• LindaLoue

vi som gått över tiden bf +

Hallå ! Bf+7 idag ! Håller på att bli tokig! Tog en pw på 35 min den sträckan tar i vanliga fall en timme ! Nu vill jag få min bebis! Så rädd för igångsättning , media skriver en sak om cytotec och sjukhusen säger en annan!

Känner mig otymplig som tusan nu!
    Hur mår ni och hur många dagar plusar ni!
    Kram Linda

• Svar på tråden vi som gått över tiden bf +
  • Trollungarnasmamma

Har inte fått någon tid ele så men börjat räkna ner till den dagen isf. 

Ikväll hade jag lite slemmiga gula klumpar i trosskyddet och på pappret. Annars har det inte hänt så mycket mer idag.  

Älskade barn
  • Anniia

Hoppas ni har fått era små nu. Själv skulle jag ha haft den 30 oktober men har inte hänt något. I början var jag så less och deppig men för några dagar sedan hade jag ett "snack" med bebisen. Säkert jättetöntigt men jag sa att h'n får stanna där inne hur länge h*n vill, för jag vill inte ha en stressad bebis som känner press på sig redan innan den är född. Och nu känns det faktiskt mycket bättre. Så länge jag hittar på saker om dagarna så går det bra.
    Så länge jag känner att h'n bökar runt i magen så är jag nöjd och väntar tills h*n vill komma ut.

• Jenny Penny82

Fortfarande inget nytt här och är nu helt inställd på att få igångsättning på fredag. Självklart är det viktigaste att bebis mår bra och att vi snart får träffa henne men hade samtidigt sett fram emot min förlossning och nu känns det som allt det kastats omkull. Har generella fobier kring medicinska ingrepp, blod etc och det absolut värsta scenariot för mig är akut kejsarsnitt, vilket sker i 30% av alla förlossningar som igångsätts. Försöker tänka positivt men det går i vågor här med. Kram på er

• Trollungarnasmamma
    Jenny Penny82 skrev 2013-11-06 10:23:34 följande:
    Fortfarande inget nytt här och är nu helt inställd på att få igångsättning på fredag. Självklart är det viktigaste att bebis mår bra och att vi snart får träffa henne men hade samtidigt sett fram emot min förlossning och nu känns det som allt det kastats omkull. Har generella fobier kring medicinska ingrepp, blod etc och det absolut värsta scenariot för mig är akut kejsarsnitt, vilket sker i 30% av alla förlossningar som igångsätts. Försöker tänka positivt men det går i vågor här med. Kram på er
    Jag känner likadant! Har fött tre barn innan,, ingen har behövts sättas igång så jag nervös och rädd att något ska hända. Har du fått en tid? 
    Älskade barn
  • Jenny Penny82

Det verkar som att många fler omföderskor har positiva erfarenheter av igångsättning än om det är första barnet så det kanske kan lugna lite? :)

Jag ska ringa in till sjukhuset på fredag morgon för att få en tid. Utgår från att dom börjar med en undersökning då. Jag funderar lite på att, om jag är väldigt omogen fortfarande och alla värden ser bra ut för mig och bebis, be att åka hem över helgen och starta på måndag istället. Ju mer omogen livmoderhalsen är desto större verkar riskerna för komplikationer och en väldigt långdragen förlossning bli.

• Anniia

Inget här heller. Jag har inte känt varken sd eller förvärkar så tror det kommer ta ett bra tag innan bebisen vill ut. Har dock en tid i nästa vecka för ultraljud och diskussion om en ev igångsättning. Är första barnet så jag vet liksom inte helt vad som väntar mig, vilket kanske är bra om det nu blir en igångsättning.

Hoppas våra små vill komma ut av sig själva :)

• Trollungarnasmamma

Ja är det helt omoget osv så tror jag med att det tar mycket längre tid och utdraget! Ska till bm imorgon och fråga på så jag vet. Ska se om det går att göra någon hinnsvepning kanske!?

Älskade barn
  • Jenny Penny82

Lycka till hos barnmorskan :) Som jag förstått det kan man bara hinnsvepa om man börjat öppna sig lite så för min del har det inte varit aktuellt men om det går så kan det nog ge resultat :)

Var i landet bor ni och hur ser rutinerna med igångsättning ut där? 

• Trollungarnasmamma
    Jenny Penny82 skrev 2013-11-06 18:22:46 följande:
    Lycka till hos barnmorskan :) Som jag förstått det kan man bara hinnsvepa om man börjat öppna sig lite så för min del har det inte varit aktuellt men om det går så kan det nog ge resultat :)

Var i landet bor ni och hur ser rutinerna med igångsättning ut där? 
    Tack! Ja hon ska iaf få in och känna men är rädd att bli besviken om det är omoget som det var för snart en vecka sen. 
    Jag vet inte rutinerna här riktigt men ska kolla imorgon. Bor i Småland.  
    Älskade barn
  • Anniia

Hur går det, har det kommit någon bebis?
    Själv ska jag på Ultraljud imorgon för att se hur allt är med bebisen. Hoppas att de vill sätta igång men är osäker på om de gör det om allt ser bra ut.

Svar på tråden vi som gått över tiden bf +