Vad är detta? Bild på sår på huvud? (katt)
Hon har sår på båda sidor av huvudet, kan det va skabb??
Hon har sår på båda sidor av huvudet, kan det va skabb??
okej då e de nog bäst att gå till vet å kolla då för å få reda på vilket foder man ska byta till och få salva för såren. Det ser inte bra ut och rinner om dom så de kanske e infekterat också.
Tycker innan du gör något med förändringar på mat osv ta en sväng till vätrinär alt kolla om man kan skicka bilder om det finns kostnadsfri hjälp på nätet. Eller något katt forum.
Såna där sår hade min ena Birmhona. Vi gav aloevera gel i vattnet till alla djuren och sen bytte vi torrfoder. Just nu äter katterna ett nytt foder som heter Canagan. Alla såren är borta.
Efter veterinärbesök så bör du byta till ett bättre foder, RC är ett skitfoder som enbart lever kvar pga sitt namn, ffa sterilized innehåller massor med spannmål.
Har en kisse med liknande sår och klåda på haka och huvud, innekatt. Dock lite mindre utslag... Har lyst med lampa i öronen massor för att jag oroat mig för öronskabb, men hennes syster är precis dom vanligt och skabb smittar ju gärna. Så blev glad att jag hittade tråden, ska även jag försöka med tipsen!
Min kille åt Rc å hade mer som små skorpor på huvudet å nacke. Nu äter han friends som innehåller mer kött och skall vara mkt bättre när jag pratade med en mycket trevlig å kunnig tjej i en djuraffär som rekommendera detta. Dessutom kostar det mindre. Hans små skorpor har stegvis försvunnit trodde hans va pga parfym i kattsanden.
Min katt behöver inte bli fet det mår ingen katt bra av. Har en han katt som är innekatt å ligger bra på sin kurva.
Har en allergisk katt och hon får såna sår ibland.
Brukar ta på Betnovat som jag fått av veterinären i några dagar och sen brukar det försvinna.