Solros78 skrev 2013-10-23 11:30:19 följande:
Åh får jag fråga dig. Vi jobbar på en trea och hade en planerad till april innan missfall. Nu blir det ju senare. Mina barn kommer vara närmare 4 och 6 år om jag blir gravid snart. Hur känner ni kring det, känns det trist för trean att bli så mycket yngre, kommer det kännas som att man börjar om från början osv? Hur blir det när äldsta hinner bli skolbarn och därmed är så stor, kommer de ändå gilla att få syskon eller är de för stora för att bry sig?
Beklagar ditt missfall..
Jag är lite orolig då det känns som att börja om.. Känns som jag inte tidigare har fött barn och allt känns nytt fast jag fått två barn tidigare.. Lite läskigt faktiskt..Men vet att det kommer gå bra :)
Min äldsta hon ÄLSKAR bebisar och hon kommer nog vilka ta över ganska mycket :P Vilket man inte kan tillåta, men så klart kommer hon få vara med mycket då hon kommer klara mycket mera nu än när lillebror kom..
Lillebror han är inte så intresserad av bebisar så jag tror inte han kommer bry sig så mycket om bebisen, i värsta fall kan han nog kanske bli avendsjuk på storasyster som jag VET kommer engagera sig väldigt mycket i den lilla bebisen :)
Det kommer bli jätte kul att se :) Jag tycker samtidigt det är riktigt skönt att mina barn nu är så stora, för de sköter sig jätte bra själva och känner mig inte deppig för det och ledsen som jag gjorde när lillebror skulle komma för då var jag jätte orolig, men det gick ju bra även där :)
Men som sagt det känns perfekt nu, och det är nog tack vare att storasyster är mycket som hon är :)