Svårt beslut och kan inte ta beslutet.
Hej alla. Fick reda för ett par veckor sen att jag var gravid, (v.8) idag det kom självklart som en chock då detta är första gången för mig. Jag har haft en kille till och från i 1 år och det har dalat upp och ner. Jag berättade för honom om detta och det han säger till mig, "Gör en abort annars vill jag inte träffa dig mer" jag sa till honom ja det ska jag definitivt, beställde en abort dag men bara några dagar innan ångrade jag mig och åkte hem till mig. Jag och denna kille har haft ett slags distans förhållande men det e bara jag som åkt till honom, han har aldrig varit hemma hos mig och hälsat på. Och jag har nu tagit kontakt med en kurator på sjukhuset och varje dag närmar det sig det UL man ska göra inför en abort (kolla vecka och sådär) och jag mår jätte dåligt av tanken att det BARA är jag som ska ta detta beslut, och just nu sitter jag mitt i emellan och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Om jag gör abort kommer han finnas där för mig som han lovat? kommer han stötta mig efteråt? hur länge kommer det hålla? behåller jag det förlorar jag honom, men jag får ett barn, något som jag saknar att ha.
Men vad jag än beslutar förlorar jag någon av dom, och nu vänder jag mig hit för att se om fler har någon sån här erfarenhet eller varit med om något liknande och kanske kan hjälpa mig i mitt beslut. Just nu kan jag inte sova jag bara gråter och gråter och somnar gråtandes.
Jag hatar det här och jag vill så gärna att allt ska bli bra.. ;( ;'(