• Anonym (HJÄLP!)

HJÄLP! Vad kan jag göra när pappan vägrar att samarbeta?!

År efter år har det varit psykisk misshandel på mig ´som nu även har gått över på vårat barn.

Jag kan idag hantera det...men det kan inte mitt barn.

Han är visserligen oviss om pappans manipulativa beteende. Fast jag tror att han börjar förstå mer o mer... Jag har i omgångar varit så rädd att jag inte har vågat gått ut genom dörren. Idag är jag starkare, Och jag tror att det är därför som han går genom vårat barn...  

Nu har jag fått nog! Det går inte att samarbeta! Har föreslagit samarbetsavtal-men han vägrar!
    Vi har varit på ett samtal för ett par år sen. Men då blev han så nervös, avslutade samtalet och kom inte tillbaka till nästa...

Vad ska jag göra?!?!

Vi har barnet varannan vecka.

Snälla HJÄLP!!! 

• Svar på tråden HJÄLP! Vad kan jag göra när pappan vägrar att samarbeta?!
  • Anonym (?)
    Anonym (HJÄLP!) skrev 2013-10-09 11:24:37 följande:
    Jo men ändå är det så ledsamt =( 

Pappan skulle aldrig gå med på att bara ha varannan helg.... Och detta trots att han mestadels av tiden lämnar barnet till farföräldrarna! 

Han vill bara ha makten att kunna bestämma...

Barnet ska vara folkbokfört där hen senast var innan separation, Och där hën tillbringar flest nätter vilket som du kan läsa ovan är hos MIG! 

Ingen av er bor där, så då går man efter skola.

Du skrev: "Vi har barnet varannan vecka."
  • Anonym (HJÄLP!)
    Anonym (svårt) skrev 2013-10-09 12:43:57 följande:
    Vad skönt att du ändå har barnet folkbokfört hos dig. Mitt ex har barnen skrivna hos sig just eftersom han bor kvar i vår tidigare gemensamma bostad och det gör att jag missar en hel del av den info som skickas till barnets folkbokföringsadress för att han "glömmer" att meddela mig.

Jag tror det är svårt om man inte varit med om separationer där psykisk misshandel förekommit att riktigt förstå hur det fungerar.

Men jag tycker det var en bra idé som någon framförde att kolla upp om kanske barnet skulle byta till en skola på din ort i högstadiet. Att kolla vad det finns för möjligheter till det, vilka skolor som finns och om det är bra, och så höra med barnet vad barnet vill. Det är ju många som byter skola till 7an och klasser och gamla samhörigheter slås ju ofta sönder då.

Var bor farföräldrarna?
    Ja det är skönt...inget jag släpper på i första taget om jag inte måste. O det är också just av den anledningen att information inte kommer fram. Läraren måste maila mig om allt som sker på pappans veckor och om saker som annars är bra för mig att veta...

När hens klass börjar högstadiet så blir det som du säger...dom kommer då att i vilket fall byta skola. Men den skolan ligger närmare oss och det går direkt buss dit =) Han kommer då att vara lite äldre och då själv kunna ta sig fram o tillbaka=) Men det är ett tag kvar dit och mycket kan hända.

Farföräldrarna bor i samma kommun som mig 
  • Äckligt01

Sjuka mamman har gjort allt hon jan för att få mig idiotförklarad, nu advokatbyte inför sista turen i rätten! Hon kan inte inse att hon har förlorat, glädjetårar mig att hon bränner pengar på detta😏lilla du vad de kommer att kosta med brott mot domen osv, du kommer ångra de du gjort nu när barnen börjat förstå vad du och dina föräldrar gjort!!!!! De är såååååå medvetna om att ni har ljugit för dom och det kommer upp nu i rätten!!! Barnens bästa heter det, inte ditt bästa om du kunde fatta det!!!!

• Anonym (HJÄLP!)
    Äckligt01 skrev 2013-10-12 22:22:29 följande:
    Sjuka mamman har gjort allt hon jan för att få mig idiotförklarad, nu advokatbyte inför sista turen i rätten! Hon kan inte inse att hon har förlorat, glädjetårar mig att hon bränner pengar på detta😏lilla du vad de kommer att kosta med brott mot domen osv, du kommer ångra de du gjort nu när barnen börjat förstå vad du och dina föräldrar gjort!!!!! De är såååååå medvetna om att ni har ljugit för dom och det kommer upp nu i rätten!!! Barnens bästa heter det, inte ditt bästa om du kunde fatta det!!!!
    Nu måste du ha svarat i fel tråd?
  • EmmaLarsson1
    Anonym (HJÄLP!) skrev 2013-10-13 14:45:40 följande:
    Nu måste du ha svarat i fel tråd?
    Jag tycker du ska ta kontakt med en jurist och fråga vad dina förutsättningar är att få hela boendet. Jag har själv gått igenom en vårdnadstvist och hade aldrig klarat det utan min fantastiska jurist som varit ett stort stöd för mig före och under hela processen. 
  • Anonym (?)
    Anonym (HJÄLP!) skrev 2013-10-09 13:11:29 följande:
    Ja det är skönt...inget jag släpper på i första taget om jag inte måste. O det är också just av den anledningen att information inte kommer fram. Läraren måste maila mig om allt som sker på pappans veckor och om saker som annars är bra för mig att veta...

När hens klass börjar högstadiet så blir det som du säger...dom kommer då att i vilket fall byta skola. Men den skolan ligger närmare oss och det går direkt buss dit =) Han kommer då att vara lite äldre och då själv kunna ta sig fram o tillbaka=) Men det är ett tag kvar dit och mycket kan hända.

Farföräldrarna bor i samma kommun som mig 
    Har skolan inte Infomentor eller liknande?

Är ni överens att barnet ska gå skola närmare ditt hem?
  • Anonym (HJÄLP!)
    Anonym (?) skrev 2013-10-19 10:52:55 följande:
    Har skolan inte Infomentor eller liknande?

Är ni överens att barnet ska gå skola närmare ditt hem?
    Info vadå?

Ja det blir den skolan automatiskt för alla barnen på hens skola. Och den ligger fortfarande kvar i pappans kommun 
  • hellokill3r
    Anonym (?) skrev 2013-10-09 12:45:13 följande:
    Ingen av er bor där, så då går man efter skola.

Du skrev: "Vi har barnet varannan vecka."

Det är om det blir en rättsak och föräldrarna inte är överens den regeln. Det är inte olagligt att tillsammans bestämma att barnet ska vara folkbokfört någon annanstans...
  • Anonym (?)
    Anonym (HJÄLP!) skrev 2013-10-20 11:42:05 följande:
    Info vadå?

Ja det blir den skolan automatiskt för alla barnen på hens skola. Och den ligger fortfarande kvar i pappans kommun 
    Ett dataprogram där alla resultat osv rörande varje elev läggs in.

Okej.
  • Anonym (HJÄLP!)
    hellokill3r skrev 2013-10-20 11:51:52 följande:

Det är om det blir en rättsak och föräldrarna inte är överens den regeln. Det är inte olagligt att tillsammans bestämma att barnet ska vara folkbokfört någon annanstans...
    Men nu var vi överens. Pappan måste ju skriva på. Vilket han gjorde
  • hellokill3r
    Anonym (HJÄLP!) skrev 2013-10-21 19:18:05 följande:
    Men nu var vi överens. Pappan måste ju skriva på. Vilket han gjorde

Ja det var det jag menade. Jag försvarade dig lite.......
  • Anonym (HJÄLP!)
    hellokill3r skrev 2013-10-21 23:06:22 följande:

Ja det var det jag menade. Jag försvarade dig lite.......
    okey... Tackar för det =)
Svar på tråden HJÄLP! Vad kan jag göra när pappan vägrar att samarbeta?!