• Anonym (sorg)

Nära anhörig dog och ikväll kommer bonusbarnen.

Hej!
    En nära anhörig till mig dog för en vecka sedan och nu sitter jag bara och gråter. Orkar knappt stiga upp om mornarna. Är så ledsen =(

Nu till ännu ett problem. Jag bor med min sambo som har två barn från tidigare, 6 och 10 år. Dom är jätte trotsiga och dom bor varannan vecka hos oss. Dom kommer hit ikväll och jag frågade lite lätt av sambon om han kunde be mamman till barnen att ha dom ännu denna vecka för just nu orkar jag inte med dem i denna jobbiga sorg jag befinner mig i. Vill ju inte barnen skall se då jag ligger och gråter heller och jag behöver min sambo som stöd.

Men sambon sa att det går inte, att dom kommer ikväll. Jag är så ledsen och helt utan ork, tycker ni det var fel av mig att fråga detta av sambon? Det är ju inte mina barn och just nu skulle jag faktiskt inte orka. Men jag har väl inget val?

Han sa även att mamman inte skulle gå med på detta. Men varför vill man inte som mamma ha sina egna barn en vecka till? Jag skulle inte vilja skicka mina barn till någon som just varit med om en tragedi.

• Svar på tråden Nära anhörig dog och ikväll kommer bonusbarnen.
  • Anonym (Helena)

Respekt! Du gör helt rätt!

• Ess
    Wikky skrev 2013-10-31 19:25:16 följande:

Men snälla, VEM orkar ta sig igenom 50 sidor dravel och trams? Det som är relevant får väl uppdateras i ts. Det är väl det mest intelligenta, inte att kräva att läsa allt?
    Tryck på visa endast, på ts inlägg. Då slipper du 50 sidor och får det relevanta.
  • BioBonus

Man kan väl kanske anstränga sig så pass att man läser TS alla inlägg (visa endast) så det inte hela tiden ställs frågor som redan fått svar, eller att attackerna blir fullkomligt irrelevanta för det har framkommit fakta i just det man attackerar för länge sen?

Men visst - långa trådar funkar inte för alla. Så är det ju tyvärr och då blir det loop när allt måste förklaras och berättas igen och igen....

• Anonym (Dumbnut)
    BioBonus skrev 2013-10-31 19:29:39 följande:
    Man kan väl kanske anstränga sig så pass att man läser TS alla inlägg (visa endast) så det inte hela tiden ställs frågor som redan fått svar, eller att attackerna blir fullkomligt irrelevanta för det har framkommit fakta i just det man attackerar för länge sen? Men visst - långa trådar funkar inte för alla. Så är det ju tyvärr och då blir det loop när allt måste förklaras och berättas igen och igen....

Eller så kan man själv ignorera de svar TILL TS, som inte angående en, om det inte duger? Du tycker inte du är lite...off topic nu? Jösses vad barnsligt...
  • Brumma
    BioBonus skrev 2013-10-31 19:29:39 följande:

Man kan väl kanske anstränga sig så pass att man läser TS alla inlägg (visa endast) så det inte hela tiden ställs frågor som redan fått svar, eller att attackerna blir fullkomligt irrelevanta för det har framkommit fakta i just det man attackerar för länge sen?

Men visst - långa trådar funkar inte för alla. Så är det ju tyvärr och då blir det loop när allt måste förklaras och berättas igen och igen....

På gamla IPhone appen finns inget "visa endast" alternativ ;)

O nya appen krånglar en massa..

Bara så ni vet ;)
  • Virriga Vera

Men snälla, VEM orkar ta sig igenom 50 sidor dravel och trams? Det som är relevant får väl uppdateras i ts. Det är väl det mest intelligenta, inte att kräva att läsa allt?
    Någon som är intresserad av diskussionen och vad som har sagts?
  • Lindsey Egot the only one

Det kanske inte är dravel och trams för TS att hennes sambo inte kan ge henne utrymme när hon behöver det utan det har visat sig att hon bara duger som barnvakt åt hans barn så han även kan fly till sitt företag även på kvällen. Varken han, hans mamma eller deras mamma vill ha barnen mer tid än vad de redan har. TS är den ende som funnits där på pappans vecka. Stackars barn, stackars TS
  • YummyMami
    Anonym (?) skrev 2013-10-31 10:15:53 följande:
    Eftersom jag själv har sorg just nu så kan jag bara tala utifrån min nuvarande situation. För mig skulle det vara otänkbart att fira sorgen med en spa-weekend. Och som jag skrev så är vi alla olika.

Fira? Handlar väl mer om att landa?
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • FruTrött
    Eterisk skrev 2013-10-31 07:27:46 följande:
    Varför tycker du att ts ska lägga sig i hur han löser situationen? Sådant begriper jag mig inte på. Om jag anser mig inte vilja hjälpa till med något så tycker jag inte sedan att jag dessutom kan ställa krav på hur den som har ansvaret för vad det nu är bestämmer sig för att lägga upp det hela. 

Nu var detta möjligen lite off topic, men jag blir så otroligt förvånad varje gång jag ser åsikter som den där redovisas.  
    Ja, nu är vi ju lite OT men jag vill ändå förklara hur jag menade.

Det spelar naturligtvis ingen roll hur han väljer att fixa situationen på sikt så länge han inte lägger över ansvaret på TS igen. Det jag menade (som nog inte framgick) var att risken är stor att alla faller tillbaka i gamla roller igen så fort smekmånaden är över om pappan inte själv har kommit in i vanan att ta hand om sin familj. Om farmor tar hand om barnen tills TS är tillbaks igen så kommer det ju knappast ske en mirakulös förändring dagen efter som gör att pappan plötsligt blir 100-procentigt närvarande, utan efter efter ett tag är väl TS på samma punkt igen kan man anta.

Jag har alltså egentligen inga åikter om hur han löser det, utan det handlade uteslutande om att inte TS skulle behöva se sig stå i exakt samma situation igen om några månader.
  • Anonym (sorg)

Ojoj vilka diskussioner här är.
    Jag blir så ledsen då någon skrev att jag skall fira sorgen? :'(  Det var min väninna som föreslog att om vi inte skulle åka bort över helgen hon och jag och bara ta det lugnt och andas. Hon sa att jag får bo så länge jag vill hos henne och jag har känt mig så uppassad där. Jag har suttit och gråtit varenda kväll med henne. Så jag tyckte att JAG kan ju bjuda med henne då till spa hotellet för att hon ställer upp så mycket som hon gör. Såklart skulle jag jättegärna fara hem och gråta ut hos min sambo, men han bryr sig inte alls verkar det som. =(

Såklart har jag länge tyckt att det har varit skit jobbigt hela styvfamiljs situationen men jag har gjort mitt bästa .Och måttet blev rågat nu när jag verkligen skulle behövt hans empati och att han en del stannade hemma eller om han kunde höra med barnens mamma om hon kunde ha dem några dagar till.Helt ärligt så skulle det ha varit bäst om de var hos sin mor några extra dagar tycker jag. Som de flesta har läst redan i första inlägget i TS. Jag trodde ju nästan att han skulle ta ledigt men nej det gjorde han ju inte.

Alla är vi mänskliga och kanske jag skriver lite konstigt eftersom så många hakar upp sig här. Men det är inte lätt och nu rinner tårarna igen. Men jag ska ta mig ur dethär. Det skall nog bli bra i slutändan. Tur jag har så goda vänner och samtliga från min egen barndoms familj stöttar mig.Eller vi ringer hela tiden och stöttar varandra. Och tack till alla som peppar mig här på FL. Ni är guld värda.

Jag tror jag avslutar diskussionen här. För hur mycket vi än diskuterar här så kommer inte den som dog tillbaka. Allt annat känns onödigt just nu. Det känns som om mina känslor för sambon har svalnat också då man ser vilken empatilös människa han är och tyvärr är hans ungar likadana.

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (Oj-oj...) skrev 2013-10-31 14:53:12 följande:

Jag tror att nästan alla kan hålla med om att det här inte har med sorgen att göra. De underliggande problemen fanns långt innan dess, svinungar, biomamma, trött farmor och huvudsvinet.

Vem som har rätt eller fel har jag ingen aning om, men att prata igenom hur familjen skall funka verkar ju vara något som borde prioriteras.

Självfallet har problemet funnits hela tiden men bägaren rann över när TS inte blev sedd som en fullvärdig familjemedlem utan som någon oavlönad barnvakt.
  • Lillusen
    Anonym (sorg) skrev 2013-11-01 00:16:48 följande:
    Ojoj vilka diskussioner här är. Jag blir så ledsen då någon skrev att jag skall fira sorgen? :'(  Det var min väninna som föreslog att om vi inte skulle åka bort över helgen hon och jag och bara ta det lugnt och andas. Hon sa att jag får bo så länge jag vill hos henne och jag har känt mig så uppassad där. Jag har suttit och gråtit varenda kväll med henne. Så jag tyckte att JAG kan ju bjuda med henne då till spa hotellet för att hon ställer upp så mycket som hon gör. Såklart skulle jag jättegärna fara hem och gråta ut hos min sambo, men han bryr sig inte alls verkar det som. =( Såklart har jag länge tyckt att det har varit skit jobbigt hela styvfamiljs situationen men jag har gjort mitt bästa .Och måttet blev rågat nu när jag verkligen skulle behövt hans empati och att han en del stannade hemma eller om han kunde höra med barnens mamma om hon kunde ha dem några dagar till.Helt ärligt så skulle det ha varit bäst om de var hos sin mor några extra dagar tycker jag. Som de flesta har läst redan i första inlägget i TS. Jag trodde ju nästan att han skulle ta ledigt men nej det gjorde han ju inte.  Alla är vi mänskliga och kanske jag skriver lite konstigt eftersom så många hakar upp sig här. Men det är inte lätt och nu rinner tårarna igen. Men jag ska ta mig ur dethär. Det skall nog bli bra i slutändan. Tur jag har så goda vänner och samtliga från min egen barndoms familj stöttar mig.Eller vi ringer hela tiden och stöttar varandra. Och tack till alla som peppar mig här på FL. Ni är guld värda. Jag tror jag avslutar diskussionen här. För hur mycket vi än diskuterar här så kommer inte den som dog tillbaka. Allt annat känns onödigt just nu. Det känns som om mina känslor för sambon har svalnat också då man ser vilken empatilös människa han är och tyvärr är hans ungar likadana.

TS, kan det vara så att ni tryckt bort de här problemen ganska länge, du har inte sagt nån i den ambitionen att vara "duktig" och att du vill göra ditt bästa. Men din sambo har sett det och vet inte hur han ska hantera det, är barnen dumma eller är det du som inte gillar barnen? vad händer egentligen när jag inte är hemma? Vem är dum mot vem? Och så händer det här, du vill inte ha dom där! (observera att nu föreställer jag mig bara hur hans hjärnspöken kan se ut). Kan det vara så att i sambons egna dåliga samvete så kan han inte just nu se bortom sin instinkt att försvara sina barn? Med det här menar jag inte att du ska trycka bort det du känner och hur du mår, men det kan vara en nyckel till att kunna laga det såret som har uppstått mellan er när det värsta har lagt sig.
  • Anonym (andas)
    Anonym (sorg) skrev 2013-11-01 00:16:48 följande:
    Ojoj vilka diskussioner här är.
    Jag blir så ledsen då någon skrev att jag skall fira sorgen? :'(  Det var min väninna som föreslog att om vi inte skulle åka bort över helgen hon och jag och bara ta det lugnt och andas. Hon sa att jag får bo så länge jag vill hos henne och jag har känt mig så uppassad där. Jag har suttit och gråtit varenda kväll med henne. Så jag tyckte att JAG kan ju bjuda med henne då till spa hotellet för att hon ställer upp så mycket som hon gör. Såklart skulle jag jättegärna fara hem och gråta ut hos min sambo, men han bryr sig inte alls verkar det som. =(

Såklart har jag länge tyckt att det har varit skit jobbigt hela styvfamiljs situationen men jag har gjort mitt bästa .Och måttet blev rågat nu när jag verkligen skulle behövt hans empati och att han en del stannade hemma eller om han kunde höra med barnens mamma om hon kunde ha dem några dagar till.Helt ärligt så skulle det ha varit bäst om de var hos sin mor några extra dagar tycker jag. Som de flesta har läst redan i första inlägget i TS. Jag trodde ju nästan att han skulle ta ledigt men nej det gjorde han ju inte.

Alla är vi mänskliga och kanske jag skriver lite konstigt eftersom så många hakar upp sig här. Men det är inte lätt och nu rinner tårarna igen. Men jag ska ta mig ur dethär. Det skall nog bli bra i slutändan. Tur jag har så goda vänner och samtliga från min egen barndoms familj stöttar mig.Eller vi ringer hela tiden och stöttar varandra. Och tack till alla som peppar mig här på FL. Ni är guld värda.

Jag tror jag avslutar diskussionen här. För hur mycket vi än diskuterar här så kommer inte den som dog tillbaka. Allt annat känns onödigt just nu. Det känns som om mina känslor för sambon har svalnat också då man ser vilken empatilös människa han är och tyvärr är hans ungar likadana.
    Gå, och vänd dig inte om! Du är värd någon som behandlar dig med respekt och empati och det kommer du inte att få av din sambo. 

Jag hoppas att spahelgen gör dig gott, det låter som att du har fina vänner att luta dig på!

Kram! 
  • Ess
    Lillusen skrev 2013-11-01 06:45:44 följande:

TS, kan det vara så att ni tryckt bort de här problemen ganska länge, du har inte sagt nån i den ambitionen att vara "duktig" och att du vill göra ditt bästa. Men din sambo har sett det och vet inte hur han ska hantera det, är barnen dumma eller är det du som inte gillar barnen? vad händer egentligen när jag inte är hemma? Vem är dum mot vem? Och så händer det här, du vill inte ha dom där! (observera att nu föreställer jag mig bara hur hans hjärnspöken kan se ut). Kan det vara så att i sambons egna dåliga samvete så kan han inte just nu se bortom sin instinkt att försvara sina barn? Med det här menar jag inte att du ska trycka bort det du känner och hur du mår, men det kan vara en nyckel till att kunna laga det såret som har uppstått mellan er när det värsta har lagt sig.
    Om man som förälder tycker att man ser något som lyser igenom, och man kanske tror att det är sambon som är dum mot barnen. Borde det inte va ganska logiskt att man går in och själv tar hand om sina barn då. Går emellan liksom?
    För OM det skulle va så att han har sett rätt, och det är ts som inte tycker om barnen utan hittar på en massa skit om dem. Vad tror han då ska hända om han trycker dem på henne med orden "ta hand om dem eller gå"?
    Det slutar ju med att det smäller rejält en dag............. 
  • Lillusen
    Ess skrev 2013-11-01 08:39:39 följande:
    Om man som förälder tycker att man ser något som lyser igenom, och man kanske tror att det är sambon som är dum mot barnen. Borde det inte va ganska logiskt att man går in och själv tar hand om sina barn då. Går emellan liksom? För OM det skulle va så att han har sett rätt, och det är ts som inte tycker om barnen utan hittar på en massa skit om dem. Vad tror han då ska hända om han trycker dem på henne med orden "ta hand om dem eller gå"? Det slutar ju med att det smäller rejält en dag............. 

Jadu, jag tror nog att även män är människor och har förmågan att skapa massor med hjärnspöken som man inte vet om man ska blunda för eller om man har fel. Och jag vet att människor har en förmåga att handla helt tokigt när man är rädd, som att säga "ta hand om dem eller gå" bara för att bevisa något, eller slå på sig själv. Ja människan är en konstig varelse. Vill bara säga igen TS, jag tror verkligen på att du försökt göra allt du kan. Men barnens agerande tyder på att även barnen är rädda, de slits mellan stridande föräldrar, pappa är inte hemma, mamma pratar skit och det är inte sällan som barn slår på den person som står trygg kvar för att se om även den ska svika. Vet inte om det här kan hjälpa dig, men jag själv kan ofta känna stöd i att se psykologin bakom agerandet och det hjälper i alla fall mig ibland att se att det inte är mig det är fel på och inte den andre utan situationen.
Svar på tråden Nära anhörig dog och ikväll kommer bonusbarnen.