• Svarta katten

Ska man ha badblöja till 1-åring?

Hej

Ska på solsemester . Funderar på vad 1-åringen behöver. Vi har köpt en UV-dräkt. Ska man ha speciella blöjbyxor under? Eller tex badblöjor.

Bajset   brukar ju komma efter maten, så man brukar ju kunna fånga upp det då. Men kiss kommer det ju givetvis lite och då.

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ska man ha badblöja till 1-åring?
  • GrodanHopp

Äckligt med barn som kissar och bajsar i vattnet, så badblöja är ju självklar!

• Smilly

Absolut badblöja på en ettårig. Så länge de inte är blöjfria ska de ha det tycker jag. Bajs i poolen ställer till med enorma problem med sanering osv.

• Alexi

Badbyxor är bättre tycker jag, de är sköna och smidiga.

Det var väl ett stort gäng personer som fick svår magsjuka i somras på något svenskhotell just för att någon unge bajsat i poolen, uppenbarligen föräldrar som missat sitt ansvar där.

• mp90

Den fångar bara upp bajset iaf så kiss får man stå ut med! Men badblöja är bra att ha under uvdräkt:)!

• phillipha

Det beror på om n ska bada i pool el hav tycker jag. När vi reste med sonen förra året (han var 1, 5) så hade han bara uvdräkt på stranden, badblöjorna blir så blöta och torlar dåligt vilket gör att man får byta hela tizen el hålla honom från vattnet. Att han kissade brydde vi oss inte om(plus att blöjbadbyxor ändå inte håller inne kiss det rinner ut!) och bajset stannade ju i dräkten- bara att knäppa upp och ta bort skölja av. I poolen badar man ju oftare kortare tid o plaskar inte på samma sätt så där hade han blöjbadbyxor.

• Pissenisse

Badar ni i havet räcker väl badbyxor. I pool skall det självklart användas badblöja så länge det finns risk för olyckor.

Svar på tråden Ska man ha badblöja till 1-åring?