• 3hjärtan

Har du fyra barn eller funderar på en fyra?

Vi funderar på ett fjärde barn men tankarna blir många. Räcker tiden till? Blir det för trångt? Ekonomin? Osv.
    Barnen är 2.5, 4 och 7 år.
    Berätta hur det var för er att få ett fjärde och hur gamla syskonen var då.
    Och nu som planerar en fyra, hur känns det för er?

• Svar på tråden Har du fyra barn eller funderar på en fyra?
  • viseversa

Jag har 4 barn. Tycker itne det är så stor skillnad på 3 eller 4. man har redan fullt upp. Våran 4 var dock inte planerad utan ett "Oops" barn men vi valde att satsa och det är det bästa vi gjort. Våra barn är nu 6åt,5år,2,5år och 7 månader gamla. Visst behöver man bo relativt stort och det är en del pusslande för att få livet att gå runt men det går bra=)

Instagram...LOVALOVISA
  • 3hjärtan
    viseversa skrev 2013-10-27 10:01:33 följande:
    Jag har 4 barn. Tycker itne det är så stor skillnad på 3 eller 4. man har redan fullt upp. Våran 4 var dock inte planerad utan ett "Oops" barn men vi valde att satsa och det är det bästa vi gjort. Våra barn är nu 6åt,5år,2,5år och 7 månader gamla. Visst behöver man bo relativt stort och det är en del pusslande för att få livet att gå runt men det går bra=)

Hur stort bor ni? Är det mkt mer pusslande med 4 barn mot för 3? Bråkar era barn mkt ? Har alla eget rum?
  • viseversa
    3hjärtan skrev 2013-10-27 10:07:53 följande:

Hur stort bor ni? Är det mkt mer pusslande med 4 barn mot för 3? Bråkar era barn mkt ? Har alla eget rum?
    Vi bor i en 5a på 104kvm. Dom tre äldsta har eget rum. Bebisen sover med oss. Ja dom bråkar en del men är vänner också. Men dom bråkar betydligt mindre nu än när vi bodde i en 3a på 77 kvm.
    Instagram...LOVALOVISA
  • 3hjärtan
    viseversa skrev 2013-10-27 15:52:59 följande:
    Vi bor i en 5a på 104kvm. Dom tre äldsta har eget rum. Bebisen sover med oss. Ja dom bråkar en del men är vänner också. Men dom bråkar betydligt mindre nu än när vi bodde i en 3a på 77 kvm.

Hur gör ni med rum till bebis sen? Jag funderar på om de 2 äldsta ska få dela rum
  • viseversa
    3hjärtan skrev 2013-10-27 17:08:01 följande:

Hur gör ni med rum till bebis sen? Jag funderar på om de 2 äldsta ska få dela rum
    Det hart vi inte bestämt ännu. Jag tycker itne det är ett måste med eget rum som barn. Tror då snarare att dom två yngsta får dela. Tycker dom äldre har större behov av eget rum.
    Instagram...LOVALOVISA
  • TaSe

Vi har fyra barn, men med 14 år mellan ettan och fyran. Tycker att det flyter på utan problem.

• Vevvis

Vi har 4 barn, femte på väg. Barnen var 6, 4 och 2 år när 4:an kom. Tycker inte heller att det var så stor omställning från 3 till 4.
    Redan när vi bestämde oss för en fyra visste vi att vi skulle behöva bygga ut huset i framtiden. Vi hade bara tre sovrum och de två äldsta delade rum sen trean fick eget rum strax innan han fyllde ett. Ändå kände vi inte att det verkligen blev dags för en utbyggnad förrän vi började försöka på en femma. Så under april-juni i år byggde vi ut huset med tre sovrum till så alla 5 barnen nu har ett eget rum. Fyran hann bli 1 år och 8 månader innan han fick flytta ut från vårt sovrum. 
    Vi valde också att avvakta med att köpa en sjusitsig bil tills fyran var 1 år och 7 månader. Då var vi redan gravida igen och visste att vi ändå skulle behöva större bil innan vintern och då kändes det lika bra att skaffa en innan sommaren och semestern. Innan åkte vi två bilar när vi skulle nånstans hela familjen. 

• 3hjärtan

Vilken bil har ni?

Idag har vi en cheva transport är ju 7 säten men ett med bara mittpunkts bälte. Så räknar att det är 6 säten i den.

• 3hjärtan

Ni som har hyffsat tätt mellan de 3 första och till fyran. Har barnen sovit bra så ni haft bra sömn innan 4 an kom?

Vad jobbar ni med? Har ni bra sgi?

Har ni mått bra under graviditeten? Jag får ju sån foglossning att jag knappt kan röra mig. Blir rätt handikappad under graviditeten och första tiden efteråt. Det jag gruvar mig för. Och det jäkla illamående

• TaSe

Vi har också en Chevrolet transport. Funkar toppen eftersom den har stort bagage även med alla stolar på plats.

Jag har inte en bra sgi. Är uska. Inte mådde jag direkt bra under den senaste graviditeten heller. Var sjukskriven från augusti-dec, då han kom.

• mamau

Har 3 barn på 10, 8 och 2 år. Funderar på en fyra. Mest rädd för att inte få någon egen vuxentid och att jag precis som du är rädd för foglossning. Med trean gick jag med kryckor från 5 månaden och mot slutet kunde jag knappt gå alls. Inget jag vill uppleva igen...

• Lilla Morran

Är i samma sits som TS, fast med fyran på väg. Vi bor i ett stort hus så vi behöver "bara" inreda ett rum till så småningom. Ny bil har vi börjat kolla på, blir nån 7-sitsig variant. har lågt SGI, men tycker att det i många fall är en prioriteringsfråga vart man lägger pengarna. Blir mindre dyra nöjen, nya kläder, resor eller dyra utflykter när barnen är små. Men det försakar jag gärna

Svar på tråden Har du fyra barn eller funderar på en fyra?