Är jag sjukligt svartsjuk?
Jag o min sambo har varit tillsammans i 10 år nu, vi har två små barn samt ett till på väg. Allt har varit bra och jag känner att han är mannen i mitt liv, utan tvekan, även om vi haft upp o nedgångar som alla andra. Vår situation är lite speciell då han veckopendlar i sitt jobb, dvs han åker på mån morgon o kommer hem fredag kväll, så här har det varit i ca två år nu. Jag jobbar heltid o tar hand om våra dagisbarn, hemmet o allt som hör livet till i veckorna, vilket tar all min tid. Jag träffar ingen eller gör ngt för egen del mån-fre utan man vet ju verkligen var man har mig. Till detta hör att jag inte känner någon i den stad vi bor i , sambon har växt upp här o jag har flyttat med honom dit nu på senare tid då han saknade sin hemstad. Så mitt umgänge här e väldigt begränsat. Problemet nu är att jag känner att jag blivit väldigt svartsjuk på min man. Jag vet inte vad han gör i veckorna mer än vad han säger till mig förstås vilket man kanske borde lita på, men jag känner att något är fel. Det enda jag eg vet är att han umgås med två kvinnor/tjejer som han jobbar med, Hur mycket vet jag inte, och då jag frågar honom om han skulle berätta för mig om han träffar någon efter arbetstid, så svarar han att han anser inte att jag klarar av det då jag i så fall skulle ta för givet att han bara berättade lite av sanningen o att det skulle finnas mer. Så nu vet jag att han inte berättar om han träffar ngn efter arbetstid, för jag skulle inte ta det på ett bra sätt....o detta gör mig ju helt tokig! Tänk om han gör en massa saker där som inte jag får veta pga att jag då blir lite jobbig?? Jag vet pga att jag varit så hemsk o läst några mail på hans dator nyligen, att han varit ute o sprungit med en av dem ett par gånger (detta förnekar han, jag säger inte att jag vet detta utan har mer frågat allmänt) förmodligen för att han ej vill tjabba om detta då..., samt att han försöker träffa någon ibland då han tycker det är tråkigt att vara där, han har ju inget att göra där utom att jobba o träna eg, så det skulle ju inte vara så konstigt. Jag upplever inte mig som svartsjuk, inte tidigare i alla fall...men nu tänker jag allt mer på detta o dt var även anledningen till att jag kollade hans dator den gången, kunde verkligen inte låta bli! Inget jag e stolt över alls o inget som gjorde vårt förhållande bättre! Han säger att han älskar mig o alla våra barn o inte vill ha ngn annan, men jag känner sån misstro. Varför gör jag detta, är jag kanske lite deprimerad eller kan det tom vara så att jag e blåögd? Graviditeten kanske spökar i min hjärna lite, känner mig ju inte som världens sexigaste just nu, o sexlivet e ju inte på topp sen ett par månader tillbaks...pga mig då. Skulle så gärna vilja kunna lita på honom, han har fö aldrig varit otrogen tidigare vad jag vet i alla fall. Hatar verklige att vara svartsjuk, o har svårt för att ge mig hän honom nu, utan känner mig lite avstängd om ni förstår vad jag menar o det är såååååå Jättetråkigt. Vad ska jag göra???