• Jimman

luktar

Har haft flera katter under mitt liv dock bara honkatter , nu har vi en hankatt på 15 v hemma , vi har alltid haft ec kattsand åt alla katter o det har aldrig luktat fören med denna katt ! Luktar bajset från hankatter mera än från honkatter ?

• Svar på tråden luktar
  • nemo1
    Jimman skrev 2013-10-02 11:13:53 följande:
    Tips på blötfoder som är bättre ?
    Pussi är ett helt ok blötfoder. Mjau och Bozita ännu bättre, men skippa Mjau på burk. ICA:s portionspåsar är också bra mat.
  • Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 11:19:40 följande:
    Pussi är ett helt ok blötfoder. Mjau och Bozita ännu bättre, men skippa Mjau på burk. ICA:s portionspåsar är också bra mat.
    Om Pussie är ett bra foder så fortsätter vi med det som han är van med !
  • Marie-anne

mina får mjau aborre i gele, torrfoder ica,s(enda som duger) och kitekat portionspåsar  och ibland icas,

• Pluppisarna

Det finns parfymerad kattsand och ett pulver man kan hälla i lådan som dofta lavendel köpte det på coop min katt luktar också. 

äntligen 6 barns mamma <3
  • Jimman
    Pluppisarna skrev 2013-10-02 11:29:01 följande:

Det finns parfymerad kattsand och ett pulver man kan hälla i lådan som dofta lavendel köpte det på coop min katt luktar också. 

äntligen 6 barns mamma <3
    Har lavendeldoft på ec kattsand redan
  • nemo1
    Marie-anne skrev 2013-10-02 11:24:36 följande:
    mina får mjau aborre i gele, torrfoder ica,s(enda som duger) och kitekat portionspåsar  och ibland icas,
    Hur kan du köpa ett så fruktansvärt dåligt foder till din katt? "Det enda som duger" säger du, det är inte så att det är den enda prisklassen matte har lust att lägga på sin katt? I slutändan blir det ändå dyrare, katten måste äta betydligt mer för att hålla sig mätt då det bara innehåller spannmål. Katten blir successivt sjuk invärtes och många besök hos veterinär.
  • Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 16:33:30 följande:
    Hur kan du köpa ett så fruktansvärt dåligt foder till din katt? "Det enda som duger" säger du, det är inte så att det är den enda prisklassen matte har lust att lägga på sin katt? I slutändan blir det ändå dyrare, katten måste äta betydligt mer för att hålla sig mätt då det bara innehåller spannmål. Katten blir successivt sjuk invärtes och många besök hos veterinär.
    Fast det är bättre än att katten inte äter alls anser jag
  • nemo1
    Jimman skrev 2013-10-02 16:37:22 följande:
    Fast det är bättre än att katten inte äter alls anser jag
    Så om ditt barn bara ville ha pizza så skulle hen få det för det är ju bättre än inget alls?? Ibland får man vara envisare än katten och alla stora märken har smakgaranti så passar inte ett foder så får man prova ett annat. Dessutom så ska ett nytt foder fasas in under flera veckor, dvs några få kulor i det gamla fodret till att börja med.
    Skitfodren är besprutade med goda buljonger för att katten ska äta skiten. 
  • Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 16:51:03 följande:
    Så om ditt barn bara ville ha pizza så skulle hen få det för det är ju bättre än inget alls?? Ibland får man vara envisare än katten och alla stora märken har smakgaranti så passar inte ett foder så får man prova ett annat. Dessutom så ska ett nytt foder fasas in under flera veckor, dvs några få kulor i det gamla fodret till att börja med.
    Skitfodren är besprutade med goda buljonger för att katten ska äta skiten. 
    Ja om jag såg att denne inte åt alls så sen skulle jag givetvis söka hjälp oxå ! Lite skillnad på ett djur som får en sort bra mat o sen den andra med det ända dom äter
  • Marie-anne

min ena katt är snart 13år och han har aldrig varit hos veterinären! och oavsett vad du tycker får jag alltid beröm på den årliga kontrollen att mina katter mår så bra!

• Jimman
    Marie-anne skrev 2013-10-03 01:28:59 följande:

min ena katt är snart 13år och han har aldrig varit hos veterinären! och oavsett vad du tycker får jag alltid beröm på den årliga kontrollen att mina katter mår så bra!

Visst finns det katter som kan må bra länge o få ett långt liv med den maten , men jag skulle aldrig chansa tror jag :)
  • nemo1
    Marie-anne skrev 2013-10-03 01:28:59 följande:
    Du verkar vara en ansvarsfull kattägare...not.... aldrig tagit katten till veterinär? Det du skulle ha är några porslinskatter att ställa där hemma istället!!
  • Marie-anne

klart jag tagit honom till veterinären, men bara vid den årliga kontrollen för sprutorna! hoppa inte innan du vet all fakta!

Svar på tråden luktar