• Hallodar

Vilken modell på mössa har era 5-6 åringar? Någon som använder balaclavas?

Är på jakt en efter en bra vintermössa som täcker bra. Funderar på balaclavas från reima men vet inte om min son skulle sätta på sig en, han blir 6 år i januari. Någon som har erfarenhet av de?

• Svar på tråden Vilken modell på mössa har era 5-6 åringar? Någon som använder balaclavas?
  • Zirup

Här har typ alla barnen balaclavas när det är som kallast. 

• Duckan

Det här skulle inte min 6-åring ta på sig och ärligt talat skulle jag nog inte köpa en sån här heller.

• gbgumman

Beror mycket på huvudform hur mössan sitter. Mina barn har helt olika. Pojken har runt huvud och flickan äggformat. Har haft helt olika typer av mössor. Sonen typ toppluvor och flickan formsydda.

• Linmin

Min son fick en sådan förra året då han var fem år, men han tyckte aldrig om den så han använde den knappt.
    Nu detta året har han fått en sådan mössa med öronlappar och uppvikt pälskant framtill. 

• cosinus

På dagis har iaf 90 % av ungarna reimaluvor som är av den modellen när det är som kallast och i fsk-klass så är det nog iaf hälfte som har det.

Min 9-åring som går i trean säger för första året nu att hon inte vill ha sin men jag misstänker att vid -20 kommer den åka på ändå för den är helt suverän.

Svar på tråden Vilken modell på mössa har era 5-6 åringar? Någon som använder balaclavas?