• Anonym (Bekymrad pappa!)

Sveriges bästa jurist inom familjerätt!

Hej!

Tacksam för tips på Sveriges bästa Jurist/advokat inom familjerätt.
    /Karl

• Svar på tråden Sveriges bästa jurist inom familjerätt!
  • Anonym (z)

Vilken del av Sverige? Finns tyvärr en del jurister/advokater som saknar barnperspektiv och förvärrar konflikterna.

Anonym (z) skrev 2013-10-21 20:56:41 följande:
    Vilken del av Sverige? Finns tyvärr en del jurister/advokater som saknar barnperspektiv och förvärrar konflikterna.
    Var som helst Jag är intresserad av en som är kunnig och engagerad och dokumenterat skicklig!
    Det gäller umgänge vårdnad och tillhörande frågor! 
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (Bekymrad pappa!) skrev 2013-10-21 21:33:40 följande:
    Var som helst Jag är intresserad av en som är kunnig och engagerad och dokumenterat skicklig!
    Det gäller umgänge vårdnad och tillhörande frågor! 
    Problemet är att en advokat som är bra för en kanske är urusel i en annan situation. Allt beror på person o situation!
  • HasseEriksson
    Anonym (tveksam) skrev 2013-10-21 22:03:36 följande:
    Problemet är att en advokat som är bra för en kanske är urusel i en annan situation. Allt beror på person o situation!
    Det gäller att du känner förtroende för din jurist/advokat. Det är nog det viktigaste, absolut att den del kan vara vassare än andra, men det tror jag är viktigast. Jag har själv gått igenom en vårndnadstvist och är nöjd med den jurist jag anlitade. Jag kände verkligen förtroende för henne och hon var väldigt engagerad.
  • Orcha

Hoppas att det är genomtänkt innan du drar igång det här.
    Om alla andra vägar är testade så kanske det inte finns nåt annat sätt men om det här är den första "lösningen" så kan det bita dig i foten oavsett juristens expertis.

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...

Otroligt vad folk ska ha åsikter!
    Ja det är genomtänkt. Jag hade en fråga och det är den jag är intresserad av!
    Självklart löser jag detta utan >Familjelivs hjälp.
    Jag tänkte det kunde vara en start tydligen inte.... 

• Anonym (ngt att prova)
    Anonym (Bekymrad pappa!) skrev 2013-10-22 09:56:22 följande:
    Otroligt vad folk ska ha åsikter!
    Ja det är genomtänkt. Jag hade en fråga och det är den jag är intresserad av!
    Självklart löser jag detta utan >Familjelivs hjälp.
    Jag tänkte det kunde vara en start tydligen inte.... 
    Advokater är svårt har jag förstått, man kan läsa lite domar och se om man hittar ngn som drivit ngt liknande som det egna fallet., Annars är det nog bäst att höra sig för och ta någon som man får förtroenden för.

Min vän (en pappa) anlitade Susanne Ekberg Carlsson  ( sthlm ) och var nöjd med henne. Hon är mycket erfaren!
  • En kund

Sinikka Tiiri Litby kan du lita på. Kontoret på Kungsholmen ,Stockholm.

• illuminaughty

Hej! Jag kan väldigt varmt rekommendera Christina Bergenstein på SSW advokat firma! I Stockholm. Hon är en smart advokat som känner till kryphål och är väldigt taktisk av sig. Hennes specialitet är vårdnad/umgänge. Hon representerar både kvinnor och män! Akta dig för "kända" advokater som försvarar män! Och akta dig för diverse stödgrupper för män, de ger alltför ofta råd hur man ska hantera situationer vilket för ofta ligger till nackdel! Är henne evigt tacksam för de senaste 3 åren jag varit i vårdnads/umgänges tvist! Inboxa gärna om du vill bolla lite tankar! Har suttit senaste 3 åren i otaliga förhandlingar, utredningar osv osv. Kämpa på och tappa inte modet, en bra advokat är A och O.

Remind yourself that it's ok to not be perfect....
  • Anonym (Z)

Får man fråga Hur situationen ser ut?

Kan tänka att det är smart att anlita en advokat i sin hemkommun eller iaf i närliggande. Så att man kan få en god kontakt & gott om möten med denne..

Svar på tråden Sveriges bästa jurist inom familjerätt!