• stinaliza

Vad ska ni ha till middag? (eller vad hade ni till middag)

Middagstips önskas Har ingen aning om vad vi ska ha till middag! Har ingen större matlust eller lust att stå vid spisen i den här värmen (jaja - nu klagar man på det! *ler*) Gärna något med kyckling, en köttbit eller färs!
    Få se nu vilka kulinariska kockar det gömmer sig därute!

• Svar på tråden Vad ska ni ha till middag? (eller vad hade ni till middag)
  • Godzo

Före förrätten: sashimi på lax

Förrätt: Grillade scampi och räkspett marinerade i teriayki sås med tomat och mozzarella sallad.

huvudrätt som vi inte orkade... grillad lax med cous cous...

Å öl i sommarvärmen... Sanslöst gott

• stinaliza

nu ska vi fixa till lite hamburgere till lunch - verkar va bland det enda som Linus äter just nu

• EverSoNice

Ja, nu är det så att min sambo är grillfreak. Han skulle kunna grilla varje dag hela sommaren, men jag är inte lika förtjust.
    Så igår, när vi hade tinat lite köttfärs, så gjorde han hamburgare till sig själv, som han grillade och jag stekte färsen med lite tacokryddor.
    Sedan lade jag röran mellan två mjuka tortillas tillsammans med riven ost och salsa och så värmde jag på på båda sidor i en torr, het gjutjärnspanna = jättegoda, hemgjorda quesadillas.
    Till det hade vi riven krispig isbergssallad, krutonger och Paul Newman's Ceasar Dressing

• smurfan73

I kväll ska vi grilla färdigmarinerade kycklingfile grillspett *smaskens* å till det ska vi ha potatiskroketter och sambon ska ha brun sås å jag vitlökssås =) Å en kall öl till detta *längtar*

• Nightwish

ikväll så blir det nog kräftstjärtar & kex med ost =D

• pups

smurfan73: roligt med färdigmarinerade! det blir godare än om man grillar dom innan de är färdigmarinerade...

• sofien

Här blir det chili con carne. Maken är inte så sugen på det men nåt alternativ har han inte...

• Dragonia

Igår åt vi starkt kryddad köttfärs med sallad och tortilla-bröd. Idag tänkte jag steka på fläskfilé med en fetaost-sallad till...

Mysigt att laga mat tillsammans..vi äter ofta ute pga stressat schema - men nu har vi lite mer fritid ; )

• Snuttgosan

Ikväll ska vi ha gäster och grilla, det måste man passa på att göra när solen är framme! Äntligen kan man sitta ute och äta! Vi ska äta honungsmarinerade kycklingfiléer med hemmalagad färskpotatissallad, grönsallad, fetaost och vitlöksbröd Till efterrätt blir det rabarbersmulpaj och glass! *mums*

• tinkerbell74

Ikväll ska vi äta vegetarisk sushi! *mums*

• MeMyselfAndI

här blir det köttfärssås och spagetthi!

• LouiseL

här blir det pepper stel. berra sås och pommes!!!! mmmmmmmums!!
    hi hi hi hi h

kram Louise

• stinaliza

och vi ska också ha tacos

• menförhelvete

pasta med köttfärssås blir det för mig..

• stinaliza

menförhelvete: hehe...ingen toblerone ikväll eller

• Bebis 2005

vi ska ha kycklingfilé marinerat i ingefära o soya. Till det potatis o örtsås...

MUMS!

• critan

Här blir det hemgjord pizza med taco-kryddad köttfärs, skinka och majs. Och massor av ost! Till det en sallad på riven vitkål, creme fraich och italiensk salladskrydda.

• aanna

Maken och jag är ensamma hemma hux flux (retligt att det inte är ÄL-tid *hehe*) så för oss blir det pasta med pesto, med soltorkade tomater i!!
    Annars om barnen varit hemma hade det blivit grillad kycklingfilé och bakpotatis med matyoughurt med vitlök i ...
    Ett lite sent svar kanske.

Svar på tråden Vad ska ni ha till middag? (eller vad hade ni till middag)