• Anonym (Kusligt!)

Avliden vän uppdaterat sig på Facebook!?

Jag och min väninna gick idag in på vår väns facebooksida. Hon avled i våras och ibland skriver en del inlägg där. Tex att hon är saknad osv. När sidan kom upp så knottrade det sig bokstavligt på våra armar och ben. Där står att hon, med hennes namn gjort ett inlägg för några dagar sen?? Inte med ord men en länk är inlagd. Samma hade gjorts i Augusti?! Vad är alternativen? Någon har vetat hennes lösenord, eller kan vissa länkar uppdateras om man tex är medlem någonstans? Nån som har en aning? Känns ruskigt kusligt hursom.

• Svar på tråden Avliden vän uppdaterat sig på Facebook!?
  • Litet My

Någon nära anhörig är inne och uppdaterar? Inte så ovanligt. Kan det vara något som någon vän eller grupp länkat till henne?

• Anonym (Kusligt!)

Ingen aning? Det konstiga är att det står ...... Har gjort ett inlägg?!

• Topcom

Men vad menar du? Har hon gjort en statusuppdatering? Eller har hon skrivit till någon? Vad isf? Har hon länkat till nån sida? Vad handlar sidan om ?

• liquorice

Är det typ "månaden horoskop" eller liknande kan det uppdateras av sig själv.

• YokohamaNr2

Har hänt flera vänner till mig att deras FB konton har blivit hackade och det har skrivits en massa konstiga statusuppdateringar. Så det skulle jag tippa på att kontot har blivit hackat

• liquorice

Ja så kan det ju också vara....har också vänner som blivit hackade med konstiga saker.

• yodi
    YokohamaNr2 skrev 2013-09-30 15:24:41 följande:
    Har hänt flera vänner till mig att deras FB konton har blivit hackade och det har skrivits en massa konstiga statusuppdateringar. Så det skulle jag tippa på att kontot har blivit hackat
    min sambo har råkat ut för det att det kom en massa konstiga uppdateringar han själv inte skrivit, inlagda länkar osv.
  • Nicke

När man accepterar en massa appar och inte riktigt har koll på vilka man ger rättigheter till att posta i egenskap av dig själv så kan det bli så att man får en massa skit på sin logg. Det behöver inte vara någon som "hackar".

• Anonym (J)

Är ni säker på att det inte är ett gammalt inlägg som nån har kommenterat eller gillat så det hoppat upp längst upp i flödet ?

• Lillusen

Det kan vara så att hennes konto är inloggat i bakgrunden på en dator som någon använder. Om den personen trycker på facebooksymbolen vid en artikel eller liknande så uppdateras det på hennes sida 

• Lindsey Egot the only one

Min dotter dog i okt 2011 och jag ge hennes lösen till hennes Facebook. Jag har bara lagt till en gammelmorbror till henne och skrivit xxxxx vackraste ängeln i himlen. Hon får hundra vän förfrågningar och pm i månaden av folk som vill bli vän med henne och skriver oftast jag vet det tragiska du varit med om och vill bli vän. Hur fan vill man bli vän med någon som redan är död?

• Lindsey Egot the only one
    LindaEfraim skrev 2013-09-30 23:16:00 följande:

Min dotter dog i okt 2011 och jag ge hennes lösen till hennes Facebook. Jag har bara lagt till en gammelmorbror till henne och skrivit xxxxx vackraste ängeln i himlen. Hon får hundra vän förfrågningar och pm i månaden av folk som vill bli vän med henne och skriver oftast jag vet det tragiska du varit med om och vill bli vän. Hur fan vill man bli vän med någon som redan är död?

Xxxxx vackraste ängeln i himlen istället för namn och efternamn som man har normalt. Dvs man ser tydligt att denne person bor i himlen.
  • Anonym (Lars)

Min morfar dog för mer än ett år sedan. Hans facebook-sida finns fortfarande, ibland uppdateras den med "reklam"-länkar. Min mormor kan ingenting om datorer så det är inte hon som uppdaterar.

• Anonym (Kusligt!)

Tack för alla svar. Jag kan inte gå in och kolla länken då jag har själv inte har facebook och min väninna jobbade i går kväll. Och minns inte vad den hette. Typ Love... nånting och det var nog ingen datingsida iaf.  Men det låter som det kan vara troligt att länkar läggs till utan inlägg av användaren. Tack igen.

LindaEfraim... Beklagar verkligen eran dotters dödGråter

• Lexiie
    Niklas2k skrev 2013-09-30 15:29:27 följande:
    När man accepterar en massa appar och inte riktigt har koll på vilka man ger rättigheter till att posta i egenskap av dig själv så kan det bli så att man får en massa skit på sin logg. Det behöver inte vara någon som "hackar".
Svar på tråden Avliden vän uppdaterat sig på Facebook!?