• Chava

    Jag HATAR den JÄVLA glassbilen!!!!!

    Är så jävla ARG :@ Måste den helvetes glassbilen köra runt runt bland radhusen brölandes sin jävla skitmelodi på högsta nivå klockan 20.30??? Vareviga måndag precis när jag vyssjat, gungat och ammat bröstvårtorna blodiga i en och en halv timme så bebis ska somna :@ SÅKLART lilla parveln vaknar, gråter i skräck och så får jag börja om från början igen och gunga tills jag har armar som en orangutang. För det går ju inte att spela melodin EN gång - nej nej!! Sätt skiten på högsta volym och dränk grannskapet i den förbannade kakafonin - om och om och om ska det eka bland husen :@ Nästa måndag går jag ut och trycker upp den jävla megafonen i röven på sumprunkaren som kör. FAN vad FÖRBANNAD jag är!!!


  • Svar på tråden Jag HATAR den JÄVLA glassbilen!!!!!
  • Tonårsmamman1

    Du ska kanske anpassa ditt nattande efter bilen, om nu din bebis blir så störd. Har svårt att tro att de ändrar sin rutt för din skull.

  • Chava

    Bebis behöver sova! Jag kan inte hålla henne vaken det är redan katastrof med hennes sovande. Tycker att de kan spela sin förbannade trudelutt EN gång. Det räcker gott och väl alla hör att han är på gården. Jävla oljud är vad det är 100 gånger på full patte.

  • pinglan2012

    Du kan skriva till dem på deras FB-wall eller ringa deras kundtjänst så kan de fixa så att de inte spelar musik just förbi dig. Det har jag sett att de har svarat folk på sin Facebook-sida som också klagar på "oljudet" om sena nätter. 

    Förstår inte varför de får föra sådant oväsen - tänk om fler anammade affärskonceptet? Jultidningsförsäljar-bilar osv osv? Tycker det är lite förlegat koncept faktiskt med glassbil men uppenbarligen finns det ju kunder iom att de fortfarande kör runt... Tungan ute  

  • Anton Chigurh

    Gör en "Percy Nilsson" vet jag, så kanske dom sänker volymen. Men glass är gott. Jävligt gott. Jag gör min egen. Den är jävligt god.....

    I eftermiddag så....ja, därför är jag lite extra uppåt

    Med tanke på att jag tar mig tid å lämnar ett eminent förslag på en lämplig lösning på ett....enerverande bekymmer.

     


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • tilj75

    Jag förstår precis vad du menar och håller med till 100 procent!!! Här har det dessutom börjat köra omkring en GODISBIL som plingar den med.
    Man kan bli galen för mindre!

  • pinglan2012
    Från Hemglass Facebook-sida där folk har kommenterat att de blir störda av melodin:

    "Upplever du att melodin är störande ber vi dig ta kontakt med kundservice på info@hemglass.se eller 020-29 93 00."

    samt

    "Vi ber dig att tala med vår kundtjänst och ge dem din adress. De kan prata med din lokala försäljare som nästan alltid kan ta hänsyn till detta i sin rutt. http://www.hemglass.se/Om-Hemglass/Kontakta-oss/Skriv-till-oss.aspx "
  • Chava

    Vänja vid ljud - ja - men inte oljud precis efter insomnade. Det är lite svårt. Det börjar dåna helt plötsligt - till och med jag rycker till. Inte konstigt liten bebis blir rädd.

  • Chava

    Vänja vid ljud - ja - men inte oljud precis efter insomnade. Det är lite svårt. Det börjar dåna helt plötsligt - till och med jag rycker till. Inte konstigt liten bebis blir rädd.

  • Jimman

    Dom vänjer sig även vid detta oljud , här kommer glassbilen 21.24 på mån o dottern vaknade första gångerna men inte nu mera

  • ALY538

    21.24 var en exakt tid!
    sen när en fis kommer med tutan i r*ven,så kommer dom tuta ännu mera :p

  • Corly

    Är glassbilen ute och kör så sena tider? Jag kan hålla med om att det är olämpligt med tanke på att många småbarn sover då. Det där borde de ändra på. Signalen vill jag ha kvar enbart för nostalgi.

Svar på tråden Jag HATAR den JÄVLA glassbilen!!!!!