• tinakk

Vilken storlek på vinterskor ska jag ta?! Hjälp!

Hej! Är det någon som kan hjälpa mig med vinterskor till mitt barn? Hans fötter är 149mm och nu väljer jag mellan vinterskor som är 162mm eller 170mm Tar jag skorna som är 162mm blir de 1,3cm större än foten och tar jag skorna som är 170mm är de 2,1 cm större än foten. Det är Viking windchill han ska ha och på sportamores hemsida står det att skon ska vara 10-15mm större än barnets fot. Men är det inte lite med 13mm större än foten? Annars brukar man ju räkna med att vinterskor ska vara 2 com större än barnets fot för att få plats med tjocka strumpor. Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Vilken storlek på vinterskor ska jag ta?! Hjälp!
  • Griseknoen35

Vinterskor är det bra om dom är 2 cm större för att dom ska hålla hela säsongen med en socka i så ta dom som är 17cm.

• På Riktigt

Jag hade tagit den mindre för annars blir det för klumpigt för barnet att gå i och ev köpt en ny om foten växer för fort.

• tinakk

Lutar åt den större. Man kan väl köpa en extra sula i början som man sedan tar bort?

• Griseknoen35
    tinakk skrev 2013-10-09 11:42:39 följande:

Lutar åt den större. Man kan väl köpa en extra sula i början som man sedan tar bort?

Ja. Går du till en riktig sko affär så får du svaret att ta den större. En extra sula i är jätte bra att ha.
  • yodi

hade tagit den större storleken så man har plats för varm sula och lite tjockare strumpor med

Svar på tråden Vilken storlek på vinterskor ska jag ta?! Hjälp!