Tråd för oss med tvillingar beräknade okt-dec 2013
Lägger upp en tråd för oss som följdes åt under graviditeter hösten 2013 där vi kan diskutera våra småttingar.
Lägger upp en tråd för oss som följdes åt under graviditeter hösten 2013 där vi kan diskutera våra småttingar.
Vad fina dom är det är så häftigt att de växer så fort.
Verkar- kul initiativ! Gud, vilka söta tjejer du har!
Lilla funderande jag- vilka charmtroll! Kul att se dina "klumpar"
Själv har jag också klumpar! 3,5 månad och Melody har precis passerat 5200g medans min mystjockis Stephanie gått över 6-kg strecket! Dock har jag inte varit sådär jätteduktig på att föra över bilder ifrån kameran under den senaste tiden, så får slänga in en bild imorgon eller så
Synd man inte kan lägga upp från mobilen..datorn hinner man ju knappt aldrig ens slå på längre.. sötingar lfj!
Emma- ja, det väldigt praktiskt med två i olika stolekar. Anges väger 5+kg och Ellie 3200g. Så hon ärver syrans klädder Fast hon kunde gott lägga på sig 1kg eller 2 till
Cleo1- dator vad är det? Jag har inte haft på vår på flera månader. Älskar min iPhone
Vi kanske skulle kunna fixa ihop någon träff sen? Vi var ju ganska många i Linköping med ogärds området.
Då kanske mina tjejer går in under kategorin klumpar också! De vägde 6, 5 och 6, 2 när de var tre månader. Blir spännande att se i nästa vecka när de är fyra månader vad vågen säger. Svårt att tro nu att de bara vägde 2, 4 kg när de föddes! Jag är glad att återigen få sova hela nätter! Från tre månaders ålder har de ätit sista målet vid 23 (oftast har de då sovit större delen av tiden från sju-målet) och sover sen till ca 06-07 då de somnar om direkt efter maten. Har nu senaste veckan börjat sova en gemensam längre period mitt på dagen också i 2-3 timmar så nu börjar det kännas riktigt bra! Jag hoppas den tendensen håller i sig... Kul att se bilder på alla sötnosar!
Då kanske mina tjejer går in under kategorin klumpar också! De vägde 6, 5 och 6, 2 när de var tre månader. Blir spännande att se i nästa vecka när de är fyra månader vad vågen säger. Svårt att tro nu att de bara vägde 2, 4 kg när de föddes! Jag är glad att återigen få sova hela nätter! Från tre månaders ålder har de ätit sista målet vid 23 (oftast har de då sovit större delen av tiden från sju-målet) och sover sen till ca 06-07 då de somnar om direkt efter maten. Har nu senaste veckan börjat sova en gemensam längre period mitt på dagen också i 2-3 timmar så nu börjar det kännas riktigt bra! Jag hoppas den tendensen håller i sig... Kul att se bilder på alla sötnosar!
Min som sovit sämst har också börjat sova lite bättre sedan vi fick mjölkfri ersättning på BVC. Istället för att vrida sig och vilja bli gungad hela natten, så somnar han om när han har ätit. Han äter rätt ofta dock, men vilken skillnad.
Visst är det härligt att de lägger på sig bra, särskilt såhär i förkylningstider, men tungt blir det. Jag klarar inte många minuter då jag hamnar i situationer jag måste bära båda. De börjar växa ur mjukliftarna jag burit rrunt dem i hittills.
Oj, jag som tyckte att mina grabbar var små klumpar med sina 6 respektive 5,9kg vid 3-månaders kollen har ju pyttebebisar jämfört med er
Här sover vi hela nätterna sen nån månad tillbaka. De äter nån gång 18-19 och sen blir det lite amning runt 4-5 och flaska 6-7. Ibland blir det ingen amning utan flaska direkt (och erbjuder tutte efter) när de vaknar samtidigt. Då är klockan oftast vid 6-7. Har då preppat flaska med pulver och har en flaska med vatten där jag måttar upp och häller i. Då går det fort och smidigt. Någon gång under natten brukar de iofs hamna hos mig i sängen, så det är där de redan är när det är matdags.
Mina tvillingflickor Charlise & Elisa ska på 3 mån.kontroll imorgon och få de mindre behagliga sprutorna vaccinationen gruvar mig lite för att det blir en gnälligare kväll än vanligt...mina två klumpar speciellt Elisa som nog väger närmare 7 kg är uppe till ganska sent Charlise somnar nästan aldrig före halv 12 på kvällen och de vaknar alltid med 3 Max 4 h intervaller för att bli ammade.Jag längtar verkligen tills vi kan börja med majsgröten och mild havregrynsgröt om en månad!
Ååå vilka fina tjejer!
Jättefina Tyckommig!
Härligt att läsa hur ni har det!
Mina sover rätt bra om nätterna! Får mat vid 18-19, matar igen vid 22 sen sover de till typ 06, sen till 8.30 typ :)
Hugo väger 7,3 kg och Emilia 5,5 kg
Tack för fin respons för bilderna på mina flickor!
När vi vägde dom i måndags vid exakt 3månaders ålder var dom inte riktigt så stora som jag befarade med Elisa är störst väger 6,6 kg och 60 cm lång & Charlise vägde 5,5 kg och är 57 cm lång.
Hej tjejer,tiden rusar i väg,våren är på väg och jag undrar vad dessa fem och en halv månad tagit vägen..gör inte ni? Vissa dagar är jättejobbiga ännu även om mycket vad gäller sömn och mat blivit lite enklare.Killarna vägermu ca 8,5 kg båda två och är 68 långa.Lite skillnad mot när de föddes och mätte 47 och vägde drygt 2,5 st..Det jag önskar att jag gjort bättre innan de föddes är att jag mer skulle satt mig in i hur livet med två små skulle bli..för shit vilken resa detta är..men kanske det är tur man inget visste innan. hoppas det går bra för er alla med era små!
Det börjar bli lite lättare nu tycker jag, nu är mina 6 mån. Jag skall ju börja jobba om 1,5 vecka, kan tycka det är lite tråkigt nu när allt går lite bättre. Jag har klarat av en massa dagar med tvillingarna och 2 åringen utan katastrof nu. Jag skall dock bara jobba 50%, så jag kommer hinna träffa de små. Sambon skall vara hemma helt. Vissa dagar är fortfarande hemska, men de blir färre. Väntar fortfarande på att de skall lära sig sitta, så att man kan sätta ner dem en stund. De hatar ju att ligga. Det börjar gå, men de välter fortfarande åt alla håll och gapskrattar. När jag tänke tillbaks på dessa 6 mån, så inser jag att det är vansinne att skaffa 3 barn på 20 mån, men samtidigt kommer de ju alltid ha varandra.
Här är våra godingar på BB. Billy till höger & Bruno till vänster :)
Har inte skrivit något på evigheter, men nu så! Har inte läst alla inlägg än, men ska försöka mig på det någon lugn stund. Hoppas att allt är bäst med alla trots sömnbrist och annat. Allt är bra med mig och våra tvillingkillar. Dom växer och frodas - väger 5,6 resp 5,8 kg nu när dom är 13 veckor. STOR KRAM till er alla!
Hej allihopa. Vi behöver hjälp! Vi har två pojkar på 8 snart 9 månader, den ena är otroligt lugn och den andra är extremt vild! Nu är det så att vår lilla vilding har 6 tänder och bits så fort han får tag i något, speciellt sin bror! Säger man Ajaj till honom eller nej så skrattar han och biter hårdare! Hur får vi slut på detta?! Dom kan inte ligga på golvet tillsammans då den vilde kryper!