• Ninnimehr

Förstföderskor GBG sommaren 2014

Hej!

Jag är 24 år, bor i gbg, flyttade hit för 5 år sedan och nu när jag väntar mitt första barn! Hade de vart kul att ha någon att prata med som bor i närheten, man vet aldrig, vi kanske behöver nån att umgås med när vi går hemma med en jätte mage eller när vi har en liten bebis!  =)  BF 29 Juni   

• Svar på tråden Förstföderskor GBG sommaren 2014
  • Enenina
    Emaria skrev 2014-01-13 21:01:05 följande:
    Ja, jag undviker visserligen trånga byxor och strumpbyxor. Inte för att jag har ont men det känns obehagligt! Så kan förstå! :)

Fått mammakläder av min kusin. Och dom kan jag ha blir sdvårt sätt ha dröm sen när magen växt mer. Dom sitter perfekt nu.
  • Enenina
    Enenina skrev 2014-01-13 21:10:15 följande:
    Fått mammakläder av min kusin. Och dom kan jag ha blir sdvårt sätt ha dröm sen när magen växt mer. Dom sitter perfekt nu.

Haha ser konstigt ut det jag skrev. Skrev det från plattan.jag måste fixa så jag kan skriva bättre på den.byxorna är snart för små. Dom sitter ganska bra vid benen. Tyvärr är det två hål på byxorna vid låren. Men det döljer jag med långt Linne över. Blir nog köpa fler mammabyxor och sedan får det vänta lite med tröjor tills magen växt mer. Idag vakna jag med ett illamående igen magkatarren blir nog bra bara jag tar omeprazol. Killen är dunderförkyld så hoppas att jag inte blir det nu när jag börjat piggna på.
  • Enenina

Jag fick höra hjärtat bm hittade direkt på och det lät bra såå härligt att få höra. Nu kan jag släppa lite av oron

• carlaL
    Enenina skrev 2014-01-14 10:58:20 följande:
    Jag fick höra hjärtat bm hittade direkt på och det lät bra såå härligt att få höra. Nu kan jag släppa lite av oron
    Så skönt :)
  • vinterbarn83

Hej allihopa!

Jag hoppar gärna på denna tråden med. Är i v. 15 ( 14+0) och beräknad till 14 juli. Har först nu fått tid över för att söka mig lite info kring denna helt fantastiska tid som vi har framför oss!  Har iof  inte haft någon panik över något ännu, men med blivande pappan på utlandstjänstgöring, känner jag att det vore trevligt med lite gravida kontakter här i närheten :)

Bor på Eriksberg i Göteborg, och har varit på inskrivningsamtal med provtagning. Går till BM på Eriksberg. Har UL inbokat 17 feb, som vi längtar!

Jag är gärna med i FB-gruppen med, och skickar meddelande till dig carlaL.

Jag funderar lite på att föra dagbok, funderar på om man ska köpa en eller skriva helt fritt, hur gör ni?

• Enenina
    vinterbarn83 skrev 2014-01-14 20:58:11 följande:
    Hej allihopa! Jag hoppar gärna på denna tråden med. Är i v. 15 ( 14+0) och beräknad till 14 juli. Har först nu fått tid över för att söka mig lite info kring denna helt fantastiska tid som vi har framför oss!  Har iof  inte haft någon panik över något ännu, men med blivande pappan på utlandstjänstgöring, känner jag att det vore trevligt med lite gravida kontakter här i närheten :) Bor på Eriksberg i Göteborg, och har varit på inskrivningsamtal med provtagning. Går till BM på Eriksberg. Har UL inbokat 17 feb, som vi längtar! Jag är gärna med i FB-gruppen med, och skickar meddelande till dig carlaL. Jag funderar lite på att föra dagbok, funderar på om man ska köpa en eller skriva helt fritt, hur gör ni?

Jag har en app och där kan man skriva dagbok. Ska försöka bli bättre på det har jag tänkt.
  • immi

Hur skickar man madelande om man vill vara med i fb gruppen. vinterbarn83 vi bor också på Eriksberg och går hos barnmorskan här. Vi har helena. Känns stabilt

• carlaL
    immi skrev 2014-01-14 22:35:15 följande:
    Hur skickar man madelande om man vill vara med i fb gruppen. vinterbarn83 vi bor också på Eriksberg och går hos barnmorskan här. Vi har helena. Känns stabilt
    Skicka ett meddelande till mig med din mail-adress så bjuder jag in dig :)
  • carlaL
    vinterbarn83 skrev 2014-01-14 20:58:11 följande:
    Hej allihopa!

Jag hoppar gärna på denna tråden med. Är i v. 15 ( 14+0) och beräknad till 14 juli. Har först nu fått tid över för att söka mig lite info kring denna helt fantastiska tid som vi har framför oss!  Har iof  inte haft någon panik över något ännu, men med blivande pappan på utlandstjänstgöring, känner jag att det vore trevligt med lite gravida kontakter här i närheten :)

Bor på Eriksberg i Göteborg, och har varit på inskrivningsamtal med provtagning. Går till BM på Eriksberg. Har UL inbokat 17 feb, som vi längtar!

Jag är gärna med i FB-gruppen med, och skickar meddelande till dig carlaL.

Jag funderar lite på att föra dagbok, funderar på om man ska köpa en eller skriva helt fritt, hur gör ni?
    Hej, välkommen! 

Jag skriver lite dagbok i familjelivs gravid-app, det blir inlägg med bilder och hur jag känner mig. Sen kan man exportera dagboken och skriva ut den. Men enklast kanske är någon fin bok och penna :)

Jag har bjudit in dig till FB-gruppen, hojta om det inte fungerar. 
  • carlaL
    immi skrev 2014-01-14 22:35:15 följande:
    Du skickar alltså ett meddelande till min inbox här på familjeliv Glad
  • carlaL
    Gamla och nya i tråden som vill vara med i vår Facebook-grupp:

Skicka ett inbox-meddelande till mig med din mailadress så blir du inbjuden Glad
  • TinciT

Hej hej! Har inte riktigt fattat hur man skickar meddelande för inbjudan till FB-gruppen. Bor i Sannegårdshamnen bf 11 Juli!

• Emaria
    TinciT skrev 2014-05-13 09:17:34 följande:

Hej hej! Har inte riktigt fattat hur man skickar meddelande för inbjudan till FB-gruppen. Bor i Sannegårdshamnen bf 11 Juli!

Skriv ett meddelande till carlaL så skickar hon en inbjudan! :)
Svar på tråden Förstföderskor GBG sommaren 2014