• Plastanka

Jag har bara läst TS men...

Visst är det underbart med alla som skriver "Jag har bara läst TS, men jag tycker att..."-inlägg i alla möjliga trådar?    

Om en tråd har 10 sidor så KAN det ju omöjligen vara så att någon annan redan har gett samma tips/åsikt... det är såklart helt otänkbart att kommentaren redan diskuterats? Att kommentaren skulle vara irrelevant är helt omöjligt... viktigast är ju att alla får häva ur sig SIN åsikt...  

• Svar på tråden Jag har bara läst TS men...
  • Plastanka
    AnkiC skrev 2013-10-06 16:34:51 följande:
    Nej verkligen inte men man kanske vill bidra med nåt. Om man inte skriver blir det ju ingen diskussion.

Men bidrar man verkligen med något om man på sidan 15 i en tråd kastar sig in och säger något som redan är sagt? Ingen skulle väl IRL kasta sig in i en diskussion som pågått en timme utan att ha en aning om vad som sagts tidigare...
  • Frau Farbissina
    Plastanka skrev 2013-10-06 14:46:12 följande:

Det var inte det jag menade. Jag tycker bara att det är så fascinerande att folk utan att tveka kastar sig in i en diskussion utan att ha kollat vad som sagts tidigare...
    Nu har jag bara läst TS och några kommentarer till men vem fasiken orkar läsa igenom en hel tråd?
    Orkar du det? Grattis i så fall! Då har du grymt mycket tid.
    Really?
  • AnkiC
    Plastanka skrev 2013-10-06 17:06:35 följande:

Men bidrar man verkligen med något om man på sidan 15 i en tråd kastar sig in och säger något som redan är sagt? Ingen skulle väl IRL kasta sig in i en diskussion som pågått en timme utan att ha en aning om vad som sagts tidigare...
    Ja det tycker jag. Fast man kan nog bidra mer ingående om man läser allas svar.
  • liv

Man kan väl bemöda sig med att läsa första och sista sidan i alla fall? Är det för mycket begärt?

• HokusPokus

Jag förstår inte varför folk tror att andra ska bemöda sig med att läsa deras inlägg om de själva inte orkat läsa mer än ts..
    Ofta framkommer det ju mer information ju längre tråden pågår vilket gör att många av dessa "jag har bara läst ts men..." Är helt irrelevanta eller uttjatade.

• Simon 681

Nu har jag visserligen bara läst TS, men jag brukar läsa de trådar jag svara i om det inte är typ: Vilket parti kommer du att rösta på?".

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Lindsey Egot the only one
    Plastanka skrev 2013-10-06 15:55:27 följande:

Men då fuskar du ju och läser tråden...
    Nä jag har inte läst nått förutom ditt inlägg nu eftersom du svarade på mitt inlägg.

Mycket vanligt sätt att göra på FL. Man läser TS skriver ett inlägg och sedan debatterar man med de som svara på ens inlägg. Alt läser någons intressanta inlägg och för en diskussion med den.
  • Plastanka
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-06 19:41:12 följande:
    Nä jag har inte läst nått förutom ditt inlägg nu eftersom du svarade på mitt inlägg.

Mycket vanligt sätt att göra på FL. Man läser TS skriver ett inlägg och sedan debatterar man med de som svara på ens inlägg. Alt läser någons intressanta inlägg och för en diskussion med den.

Så ditt första inlägg där du tänkte skriva samma sak som alla andra hade du bara läst TS och tänkte lite slumpartat hålla med folk?
    Plastanka skrev 2013-10-06 19:44:22 följande:

Så ditt första inlägg där du tänkte skriva samma sak som alla andra hade du bara läst TS och tänkte lite slumpartat hålla med folk? smile5.gif
    Ja bara i denna tråden för att belysa att många bara skriver på det sättet.
  • Plastanka
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-06 19:47:29 följande:
    Ja bara i denna tråden för att belysa att många bara skriver på det sättet.

Aha, du tänker så...
    Plastanka skrev 2013-10-06 19:57:20 följande:

Aha, du tänker så...
    Ja jag tänkte så! Intressant va?
  • Plastanka
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-06 20:11:23 följande:
    Ja jag tänkte så! Intressant va?

Absolut
  • Inte som du

Jag har nu bara läst vad TS skrivit men är det bara jag som "gör så" för att jag typ skiter i vad andra skriver i vissa trådar? ;)

• AlexO

Asså nu läste inte jag alla komentarer här men....
    När jag gör så är det om jag anser mig kunna komma med ett tips, tex när nån har ett spesifikt problem jag själv kanske upplevt.

Jag läser inte 200 inlägg innan jag beslutar mig för att ge tippset.

Fyy mig ;) 

• Mrs Vader

Jag brukar läsa åtminstone första och sista sidan och "visa endast" på TS innan jag svarar. Då brukar man få ett hum om var folk är i diskussionen. Beror naturligtvis på vad det är för tråd.

Svar på tråden Jag har bara läst TS men...