(( Vecka 10+4