Vad ska jag göra med mitt patetiska liv?
Jag är 25 år gammal och bor i en liten stad där alla vet vilka alla är. Jag är inte omtyckt i staden eftersom jag har gjort dåliga val i livet. Allt började när jag var väldigt ung och min far dog. Efter det så började mitt liv spåra ur, jag började umgås med fel slags människor och dricka alkohol. När jag blev 17 började jag med olika droger, jag rökte på varje dag och tog Subutex. När jag blev 20 år hamnade jag i fängelse i 3 år för våldsbrott och narkotikabrott, efter att jag kom ut ur fängelset började jag supa jättemycket. Jag drack varje onsdag, fredag och lördag och va ute med vännerna. När jag slutade med att dricka alkohol och ta droger hade jag inga vänner kvar, ingen av de äldre vännerna ( innan jag började med droger) vill ha med mig att göra. Nu sitter jag helt ensam utan någon att prata med, jag pluggar just nu så jag träffas människor i skolan, men de känns som jag är för trasig för att de vill prata med mig. Min mor bruka komma för att besöka mig eftersom hon tycker synd om mig. Jag är dålig i skolan får bara godkänt i kurserna, har aldrig varit någon smart människa utan mer åt de som är trögtänkta. Jag är desperat efter vänner och speciellt en flickvän som jag kan dela allt med. Men de kommer aldrig blir så iallafall så jag har gett upp hoppet av träffa någon utan är med inriktad på att jag kommer få spendera mitt liv i ensamhet. Jag har även börjat fly in i en drömvärld, där jag är en person som betyder något och som folk vill umgås med. Har ni några tips på vad jag kan göra eller ska jag ge upp allt?