• Anonym (vara stark)

Imorrn gäller det... framtid eller pappa...Vårdnadstvist!

Hej! Jag är en mamma som lyckats ställa till det genom att skaffa barn med en riktigt sociopat...
    Klassiska perfekta relationen som byts ut mot en fasad.... tills molnen skymmer solen helt... 
    EN JÄVLA MARDRÖM rent ut sagt!

På tisdag är det dax... Jag har stämt mitt barns pappa för andra gången... Denna gång med socialtjänsten på min sida där dom anser att jag tar mitt föräldraransvar och skyddar barnet.
    Barnet är snart 2 år... varit livrädd för mycket, mammig och svårt att lita på folk..
    Hon har bevittnat våld både när han levde med mig och en annan kvinna...
    De han har på sig är:

*sitt beteende mot barnet-arg-gapar-skriker
    *hyresskulder-på väg till vräkning-dock lyckas han nog lösa de med sen.
    *anmälan från läkare misstänkt misshandel på barnet-ej bevis
    *anmälan från en kvinna som bevittnar att hon vet att våld förekommit i hemmet
    *anmälan av polisen som varit där när det varit bråk
    *anmälan av socialtjänsten då varken huset kunde ge varme el kunde sköta barnets hygien
    *oro från mig då barnet alltid va skitit och , sjukt och oroligt.

Jag har sökt ensamvårdnad & umgänge dagtid med uppsyn.

Hur gick det för er? någon som varit med om likande? Går det att överklaga??
  • Svar på tråden Imorrn gäller det... framtid eller pappa...Vårdnadstvist!
  • Anonym (abc)

Har inte varit där själv, men att du har soc på din sida tror jag påverkar positivt för din del. Dina krav är ju inte heller orimliga. Möjligen att du inte får ensam vårdnad, men övervakat umgänge låter det ju som är på sin plats iaf som situationen är just nu. Han kan ju bättra sig, och ibland krävs inte mer än en tingsrättsdom för att de ska skärpa till sig.

Lycka till! 

• Kjell2

Vad är det han och du yrkar på?
    Socialtjänstens utredning kommer väga tungt om det går så pass långt som till domstolsbeslut.
    Har ni inte varit i domstol tidigare lär ni pressas rätt hårt av domaren att förlikas och ta en vända hos familjerätten igen. Bra om du har koll på vad som är viktigt för dig och vad du kan kompromissa kring. Kan vara bra att vara beredd på att någon form av umgänge kommer pappan troligtvis få.

Blir det en domen kan överklagas och det är inget som hindrar att någon av er stämmer igen.

Lycka till!

• Anonym (nn)
    Anonym (vara stark) skrev 2013-10-21 09:03:05 följande:
    Hej! Jag är en mamma som lyckats ställa till det genom att skaffa barn med en riktigt sociopat...Klassiska perfekta relationen som byts ut mot en fasad.... tills molnen skymmer solen helt... EN JÄVLA MARDRÖM rent ut sagt!På tisdag är det dax... Jag har stämt mitt barns pappa för andra gången... Denna gång med socialtjänsten på min sida där dom anser att jag tar mitt föräldraransvar och skyddar barnet.Barnet är snart 2 år... varit livrädd för mycket, mammig och svårt att lita på folk..Hon har bevittnat våld både när han levde med mig och en annan kvinna...De han har på sig är:*sitt beteende mot barnet-arg-gapar-skriker*hyresskulder-på väg till vräkning-dock lyckas han nog lösa de med sen.*anmälan från läkare misstänkt misshandel på barnet-ej bevis*anmälan från en kvinna som bevittnar att hon vet att våld förekommit i hemmet*anmälan av polisen som varit där när det varit bråk*anmälan av socialtjänsten då varken huset kunde ge varme el kunde sköta barnets hygien*oro från mig då barnet alltid va skitit och , sjukt och oroligt.Jag har sökt ensamvårdnad & umgänge dagtid med uppsyn.Hur gick det för er? någon som varit med om likande? Går det att överklaga??

För min del så fick jag vårdnaden. Socialtjänstens vårdnadsutredning vägde tungt.
  • Anonym (vara stark)

Han gav upp och jag fick vårdnaden och han ville ha umgänge. Mitt barn kommer kunna växa upp tryggt och säkert... allt jobb va värt och barnet blomstar för varje dag... och så ska de fortsätta :D ÄNTLIGEN!!!

Svar på tråden Imorrn gäller det... framtid eller pappa...Vårdnadstvist!