Anonym (En fru) skrev 2013-10-30 20:51:04 följande:
Min man vet att jag är attraktiv fortfarande. Han ger mig också jättemycket komplimanger och uppskattning. Jag vill inte riktigt utsätta mig för så mycket frestelser (eller vad man ska säga :) ) nu när jag börjar ledsna på hela situationen och lever i total avsaknad av fysik närhet.
Alla åldras och saker kan hända på vägen. När jag fått barn har jag varit ganska plufsig men han har älskat mig ändå och velat vara med mig. Grejen är ju att jag inte fastnat i det. Jag har försökt att hålla mig "fit" eller vad man ska säga, för min egen skull och för hans. Jag trivs bättre så. Det är inte lätt att hålla vikten när man blir äldre så jag kämpar med det jag med.
Men han bryr sig inte alls om hur han ser ut. Faktiskt. Bara på jobbet. Jämför sig med tjockare män och tycker att han är ok. Om jag påpekar försynt att han också behöver sköta om sig lite skämtar han bara bort det. Som med nagelsvampen. Hur mysigt är det med 3 cm tjocka gula tånaglar på en skala? Och när den foten mysigt smeker mitt ben blir jag bara...kall. Göra något åt det finns inte i hans begreppsvärld. Vore han singel skulle han säkert skärpa till sig. Barnen tycker det är vråläckligt. Han bara garvar.
Som sagt handlar ju inte det faktum att jag håller på att ledsna bara på att han inte sköter hälsa och hygien. Jag håller på att tröttna. Jag vill leva i en relation med sex. Och jag vill inte ha sex när det är så här. När han kryper intill mig i soffan med en vit t-shirt som slutar vid naveln där hela kaggen hänger över linningen på de grå mysbyxorna, snus som rinner mellan tänder...lutar sig över och undrar lite skojsigt om det blir något rajtantajtan? Man kan skratta åt det. Jag tycker det mest är sorgligt. För han blir ledsen när jag säger nej. Och jag blir ledsen för egentligen vill jag jättegärna. Men man äter ju även med ögonen... Var det så ibland vore det ok. Men alltid??? Hur hamnade vi här liksom?
SNÄLLA!!! Ge mig RÅD! :) Jag tror inte på att börja hänga mer på krogen... han kommer inte bry sig ett dyft.
finns bara ett råd att ge dig....Din man är safe i sin relation. Hans sex drift är nere för räkning då han inte fått det på ett tag, han ventilerar genom att spela spel och äta ontyttig mat. Inget kommer förändras såvida han inte ger sig fan på det.
Dietist är lönlöst eftersom dietisten endast kommer säga samma sak som han redan vet om "ät mer fibrer, mindre kolhydrater, midre socker och fett" Misttänker att hans läkare sa precis samma sak när han fick en remiss till dietisten. oavsett kommer han inte att ändra sin egen meny utan då det e du som lagar maten kommer det helt enkelt bara att dyka upp nyttigare mat på tallriken som han glufsar i sig. När han är ute kommer hamburgertallriken fortfaradne vara närvarande eftersom han innerst inne ikan förstå varför han ska bry sig...man skulle kunna tro att bättre hälsa är målet men det är ju bara och titta runt...det är inte anledning nog tydligen.
Det du måste göra är att få honom att förstå att det inte är slutresultatet du vill ha utan snarare resan mot ett hälsosammare liv. Säg inte att killarna på TV är frächa...So..han kommer inte bry sig...säg inte att du har en hemlig beundrare då detta är så genomsynliga sätt att manipulera på. SItället ska du säga så här...
Älskling...jag vill vara med dig i resten av mitt liv. jag vill att du ska vara en hälsosam pappa till vårt/våra barn. tyvärr tänder jag inte ett dugg på dig längre och vet ärligt talat inte hur länge jag står ut till utan sex med någon som jag känner mig attraherad av. Vill du förlora vårt gemensamma liv, om inte låt oss sätta oss ner och se hur vi kan lösa detta.
Viktigt att påpeka är att det inte är just magmusklerna du tänder på utan faktiskt en attityd som visar att han bryr sig...musklerna kommer förhoppningsvis i ett senare skede.
Din man är inget barn och givetvis fattar han precis hur läget ligger till. Dockär vi människor som väljer att glömma bort obehagliga saker tills den dagen man inte längre kan blunda för det...tänk rökning, handla julklappar dagen innan eller läxor.
En spark i röven är positiv och betänk..vad gör du hellre...ta en obehaglig diskussion med din man som kanske varar i en timme och därefter kan få ert samliv på fötter eller går i 5 år till utan sex sammtidigt som du sneglar åt hete Bertil på HR och vipps ligger du med fötterna i vädret på en julfest och åmar dig hem en kylig decembernatt gråtandes som en falskt-ångerfull bedragerska?
good luck