• Längtar 1990

Vi som ska börja med Pergotime i slutet på 2013 / början på 2014

Hej alla kämpare där ute!

Tänkte starta en tråd för oss som ska börja med Pergotime nu i slutet av 2013 eller i början av 2014. Är du en av oss så häng gärna på här!

• Svar på tråden Vi som ska börja med Pergotime i slutet på 2013 / början på 2014
  • nypan78

Startad med Pergotime idag. När fick ni ÄL? Hur ofta var ni på VUL? Någon som behövde ta HcG spruta också för att få ÄL?

• manmmamu

Hej, hur går det för er? Var hos BM i torsdags och hon trodde att jag inte fick ÄL denna(första) gång. Om två veckor hoppades BM att jag får mens och då skulle jag börja med dubbeldos av Pergotime. Vi får se vad som händer

• nypan78
    manmmamu skrev 2013-10-27 18:08:40 följande:
    Hej, hur går det för er? Var hos BM i torsdags och hon trodde att jag inte fick ÄL denna(första) gång. Om två veckor hoppades BM att jag får mens och då skulle jag börja med dubbeldos av Pergotime. Vi får se vad som händer

Vilken cykeldag var du på kontroll? Har du testat med stickor också (ÄL stickor?)

Jag har tagit min första kur och ska på kontroll i övermorgon (dag 12) för att se om det har hänt något. Känner inte av några biverkningar, har inga känningar överhuvudtaget så jag undrar...men ÄL kommer ofta sent när man tar Pergotime eller hur? Som jag har förstått ska man sedan testa själv om man har ÄL med hjälp av stickor. Om det ens är på gång och det finns någon större äggblåsa... 

• manmmamu

Cykeldag 20 var jag där, en tid vi bokat när jag var där första gången. Jag har läst så mycket på nätet om att ÄL-test inte funkar så bra på PCOare. Men jag köpt hem ett par och testade för skojs skull idag och den ger negativt utslag som den ju bör. Ska bli spännande att ta när jag tror det ska närma sig och se om det stämmer med läkarens kontroll också. Jag hade en stark molande värk i höger sida långt ner men eftersom BM sa att jag troligen inte haft ÄL så behöver ju inte känningar betyda nåt Lycka till på läkarbesöket ska blir spännande att höra hur det gick för sig!

• nypan78

Var på VUL igår, dag 12 och hon såg en äggblåsa på 19mm, plus två mindre på typ 14-15. Trodde att den där stora skulle kunna släppa redan inom närmaste dygnet. Testade med ÄL sticka när jag kom hem direkt men inte något entydigt utslag. Det kanske är bättre med digitala test i alla fall så ser man svart på vitt. Nu får vi se om det blir någon ÄL vi kanske missade "peaken" med LH stickan och det redan har skett. Kvittot kommer om 2 veckor, om det blir mens har jag haft ÄL sa läkaren.
    Är mest förvånad över hur bra min kropp svarade på Pergotime eftersom det gick så trögt med sprutorna för 2 år sedan. Ett halvår borde vi försöka med Pergo om AMH testet är ok. Väntar provsvaret inom en månad.
    ÄL testerna är ju svårt att använda när man har oregelbunden cykel eller långa cykler och inte vet när det sker...

Hur länge ska ni försöka med Pergo?   

• nypan78

Enligt ÄL stickor och alla kroppsliga symptom hade jag ÄL först den 6 november, världens ont i magen...men det släppte plötsligt. Så då borde jag vara på BIM -2 idag. Testade tidigt idag och tog bild på testet, dock först när det hade torkat...kan ni se något? Översta är från BIM -4 det nedersta BIM -2 idag. Hoppas jag inte behöver ta Pergo mer....sådana ÄL smärtor är vidriga. 

• siri89

Hoppar in i tråden...

Vill först bara säga grattis nypan, du har nog lyckats!!

Själv är jag på kur två och tar sista tabletten idag, hoppas jag också kan få plussa snart!:)

• nypan78

Det blev ett stort GRAVID på digitaltestet så det var svagt positiva tester i början av veckan. Nu hoppas vi vidare på ett tickande hjärta den 4 december. ..

• MalinmedPCO

Äntligen så ska jag få börja med Pergotime. Inväntar bara nästa mens och känner att den kanske kommer relativt snart. (Har väldigt oregelbunden mens). Det jag ska göra på cd 5 är att ta en tabl. och ringa till min gyn. som vill boka tid för UL och insprutning av kontrastvätska i ägglederna. 

• JAC

Hej!

Får jag hoppa i här?!
    Har just tagit Pergptime med start 8 december och är idag på dag 13.
    Väldigt ont nere i magen men ingen ÄL ännu.
    Fler som har ont nere i magen?

• JAC

Någon som kan det här med äggblåsor?

Var på VUL igår (dag 14) och hade en stor äggblåsa på 20-21 mm och han trodde att jag skulle ha Äl när som helst eller haft precis. Men fortfarande är stickorna negativa.
    Tyvärr sa han att min slemhinna är väldigt tunn - inte alls som den ska vara om den ska kunna hålla fast ett ägg.

Några fler som kan dela sina erfarenheter?
    Vet inte vad detta betyder.....

• Reebook

Äntligen passar jag in i den här tråden.
    Har fått pergotime enkel kur utskriven innan jul och nu väntar jag bara på att mensen ska komma så jag får sätta igång med behandlingen.
    Har varit en tuff senhöst då lillasyster kom ut med att hon var gravid på farsdag inför halva släkten, men nu laddar vi om,  fokuserar på de positiva och ser fram emot ett händelserikt år.

• Tesen83

Hoppar också in här.Blev spontant gravid föra gången efter flera års "naturliga försök". Har PCOS och ägglosning Ca 2 gånger om året. Har precis fått tid till RMC nästa vecka så hoppas på pergotime då =) 

• valere

Hoppar in här jag med. Fick utskrivet pergotime idag och ska börja med det vid månadsskiftet om det inte tar sig kring ägglossningen nu i helgen. 

• siri89

Fick plus den 16/1 nu!!! Tredje kuren pergo...

Hoppas ni andra får plus snart med!

Svar på tråden Vi som ska börja med Pergotime i slutet på 2013 / början på 2014