Anonym (lägga sig i?) skrev 2013-10-18 15:45:18 följande:
Sa nyss till min särbo att han måste se till att barnen (lågstadieåldern) borstar tänderna på mornarna, ingen av dom gör det, inte han själv heller. Jag tycker att det är äckligt att gå till skolan med "halva frukosten" mellan tänderna och tänderna kan ta skada också. Han tycker att det räcker att man borstar på kvällen... Han är inte speciellt noga med barnens hygien i övrigt heller, smutigt/tovigt hår, långa naglar mm. Kanske ska jag inte lägga mej i då han bara blir sur och tar illa upp men jag tycker synd om barnen f ö är det trevligare att kyssa någon som borstar tänderna än någon som luktar lik ur munnen. Varför är män så äckliga?
Tack och lov, jag är inte ensam alltså att ha en sådan sambo?! Jag trodde han bara var unikt knepig
Min sambo är preciiiis likadan, han har inga som helst rutiner med sin son och har aldrig haft. Sonen har enorma problem med att duscha och borsta tänderna jag vet inte hur länge vi fick krångla på kvällarna för att han skulle borsta tänderna.... Sambon har aldrig engagerat sig om jag inte sa till så skulle ungen aldrig duscha annat än på gymnastiken i skolan. Dessutom när man väl säger att ikväll ska du duscha så blir det alltid en fråga om
varför, precis som om man MÅSTE ha tränat eller något annat för att duscha, inte att det handlar om hygien... När vi är på semester exempelvis så tror han att bara för att man badat hela dagen så behöver man inte duscha ( i skitigt havsvatten och ännu skitigare pool...)
Han kan gå till uteduschen vid poolen exempelvis och blöta sig och på allvar tro att han ska slippa duscha??? Sedan sätter han sig i solstolen och svettas och struntar i att bada i poolen för att slippa att duscha, helt befängt. När man då säger att "men du måste ju duscha på riktigt och tvätta håret" så suckar han men ååååh då kan jag ju lika gärna bada om jag måste duscha i alla fall???Han hade alltså tänkt sitta och ha tråkigt i solstolen hela dagen och gått miste om en massa kul BARA för den jävla duschens skull!!!
Allvarligt talat, hallå eller?!
På morgonen borstar han ALDRIG tänderna om inte det är lov eller semester med mina barn här också som borstar tänderna och jag håller koll...
Sambon borstar inte heller tänderna på morgonen om han inte ätit frukost (?) jag frågade en gång när jag blev irriterad att va fan borstar inte du tänderna på morgonen??? Svaret blir, nej jag har ju inte ätit nåt sedan jag åt sist och jag borstade ju igår kväll...
Ibland undrar man om polletten inte fallit ända ner