• Anonym (Vill så gärna)

Hur ska jag få honom att åtrå mig??

Hej, jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag och min man har ett 11-årigt förhållande som gått upp och ner givetvis, men för det mesta har vi haft det bra och så även idag. Vi pratar, berättar hur mycket vi älskar varandra. Ibland ser jag hur han stirrar på mig och när jag frågar vad det är så säger han "Du är så vacker".

Men det som jag saknat väldigt mycket under åren är att jag inte känner mig åtrådd av honom. Jag ser mig själv som en kvinna med bra självförtroende, men det här knäcker mig lite då och då. Det är alltid jag som tar initiativ till sex, vilket tyvärr ändå inte blir "fullgånget" så ofta. Han kan säga "inte idag", "jag är trött älskling" eller liknande och vill att jag ska sluta med mina fysiska inviter. Om vi får till det en gång i månaden så får jag vara glad, typ.. För min del behöver det inte bara vara fullgånget samlag, men gärna lite mer än att bara klia varandra på ryggen......

Senast igår så låg vi i sängen och jag lyckades få honom att få stånd, och ja, vi hade säkert fått till det lite mer än så men jag slutade smeka honom. Plötsligt fick jag en känsla som gjorde mig väldigt avtänd. Jag ligger där och försöker kåta upp honom och han rör mig inte ens! Om han skulle vilja så borde han väl röra mig tillbaka på ett sexuellt sätt? Jag låtsades somna och han brydde sig inte, sa inget. Sedan rann det några tårar när jag började tänka på att han förmodligen inte är attraherad av mig, han åtrår mig iallafall inte och det är en känsla som jag verkligen saknar. Att få känna mig attraktiv som kvinna, det får ju igång mig också.

Visst har vi stunder då jag känner att han åtrår mig, ofta efter att vi haft en lyckad utekväll tillsammans och vi inte somnar direkt när vi kommit hem, men det är inte ofta tyvärr (1 gång per år?). Jag saknar sexuell beröring.

Jag har tagit upp detta ett antal gånger med honom, men det händer ingenting (jag har kanske inte varit tydlig nog med hur viktigt det är för mig?). Nu känner jag bara att jag inte ska tvinga mig på honom mer, för han vill uppenbarligen inte Får väl investera i ännu en plastsnopp och lägga i lådan.

Så vad vill jag med mitt inlägg? Vill ha lite tips på vad jag kan göra och hur jag ska agera. Givetvis måste jag ta ett snack till med honom, kanske berätta hur ledsen jag blev igår eller det är bara ännu mer avtändande? Sex och attraktion för mig i ett äktenskap är väldigt viktigt, de knyter oss samman på ett annat plan än bara som "vänner". Och så är det ju väldigt skönt och för min del avstressande, men det ska ju vara på lika villkor. Inte att han "sätter på mig" för att jag ska bli "nöjd".

Någon som varit i samma sits men fått ett bättre sexliv med er partner, hur gick ni till väga?

Ursäkta om inlägget blev långt!!

• Svar på tråden Hur ska jag få honom att åtrå mig??
  • Anonym (Vill så gärna)

Jaha, lite uppdatering, eller.. har väl inte så mycket att uppdatera. Min mans rygg är verkligen inte i bra skick nu :( Men vi har pratat mycket och jag upplever att han gett mig mer uppmärksamhet de senaste dagarna (kanske för att han är "sjuk"?). Han kommer och kramar och pussar mig mer och ger mig blickar och kommentarer om hur fin och sexig jag är, är väl i rätt riktning iallafall! men något rajtantajtan blir det nog inte de närmaste två veckorna:/

Lite pinsamt häromdagen då jag jobbat hemmifrån och haft lite trevligt själv i sängkammaren som paus och glömt en handduk med min MrBlack insvept som han hittade vid sängen Skäms Men det kanske gav honom en hint om att jag saknar något Drömmer

• en blind vän
    MrKlister skrev 2013-11-06 15:11:06 följande:
    Var också i samma situation. (om jag nu får skriva det som kille)
    Hade en tjej som fick någon form av "beröringsskräck" efter några år i förhållandet. Så fort jag försökte "reta" henne med kyssar, hångel eller skamgrepp så började hon automatiskt prata om städning och nya tapeter...
    Hon tog heller aldrig några initiativ, men varje gång jag försökte prata om det så la hon ansvaret på mig för att jag inte försökte tillräckligt ofta eller på rätt sätt. 

Hoppas det löser sig bättre för er än det gjorde för mig.
    Hej Mr Klister.  Hade också en tjej som du beskriver. Så jag insåg att det inte hjälper med vad jag gör så testade jag att sluta ta initiativ I sängen. Det tog ett år innan hon frågade mig om det var något fel? Så lyhörd var hon på sin partner. Jag lämnade henne.
  • Anonym (Uh)
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-11-05 14:32:59 följande:
    Precis samma här Sist han la min hand på sitt kön och ville att jag skulle, ja... då la jag hans hand på mitt eget kön och det var då jag fick den där trevliga kommentaren om att min f*tta var slemmig och så satte han på TV:n istället........................Skrikandes  vad hade han förväntat sig?!

Usch, det har faktiskt gått så långt att jag stundtals funderat över att operera mig, hur sjukt är inte det. Tänkt att om jag har större bröst så kanske han skulle åtrå mig mer, det är väl det enda fysiska som jag inte är 100% nöjd med men bryr mig inte så mycket för egen del.
    Har inga bra råd att ge då jag är i samma situation och efter noll sex på 14 månader så har jag gett upp och flyttar ut. Vi kommunicerar dock väldigt bra, hon har bara ingen lust och ingen vilja att försöka ta tag i det.

Men att han säger att din fitta är slämmig; jag hade aldrig accepterat det. Så gör man bara inte, jag hade blivit så j*vla förbannad, alla vet väl hur känsligt det är och SÄRSKILT om man redan har problem med sexet. Jävla idiot.
  • Anonym (va?)

"inte vill ta på din slemmiga fitta". Va??? varför sa han så. har du frågat honom vad han menade? jag skulle ha blivit jättesårad. kan det vara a att han fåttavsmak av ditt kön sedan du fick barn? var han med vid förlossningen och fick se när barnet kom ut.En del män kan bli avtända av det och aldrig glömma den bilden. Iså fall behöver han ju hjälp att bearbeta det. jag skulle inte ha släppt detta. Fy så kränkande att säga så. Du har aldrig funderat på om han har träffat någon annan?

• Anonym (Vill så gärna)
    Anonym (va?) skrev 2013-11-08 10:44:31 följande:
    "inte vill ta på din slemmiga fitta". Va??? varför sa han så. har du frågat honom vad han menade? jag skulle ha blivit jättesårad. kan det vara a att han fåttavsmak av ditt kön sedan du fick barn? var han med vid förlossningen och fick se när barnet kom ut.En del män kan bli avtända av det och aldrig glömma den bilden. Iså fall behöver han ju hjälp att bearbeta det. jag skulle inte ha släppt detta. Fy så kränkande att säga så. Du har aldrig funderat på om han har träffat någon annan?
    Ja, han var med vid förlossningarna men filmade mest hela tiden, och inte ur "den" vinkeln, men det var ju länge sedan nu, När vi väl HAR underbart sex så brukar det heta att "jag har en porrf*tta" (vad som nu menas med det, men uppfattar det inte negativt iallafall!). Jag tror att han var sarkastisk och inte riktigt menade det han sa.

Min man har fortfarande problem med ryggen men vi har ändå kommit ganska nära varandra nu. Vi har panerat en massa skoj inför hela nästa sommar t.e.x! Sådant som vi båda brinner för och tycker är "meningen att leva för".

Att han har träffat någon annan tror jag inte.... Han behöver nog bara relaxa och hitta sin lust tror jag.. eller hoppas!
  • Anonym (Vill så gärna)

Min man kom precis och förförde mig i köket!! Jag är helt... paff, men glad. Det pirrar lite i magen :)

Vi höll på ett tag i köket (jag håller på med middagen) och så hamnade vi på toaletten bredvid... han tog mig på alla möjliga sätt! Ingen av hos hann komma till klimax så att säga, så förhoppningsvis blir det avslutning i sängkammaren ikväll

Undrar vad som flugit i honom....!!

• engdahl
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-11-23 19:03:11 följande:

Min man kom precis och förförde mig i köket!! Jag är helt... paff, men glad. Det pirrar lite i magen :)

Vi höll på ett tag i köket (jag håller på med middagen) och så hamnade vi på toaletten bredvid... han tog mig på alla möjliga sätt! Ingen av hos hann komma till klimax så att säga, så förhoppningsvis blir det avslutning i sängkammaren ikväll smile5.gif

Undrar vad som flugit i honom....!!

Haha, vad gött!

Grattis - jag hoppas att han tar dig ordentligt i kväll då ;)

Glöm inte att uppdatera.
  • Anonym (Vill så gärna)
    engdahl skrev 2013-11-23 19:37:24 följande:
    Haha, vad gött!
    Grattis - jag hoppas att han tar dig ordentligt i kväll då ;)

Glöm inte att uppdatera.
    Haha ja, hoppas på det :)

Nu är han ivrig att få barnen i säng! Uppdaterar imorgon.
  • engdahl
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-11-23 20:11:11 följande:
    Haha ja, hoppas på det :)

Nu är han ivrig att få barnen i säng! Uppdaterar imorgon.
    Lycka till då, TS. Må du komma många gånger! :)
  • Anonym (Vill så gärna)

Godmorgon. Vilken underbar dag det var igår! Hela dagen faktiskt. Idag går jag som på moln. Jag fick också svar på en del frågor.

Sedan mitt inlägg för en vecka sedan har jag varit väldigt passiv, har inte ens pratat om sex faktiskt. Inte rört honom speciellt mycket förutom lite kliande på ryggen vid godnattmys. Min man har däremot gjort en del antydningar om att han vill att vi ska ha sex, när hans rygg blir bättre men jag har viftat bort det eller tänkt att han menar så som det brukar vara när vi väl har sex - d.v.s. att jag får göra allt jobb och han förblir passiv.

Men så igår, efter en redan jätteskön dag (han var ute med barnen i 4 timmar och jag var ute och sprang) så stod jag i köket och lagade middag. Då kommer han upp bakom mig, kramar mig och vänder mig om och börjar tungkyssa mig, ta på min kropp. Vi höll på länge och vi hade nästan sex i köket! Då föreslog jag toaletten istället och min man ledde mig in på den närmast och resten kan ni ju figure out själva. När vi väl gick ut så log han och sa "Jag fattar inte att vi inte gör sånt här oftare" och jag kunde inte annat än hålla med trots att jag var en aning chockad, om man nu kan få en positiv chock Glad
    Sedan kom han ut i köket med jämna mellanrum och fortsatte kyssa och ta på mig, överallt.

Efter maten, soffmys med hela familjen och när han hade nattat barnen så var det meningen att vi skulle se en film. Han frågade om vi inte skulle gå in i sovrummet istället. Efter lite velande så tog han bara min hand och ledde mig in till sängen. Vi klädde av oss och hade det hetaste och bästa sexet någonsin, sedan vi blev tillsammans! Med lampan tänd. Jag kom, sen kom han och efteråt när jag låg naken på rygg i sängen med en stor tuss toalettpapper mellan benen så började han berätta, utan att jag hade sagt eller frågat något, att "Det är såhär jag är egentligen, men det vet du ju innerst inne". Han sa att han under så många år nu varit så stressad och det dödar hans sexlust helt (vilket han ju sagt varje gång vi haft våra diskussioner). För ett tag sedan stängde han av jobbet på helgerna (han har en väldigt hög tjänst och brukade tidigare vara tillgänglig 24/7) men sen kom ändå kontorsflytt och lite annat som tog tid på helgen och så blev hans rygg pajad som ett brev på posten, vilket i.o.f. tvingat honom att inte kunna jobba lika mycket hemma. Han sa att han inte kan lova att det kommer att vara så här varje dag fortsättningsvis (som det var igår), vilket jag givetvis förstår, men att det är hans mål att hitta tillbaka till sig själv igen. "Om jag hade haft en vanlig anställning med samma lön så hade jag kn*llat dig 3 ggr om dagen tills du hade blivit trött på mig". Sedan tittade han på mig, log och sa "Du har verkligen en jättefin kropp, ibland undrar jag hur jag kan ha en så snygg fru".

Jag känner mig lugnare nu och vet att han, mannen som jag blev (är) förälskad i finns kvar. Så som han rörde mig igår har jag inte upplevt på flera år och han förstod att jag har saknat det. Hur som helst så tror jag verkligen nu att vi kan komma att få det bättre tillsammans på sikt, hitta passion och närhet till varandra igen då han vet att han måste stänga av jobbet och mår bra av det. Jag förväntar mig inte att varje dag kommer se ut såhär och det vill jag kanske inte heller, men att stunderna kommer finnas där. Och jag har fått lite mer förståelse över hur stressen verkligen påverkar honom.

Jag känner mig nu helt säker på att han verkligen är mannen i mitt liv - på ALLA plan.

• engdahl
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-11-24 10:55:18 följande:

Godmorgon. Vilken underbar dag det var igår! smile2.gif Hela dagen faktiskt. Idag går jag som på moln. Jag fick också svar på en del frågor.

Sedan mitt inlägg för en vecka sedan har jag varit väldigt passiv, har inte ens pratat om sex faktiskt. Inte rört honom speciellt mycket förutom lite kliande på ryggen vid godnattmys. Min man har däremot gjort en del antydningar om att han vill att vi ska ha sex, när hans rygg blir bättre men jag har viftat bort det eller tänkt att han menar så som det brukar vara när vi väl har sex - d.v.s. att jag får göra allt jobb och han förblir passiv.

Men så igår, efter en redan jätteskön dag (han var ute med barnen i 4 timmar och jag var ute och sprang) så stod jag i köket och lagade middag. Då kommer han upp bakom mig, kramar mig och vänder mig om och börjar tungkyssa mig, ta på min kropp. Vi höll på länge och vi hade nästan sex i köket! Då föreslog jag toaletten istället och min man ledde mig in på den närmast och resten kan ni ju figure out själva. När vi väl gick ut så log han och sa "Jag fattar inte att vi inte gör sånt här oftare" och jag kunde inte annat än hålla med trots att jag var en aning chockad, om man nu kan få en positiv chock Glad
    Sedan kom han ut i köket med jämna mellanrum och fortsatte kyssa och ta på mig, överallt.

Efter maten, soffmys med hela familjen och när han hade nattat barnen så var det meningen att vi skulle se en film. Han frågade om vi inte skulle gå in i sovrummet istället. Efter lite velande så tog han bara min hand och ledde mig in till sängen. Vi klädde av oss och hade det hetaste och bästa sexet någonsin, sedan vi blev tillsammans! Med lampan tänd. Jag kom, sen kom han och efteråt när jag låg naken på rygg i sängen med en stor tuss toalettpapper mellan benen så började han berätta, utan att jag hade sagt eller frågat något, att "Det är såhär jag är egentligen, men det vet du ju innerst inne". Han sa att han under så många år nu varit så stressad och det dödar hans sexlust helt (vilket han ju sagt varje gång vi haft våra diskussioner). För ett tag sedan stängde han av jobbet på helgerna (han har en väldigt hög tjänst och brukade tidigare vara tillgänglig 24/7) men sen kom ändå kontorsflytt och lite annat som tog tid på helgen och så blev hans rygg pajad som ett brev på posten, vilket i.o.f. tvingat honom att inte kunna jobba lika mycket hemma. Han sa att han inte kan lova att det kommer att vara så här varje dag fortsättningsvis (som det var igår), vilket jag givetvis förstår, men att det är hans mål att hitta tillbaka till sig själv igen. "Om jag hade haft en vanlig anställning med samma lön så hade jag kn*llat dig 3 ggr om dagen tills du hade blivit trött på mig". Sedan tittade han på mig, log och sa "Du har verkligen en jättefin kropp, ibland undrar jag hur jag kan ha en så snygg fru".

Jag känner mig lugnare nu och vet att han, mannen som jag blev (är) förälskad i finns kvar. Så som han rörde mig igår har jag inte upplevt på flera år och han förstod att jag har saknat det. Hur som helst så tror jag verkligen nu att vi kan komma att få det bättre tillsammans på sikt, hitta passion och närhet till varandra igen då han vet att han måste stänga av jobbet och mår bra av det. Jag förväntar mig inte att varje dag kommer se ut såhär och det vill jag kanske inte heller, men att stunderna kommer finnas där. Och jag har fått lite mer förståelse över hur stressen verkligen påverkar honom.

Jag känner mig nu helt säker på att han verkligen är mannen i mitt liv - på ALLA plan.

Jag blir jätteglad över att läsa att det blivit så bra för er och att ni kan hitta tillbaka till ett bra sexliv som ju är så viktigt för ett förhållande.

Jag har läst alltför många olusttrådar där det bara handlat om frustration, otrohets- och skilsmässotankar.

Kram till dig TS!
  • Anonym (Jag med)

Ja, blir också väldigt glad för din skull. Skönt med ett närmande. Ni får fortsätta jobba och nu finns det ju hopp Glad

• Anonym (Vill så gärna)

Hej, tänkte bara uppdatera lite.... vi har skilt oss.

Skojar bara, vårt förhållande har verkligen blivit jättebra! Även om det inte direkt var dåligt förut, förutom den där fysiska biten som ju blev så påtaglig. Vi pratar kanske mer idag, om djupare saker och det känns som om vi förstår varandra mer. Vårt sexliv har blommat upp ordentligt och min man tar ofta initiativet numera (i tid och otid :) Själva sexet har blivit mer spontant och han är "närvarande" om man kan säga så, han rör mig som en kvinna och inte som en uppblåsbar Barbara som förr, de få gånger... Vet inte vad som fick allt att vända, men jag vet att han inte varit lika stressad senaste halvåret. Och i sommar har vi planerat en del weekendresor för att bara kunna njuta av varandra :)

Jag har iallafall fått tillbaka mitt kvinnliga självförtroende igen och det har gjort mig till en gladare och lyckligare människa. Och jag har fått tillbaka min man, som jag känner mig lika kär i som när vi var nyförälskadeHjärta

• Anonym (Urk)

Jag vet inte om jag är glad eller ledsen att jag läste den här tråden - jag orkar inte hoppas längre, och ändå så kände jag lite hopp nu :( 

• Danniboy
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2014-04-03 21:33:59 följande:

Hej, tänkte bara uppdatera lite.... vi har skilt oss.

Skojar bara, vårt förhållande har verkligen blivit jättebra! Även om det inte direkt var dåligt förut, förutom den där fysiska biten som ju blev så påtaglig. Vi pratar kanske mer idag, om djupare saker och det känns som om vi förstår varandra mer. Vårt sexliv har blommat upp ordentligt och min man tar ofta initiativet numera (i tid och otid :) Själva sexet har blivit mer spontant och han är "närvarande" om man kan säga så, han rör mig som en kvinna och inte som en uppblåsbar Barbara som förr, de få gånger... Vet inte vad som fick allt att vända, men jag vet att han inte varit lika stressad senaste halvåret. Och i sommar har vi planerat en del weekendresor för att bara kunna njuta av varandra :)

Jag har iallafall fått tillbaka mitt kvinnliga självförtroende igen och det har gjort mig till en gladare och lyckligare människa. Och jag har fått tillbaka min man, som jag känner mig lika kär i som när vi var nyförälskadeHjärta

"Lite" sen med detta, men måste bara skriva att jag är jätteglad för din (er) skull. Även jag grät glädjetårar när jag läste dina glada, senare inlägg. Bättre avslut på denna tråd hade man knappt kunnat tänka sig. Skrattande 

Hoppas ni fortfarande har det bra, och önskar er all lycka.

Svar på tråden Hur ska jag få honom att åtrå mig??