• Anonym (Kaffedraken)

    Ctrl + Alt + V

    Som rubriken lyder, tryck Ctrl + Alt + V (eller högerklicka/klicka på touch skärmen och klistra in) och posta sedan det som står där. Fanns en sådan lektråd när jag började hänga här, och den var verkligen buskul!


  • Svar på tråden Ctrl + Alt + V
  • Anonym (Kaffedraken)

    The activist group is on the list of those approved to make Nobel Peace Prize nominations and according to the vice president of the organisation, Beslan Kobakhiya, this letter of recommendation was received by the committee on 16 September, he announced on Tuesday.

    The letter read: ?Being the leader of one of the leading nations of the world, Vladimir Vladimirovich Putin makes efforts to maintain peace and tranquillity not only on the territory of his own country but also actively promotes settlement of all conflicts arising on the planet,? reported the New York Times.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jodå, en liten liten tjej :) sjukt lik sin pappa ^^ jag kan hämta min dator isf så slipper Jacob ta sig ut hit. Vi åker till Steff och Josse imorgon efter lunch. Men behöver du få tag på mig så har jag ju faktiskt täckning där x)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Jag undrar över ca pris på fotografering, 1 vuxen och 1 barn. Både skilda porträttbilder och gemensam bild. Barnet ifråga är 4 år, kan trilskas och följer i stort sett inte instruktioner pga nedsatt förmåga på det området, så det kan ta längre tid än "normalt". Med vänlig hälsning, (Raderar mitt eget namn)


  • Anonym (Kaffedraken)

    Hmm, det här ska bli intressant, för jag har klippt, klistrat och skrivit hela kvällen, pluggar Flört. Jag måste sitta med texten på skärmen för att kunna "skriva om den", så då brukar jag klippa in den i dokumentet..

    Hovmekanism: När foten landar mot marken i framfört läge, tas stöt och vikt upp av strålen och den elastiska putan. Tillsammans plattas de ut och expanderar åt sidorna. Vid genomtrampet pressas strålen och elastiska putan mellan marken och djupa böjsenan genom att kronbenet sänks. Elastiska putan pressas i sin tur åt sidan, och samtidigt med utplattning av strålen och press från hörnstöden vidgas hovens bakre delar genom att hovbrosk och traktväggar rör sig utåt.Hovbenets lätta sänkning runt hovbensspetsen bidrar till stötdämpningen liksom blodkärlenssammanpressning och läderhudens elasticitet. Den vertikala belastningen är som störst när hästens skena är lodrät. När foten avlastas återtar hoven genom de olika vävnadernas elasticitet sin ursprungliga form. När glidfasen övergår i belastningsfasen är det viktigt att underlagets ytlager är lagom löst så att material under hoven(jord, gräs, grus, sand mm)kan komprimeras av bärrand,sula och stråle. Detta kräver också att marken under ytlagret är fast, dock helst inte stumt. Utan skor blir glidfasen generellt längre än med skor, och vibrationerna i benet blir mindre. Hovmekanismen är lättast att studera och beskriva vid rörelser i trav.

    Som jag misstänkte, plugg grejer Tungan ute 

  • Anonym (Kaffedraken)
    MajaMaria79 skrev 2013-10-06 09:28:15 följande:
    Toni
    Yara
    dream
    Mosheen
    Cheryl

    Namn på nagellack jag ska beställa 
    FINNS DET ETT NAGELLACK SOM HETER YARA?! Det heter ju jag!
Svar på tråden Ctrl + Alt + V