smurfen90 skrev 2013-10-29 10:52:20 följande:
Anledningen till att jag inte gillar det är att man dotter är 8 år. Hon behöver hjälp med håret, men för det behöver hon inte duscha med en naken man. Jag känner mig inte bekväm med det.
Det förstår jag mycket väl.
Och som sagt - FINNS misstanke om övergrepp skall du inte tveka att agera, jag blev själv sexuellt utnyttjad som barn och inget barn skall behöva vara med om det om det går att hindra.
Men jag försöker alltid se saker från andra håll än att fastna i min rädsla och "ropa varg"..
Jag tänker såhär.
OM det nu är så att det för dem är ngt helt naturligt - alltså även för din åttaåring - att duscha tillsammans.
Och enligt mamman verkar det ju så...
Om det är ngt som de gör som familj...
Jag o min bonus duschade länge med varandra o det var en mysig stund där vi kunde prata på ett helt annat sätt än annars.
Det låter kanske konstigt men så KAN det vara.
Jag gör livsdanande med min son nu. Han är dock yngre änsålänge.
Vad man måste göra är att verkligen känna av. För den dagen barnet börjar känna det är pinsamt eller att man inkräktar på deras integritet - då måste man sluta o hitta andra sätt att "mysa" på istället.
Men en tanke - OM hon nu tycker det är lite mysigt, o de yngre syskonen får lov att duscha med de vuxna, då skapar det ett utanförskap om hon är den enda som inte får lov att vara med.
Det gör henne annorlunda än de andra.
Och visst ser VI henne som annorlunda då hon är på gränsen i ålder - men hon själv kanske inte gör det än?
Vet inte om jag får fram det jag vill säga - bara tänk på hur BARNET känner det - inte hur DU känner det...