Anonym (sliten) skrev 2013-11-10 19:54:25 följande:
Hej. Jag har haft 2 ma nu på rad inom kort tid. Ett upptäcktes i v.11+4 (cytotek 16/7) det andra i v7+4 (cytotek 16/10)
Första var ju som en totalchock, blev gravid på första försöket-Efter plusset var det mycket glädje dock fanns min oro, men den hade kanske även funnits där om allt var bra också, det vet man ju inte. Efter vi fick ma:t konstaterat så var min enda tanke att försöka igen snabbt då jag känner mig stressad över våra åldrar mm. Hade en mens sen blev vi otroligt nog gravida på en gång. Men jag fick en dålig känsla i magen igen, ganska snabbt och vi kunde inte glädjas. Fick ett vul i v 7 för att det är då man kan se ett hjärta och det visade att det var ett ma IGEN. Dagarna efter kändes konstigt nog rätt ok, vi genomgick massa vul och fick tabeletter precis som första gången.
Detta är alltså 3-4 v sen. För nån vecka sen så började jag må sämre och kände mig ledsen och uppgiven, varit arg och jag och min sambo har faktiskt varit osams, vilket är ovanligt.
Men så i förra veckan fick jag halsbränna, var yr och mådde lite illa..Bestämde mig för att ta ett digitalt gravtest när jag kom hem och jag höll på att ramla baklänges när jag fick gravid 1-2. Vet att vi hade haft samlag 8 dagar innan (och 4 dar innan) och vi hade inte ens avsikt att göra barn eftsrom vi ska vänta en mens emellan. Det jag nu är rädd för är ju självklart att det är hormoner kvar från förr då jag inte tagti med just ett digitalt för att kolla att jag testade negativt.
Har bara testat med små stickor rån billiga tester och jag vet att dagarna efter så var det två tydliga streck och efter nån vecka såg stickan blank ut med blotta ögat, sen har jag slängt den. Det är ju lite skillnad att testa av denna anledning, inte lika spännande liksom. Såå, det enda raka är ju att köpa hem fler tester av samma sort och se om det blir nån stegring. Det tjänar inget till att testa med anrda och få positivt liksom.
Just nu råder stor förvirrning och känslorna är stormande slits mellan hoppp och förtvivlan, men man måste hela tiden se tiden ann. Vi kommer få svar, men denna väntan på besked är outhärdlig. Är vi inte gravida så ska vi nog vila oss ett tag trots allt. Inte för att jag vill utan för jag borde, plus att min sambo nu börjat vackla.
Det är skönt att veta att vi inte är helt ensamma, jag har känt mig enormt ensam (trots en fantastisk sambo) eftersom de flesta får vanliga missfall. VI får ju aldrig ett foster ens. Nån sa en gång. "Men då har du inte ens varit gravid då?!?! " Det sved, för det har jag iallra högsta grad, men..ja hur ska man förklara för någon som inte ens varit i närheten av en gravidtet?
Oj vad långt det blev. Jag är iaf gärna med här och delar med mg och stöttar om jag kan. Kram till er alla tappra kämpare!
Vid ett MA har man haft foster! Så det har du ju haft...men det har stannat av o kroppen vägrar släppa taget om det.
Beklagar er sorg :(
Ta ett nytt test snart igen, de gamla hormonerna är jukvar ett tag o kroppen efter ett MA.