Att förlora sina föräldrar.
Jag är 27 år och såvitt jag vet är båda mina föräldrar friska, och lever. Men jag har på senaste tiden börjat tänka mer och mer på att de båda en dag kommer försvinna. Troligtvis innan mig. Nästa gång någon nära går bort är det nån av dem, om naturen får ha sin gång, eller hur jag ska uttrycka det. Ikväll greps jag av panik inför känslan, att få beskedet att mamma eller pappa dött- plötsligt eller efter en tids sjukdom, att planera sin mammas eller pappas begravning, att stå där utan dem. Tårarna sprutar när jag skriver detta och ångesten är otrolig. Jag har ett litet barn och det är väl inte förrän nu jag förstår hur mycket mina föräldrar (främst mamma) betyder för mig. Jag kan inte föreställa mig att inte kunna ringa henne, skicka ett sms, ett mail, att inte någonsin få ses mer, att aldrig mer få se henne skratta eller busa med mitt barn.
Vad i hela fridens namn ska jag göra? Jag vet och accepterar att dagen kommer komma, då båda är borta. Det är ju som det är. Men varför kommer dessa känslor nu? Hur hanterar jag det?