• Linn

Ni som fått en tjej och en kille, hur mådde ni under grav?

Precis som rubriken. 

Mådde ni olika bra beroende på när ni var gravid mer er son eller dotter? och i så fall vilka var skillnaderna? 

• Svar på tråden Ni som fått en tjej och en kille, hur mådde ni under grav?
  • k girl

Nja, att kraftigt illamående förekommer något oftare vid flickgraviditeter och flerbörd är faktiskt belagt, bland de som använt medicin mot graviditetsillamående förekommer en högre andel flickor och tvillingar. Men visst är det individuellt också.

• Dr Mupp

en flicka tre pojkar. ingen större skillnad i mående. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Ragnar

Ingen skillnad alls. Graviditerna med sonen och dottern var identiska. Allt från illamående till formen på magen. Vi var helt säkra på att även andra barnet var en pojke under graviditeten eftersom allt var exakt likadant. Men ut kom en flicka.

• Guldtrollsmamman

Har två flickor och en pojke. Har mått bra alla graviditeter men med flickorna blev hyn och håret finare än under graviditeten med pojken. Sexlusten var också på topp med flickor i magen men nästan noll med pojken.

• Siilje

Tror inte kön styr hur illa man mår. Min vän som väntade pojke spydde in på halva graviditeten och sedan mot slutet. Med min yngsta pojke mådde jag jätte illa hela graviditeten

Har en vän nu som väntar en tös har spytt jätte mycket.

• nilam 74

har 3 st flckor och 2 st pojkar.och har mått olika .
    med flickorna illamående och foglossning,och låga hjärtljud i slutet av graviditeten.
    med pojkarna dåliga värden och höga hjärtljud i slutet av graviditeten.  

• Dazzel

Har en av varje och jag har aldrig mått så bra som när jag var gravid. Mådde förträffligt under båda graviditeterna. Kände mig urstark och med den sista hann jag gå halva tiden innan jag upptäckte att jag var gravid.

Kommer kallad men ej strax, ty född till slav är ingen tax.
  • cosinus

2 tjejer och 2 killar.

Med tjejerna har jag varit jättesugen på surt. Gjort av med massor av flaskor med citronsaft för det gick inte att få vattnet för surt. Sött gick bort och även de suraste äpplena fick mig att må illa.

Och måendet var det ja, med tjejerna har jag mått illa. Uppenbart illa och med yngsta tjejen pissdåligt, sådär så det kändes som att jag skulle kräkas hela tiden (och även gjorde det ibland).

Med killarna har jag mått strålande och inte haft några problem med söta smaker.

Den tjejen som är mest lik mig är den jag mådde apilla med. Syrran är lik sin far och där mådde jag snäppet bättre. Den killen som är mest lik mig mådde jag lite illa md, mindre än tjejerna men jag kände iaf av det ibland. Med den killen som är en kopia av sin far mådde jag inte illa ö h t. Hade inga som helst känningar att jag var gravid.

Så min kropp verkar i första hand ogilla tjejer och i andra hand ungar som är lika mig själv :) (Och ja jag fattar att det kan vara en slump :D )

• linda194

Med mitt första barn (flicka) mådde jag riktigt dåligt! Med mitt andra barn (pojke) mådde jag bra förutom i slutet då jag hade hemsk huvudvärk. Med mitt tredje barn (flicka) mådde jag riktigt dåligt igen :P

• sommar2001

Med dottern var allt toppen, kände mig stark och pigg hela vägen.

Med sonen blev jag trött och svag de sista 2månadern.

• Snöviolen
    Snöviolen skrev 2013-11-04 22:52:25 följande:
    Mådde lika med alla tre. Har en flicka och två pojkar.
    Började spy i v 12 fram tills de skulle födas. Enda skillnaden var väl att jag gick över tiden med flickan.
Svar på tråden Ni som fått en tjej och en kille, hur mådde ni under grav?