• uglygodcilla81

ORKAR man fler graviditeter, ni som haft fler än 2?

Undrar hur jobbigt det är!

Vi har två barn, men vi är liiite sugna eventuellt på en trea... (Nu har ju ett-åringen precis börjat sova lite bättre... inte för att 3,5 åringen sover nätterna igenom...)

MEN det jag funderar på är graviditeten!

Hur känner ni som varit gravida flera gånger, sliter det mer och mer på kroppen, eller är man redan "färdigsliten" efter typ den andra...

Hade "lagom" foglossning, behövde inte kryckor, men jobbigt var det. Och äta kunde man ju knappt göra heller, bara flingor typ. För att inte tala om magmusklerna som var totalkvaddade!

Man har ju precis kommit i form efter ett år, men jag är rädd för en graviditet, att jag kommer att bli supersliten. Nu har man ju TVÅ barn som ska tas om hand om när man helst vill ligga på sofflocket...

Snälla ni, hur har ni orkat? Eller är det bara tjejer med "drömgraviditeter" som vågar skaffa fler??

• Svar på tråden ORKAR man fler graviditeter, ni som haft fler än 2?
  • MissDemoch

För mig har varje graviditet varit annorlunda, den andra var jobbig med foglossning och kroppen kändes mör under hela graviditeten. Visserligen hade storasyster. Fötts bara. 1 år och 4 månader innan lille syster kom till världen. 3 var lättare, tungt med två små barn men kroppen hade hunnit återhämtat sig bra efter de två tidigare graviditeterna. Nu är det dags igen för nummer 4, lite skräck blandad förtjusning. Kroppen känns som det var första gången ( fyra år sedan sist) ovant att känna hur kroppe förändras. Vet inte om det här svarar alls på din fråga

• CMH

Jag är oplanerat gravid med nr.3 nu. Första graviditeten hade jag ett hemskt illamående. Andra ganska illamående, foglossning, klåda och ansiktsförlamning. Denna graviditet är ju inte slut än men jag mår larvigt bra! Känner mig inte gravid alls och har snart gått halvvägs. Jag var helt förstörd i början när jag förstod att jag var gravid just för att jag var så rädd att må dåligt! Med två barn varav den ena bara är 11 månader var jag så rädd för att må skit, vi hade funderat på en ev trea men det var just graviditeten som stoppade mig. Så det var nog nån mening med att bli oplanerat gravid ;)

• uglygodcilla81

Kul att läsa alla inlägg :) då kanske man ska våga sig på en till... Har ju trots allt inte behövt åh till naprapaten nu på några veckor... Förhoppningsvis lär sig 1,5-åringen att gå snart, då kanske det bli lite lättare också!

• fyrabarnsmor4
    uglygodcilla81 skrev 2013-11-06 20:42:35 följande:
    Man kommer nog alltid att känna sig som 25 :)
    (förutom då kanske efter en vecka med dålig sömn pga två små sjuka barn..,)
    Ja det håller jag med.

Man känner sig inte som den ålder som står på körkortet.
    Jag är alltid någonstans 30 år, ibland plötslig är jag 25år...ibland plötslig är jag 100 år...

Sjuka barn samtidigt..inte så kul men JA det händer då känner jag mig 100 år när barnen somnat.
    Men annars känner jag mig typ 30 år.

Mina graviditeter var lätta, det tycker jag. Jag har ju ingenting att jämföra med. Förutom de fyra underbara varelser som kom ut från mig. (även om det finns svaga ögonblickar jag vill sälja dem på Blocket men ångrade mig i samma ögonblick så klart. )

Hade foglossning med fjärde barn, just den graviditet fick jag upplevt många som jag inte upplevt de tre tidigare: Övertid!!!!,foglossning, fick krystvärkar mellan "vanlig" värkar,  det var några mer som jag inte kom på just nu.

Är med barn igen, mår kass i början (samma som när jag väntade 2an, sonen var det) så jag gissar det finns en pojke i magen... få se vad jag känner mig den 10 april då jag ska på UL i Falu lasarett. om jag ska be om få veta könet på barnet eller inte...jag ändrade mig tusentals ggr om dag.
  • CMH
    uglygodcilla81 skrev 2014-04-05 21:19:33 följande:
    Oups, tog ett grav-test idag, gravid :) undrade varför jag varit så irriterad på sistone!

Men grattis va kul!!! Hoppas du får må bra nu då :)
    Egon-08 Ivar-13 Bebis-14
  • Yoshii
    uglygodcilla81 skrev 2014-04-05 21:19:33 följande:
    Oups, tog ett grav-test idag, gravid :) undrade varför jag varit så irriterad på sistone!

Men GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}
    4barnsmamma.
  • UCharlotte
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-11-06 17:11:25 följande:
     har jag spytt dagligen i sisådär 30 veckor, men jag tycker inte det är så farligt.
    Men vilken härlig syn på något som skulle knäckt andra *tummen upp*
  • Trean 2014

Tre graviditeter, har mått bra genom alla. Svårare att bli av med se sista 5 graviditetskilona efter tredje, men har i övrigt återhämtat mig snabbare denna gång. Lillen är nu tre månader och jag kan verkligen rekommendera tre barn. Funderar t o m på hur det skulle vara med en fyra, men där sätter mannen stopp :).

• uglygodcilla81

Nu klarar man av de mesta sysslorna o ärendena med två barn, för ett år sedan kändes det som en omöjlighet att ta bilen till Ica maxi! Nu undrar jag om det verkligen hår med tre barn... :) fy, denna graviditet känns inte så lovande. Mina äckelkänslor för mat har redan börjat inträda... Höll på att kräkas av avokadon idag. Innan
    Tog det längre tid innan jag började må illa!

• myperfectlife

Jag kickar förbi här. Vi har fyra barn och numer fem som är beräknad till september. Visst de är inte lätt, men de är inte lätt med 1 barn heller. Vi har barnen ganska tätt in till äldsta är 12 yngsta ett år. De är en sådan himla röra hemma ibland , när man samlas hela familj och äter middag eller bara är med varandra. Grattis till nummer 3 nu då ! och lycka till ni kommer inte ångra er !

Svar på tråden ORKAR man fler graviditeter, ni som haft fler än 2?