Inlägg från: Jenny Penny82 |Visa alla inlägg
  • Jenny Penny82

vi som gått över tiden bf +

Hej!
    Här har ni en till som börjar bli rejält less på att vara gravid, var beräknad till 24 okt så idag är det v 41+0. Har fått en tid för kontroll på SÖS (Sthlm) på måndag vilket är rutinen för SÖS. Igångsättning v 42+0 om inget hänt innan dess. Suck, vill så gärna undvika det! 
    Hur går det för er? Såg att du bor i Nacka LindaLoue, samma här :)
    Kram! 

• Jenny Penny82

Grattis, vad roligt att allt gick bra! :)

Idag bf+10 för mig. Har varit inne på kontroll på SÖS idag. Allt ser bra ut med mina värden, fostervatten osv men livmodertappen har bara börjat mjukna upp, inte utplånad ännu så det känns tveksamt om det kommer hinna starta naturlig väg. Ska ringa in på fredag som är v 42+0 och får då en tid att komma in på SÖS för att sätta igång förlossningen. Känns trist och är besviken att det troligtvis kommer att bli så :( Träffade en stressad och kall läkare som inte alls tog sig tid tyvärr. Ska försöka läsa på lite i böcker och så inför fredag så jag vet vilka olika metoder som finns osv. Får försöka se det positiva i att snart är det klart iaf :)

Någon annan som går och väntar på igångsättning? 

• Jenny Penny82

Fortfarande inget nytt här och är nu helt inställd på att få igångsättning på fredag. Självklart är det viktigaste att bebis mår bra och att vi snart får träffa henne men hade samtidigt sett fram emot min förlossning och nu känns det som allt det kastats omkull. Har generella fobier kring medicinska ingrepp, blod etc och det absolut värsta scenariot för mig är akut kejsarsnitt, vilket sker i 30% av alla förlossningar som igångsätts. Försöker tänka positivt men det går i vågor här med. Kram på er

• Jenny Penny82

Det verkar som att många fler omföderskor har positiva erfarenheter av igångsättning än om det är första barnet så det kanske kan lugna lite? :)

Jag ska ringa in till sjukhuset på fredag morgon för att få en tid. Utgår från att dom börjar med en undersökning då. Jag funderar lite på att, om jag är väldigt omogen fortfarande och alla värden ser bra ut för mig och bebis, be att åka hem över helgen och starta på måndag istället. Ju mer omogen livmoderhalsen är desto större verkar riskerna för komplikationer och en väldigt långdragen förlossning bli.

• Jenny Penny82

Lycka till hos barnmorskan :) Som jag förstått det kan man bara hinnsvepa om man börjat öppna sig lite så för min del har det inte varit aktuellt men om det går så kan det nog ge resultat :)

Var i landet bor ni och hur ser rutinerna med igångsättning ut där? 

Svar på tråden vi som gått över tiden bf +