Sallyjack skrev 2013-10-03 12:19:23 följande:
Har även läst igen den här tråden nu, tycker inte att storyn ändras så mycket, snarare att det tillkom saker men det kan det väl göra. Men jag kan se vad du menade. Men du har en fruktansvärt aggressiv attityd mot TS och även mig. Så det här med tolerans och inte klara av kritik verkar ju inte vara din starka sida heller. Jag kan förstå om du blir irriterad av eventuella personangrepp men hela ämnet verkar provocera dig. Jobbar du inom mödravården? Jag menar att bara för att du inte upplevt några problem och att du har funnit en harmoni med BM och Make osv så behöver det ju inte betyda att alla gjort det. Varför är det så provocerande för dig att TS upplever något annat och varför kan inte hennes upplevelse få vara rätt får henne? Nu säger jag inte att du är en av dem men Är så trött på dessa, oftast lite äldre personer här som är på dåligt humör och måste in och vara rent ut sagt elaka mot allt som de inte känner igen sig i. Därför säger jag ifrån.
Du får gärna förklara hur jag haft en aggressiv attityd mot dig, för jag har läst och läst och inte ser jag något som låter aggressivt. Om du hittar något som skulle tyda på aggressivitet mot dig skulle du bli helt chockad över vad ts skrev till/om mig isf. Nej jag har ingen som helst respekt för ts. Om någon börjar svara mig elakt så får de tillbaka med samma mynt (dock inte personangrepp a la ts), så är det.
Varför jag blir provocerad? Jag som är så gammal (32) har rest runt i världen rätt så mycket och sett, på nära håll, hur sjukvården ser ut i andra länder och då blir man lätt provocerad när folk här beter sig som bortskämda snorungar rent ut sagt. Vår sjukvård är bra men kan bli mycket bättre och det kommer knappast ske genom att resurser skall läggas på bm som nu (enligt ts) skall börja ringa patienter dubbelt, hon menar ju att bm skall kolla med mannen också. Istället för att fokusera på mamman som ju mödravården är till för, så ska dessa barnmorskor också se till att mannen inte hamnar i skuggan. Som sagt så har vi en fin mödravård här som dessutom är gratis men nog ska man leta och leta efter problem med ljus och lykta. Jag hade kunnat förstå ts om det rörde sig om föräldragruppen som ju är till för dem båda eller på bb, då hade jag kunnat förstå henne om hon blir sur över att pappan blir undanskuffad, men på mödravården, näe där är mamman patient och fokus hamnar på henne. Att då kräva att bm skall stämma av tider men hennes man och ringa till honom när ts är sen blir bara absurt.
Och ts ändrade sin story, om du läser så ser du att det i början handlar om tider som hon tycker att bm borde stämma av med mannen, det handlar om att hon tycker att bm borde ringa honom istället för till henne 4 gånger, sedan får hon förklarat för sig att det är hon som är patient och inte pappan och då heter det istället att pappan inte får ta del av något som rör bebisen. Isf, menar jag, att då är ju problemet att bm inte har någon hyfs som inte talar till dem båda när det rör bebisen, inte är det fel på mödravården för det. Men visst hade det kunnat bli en trevligare diskussion om inte ts hade gått loss som en rabiat fjortis, efter det är det svårt att uppnå en trevlig stämning.