• Anonym (förvirrad)

jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det

Vi har varit ett par i cirka 1 år, vars ett barn från tidigare förhållande. Älskar verkligen varandra på ett sätt jag aldrig torde fans...vi har det helt perfekt tillsammans. Vi har båda vetat att jag inte haft något skydd och kört på som vanligt. Jag har ju självklart velat ha ett gemensamt barn medans han inte velat. Nu är jag dock gravid och han vill inte ha barnet för han rycker tide. Inte passar. Han har ett hus han bygger på vilket gör att han inte tycker han har tid. Jag bara gråter och gråter och gråter...det tar aldrig slut. Vill inte döda mitt barn!!!

• Svar på tråden jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det
  • Emmi27

Tycker det är konstigt att inte använda skydd om man inte vill ha barn. Tycker även det är konstigt att välja oskyddat som tjej om man vet att killen inte vill ha barn och att konsekvenserna blir så som TS beskriver. Han får skylla sig själv men tycker också att TS också får skylla sig själv lite. Han har redan visat att han är oansvarig som knullar utan skydd och uppenbarligen inte bryr sig så varför utmana ödet? Du kan inte sitta och böla över att han vill döda ditt barn när du visste hur det skulle bli. Du har rätt att behålla, såklart, och han har skyldighet att ta sitt ansvar men tycker som sagt att man får tänka efter lite..

• nevermind

Var han med på att ha oskyddat sex så är det ju ett tydligt tecken på att han vill ha barn. Såvida han inte är utvecklingsstörd.

Behåll. Självklart. Givetvis. Han kan säga och tycka vad han vill. Men du kommer hata dig själv om du gör abort.

• The Doctor
    The Doctor skrev 2013-11-04 17:59:43 följande:
    Men varför ska det vara HENNES ansvar att DE*, när det är HAN som inte vill ha barn? Är han själv ett? För annars ska inte TS behöva bete sig som karls MORSA!!
    * skyddar sig.
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • nevermind

Jag har iPhone och kan inte trycka "visa endast", därför undrar jag nu:
    Varför har han inte skyddat sig? Har TS skrivit nåt om det?

• SupersurasunkSara
    nevermind skrev 2013-11-04 20:15:13 följande:
    Nej, det har hon inte.
  • Griseknoen35
    nevermind skrev 2013-11-04 20:15:13 följande:

Jag har också iPhone och jag kan trycka endast... Ladda ner familjelivs nya app så slipper du göra bort dig med att du inte kan ;)
  • Griseknoen35
    nevermind skrev 2013-11-05 17:29:50 följande:

Tack Grisen. smile5.gif

Fast appen kan strula endel men man kan ju vara anonym, visa endast och starta trådar så den är ändå bättre än gamla ;) nu nöffar jag hej då så jag inte förstör tråden, nöffnöff
  • viseversa
    Anonym (!!!) skrev 2013-11-04 17:32:08 följande:
    Jag blir irriterad på alla de gånger du dömer män... Hon valde också att inte skydda sig trots vetskapen att han inte ville ha barn! Om ens livssituation inte tillåter ett barn så skall vi i Sverige känna oss priviligierade att vi har möjligheten till abort!

Vad min identitet har med saken att göra kan jag inte förstå! Varför behöver du den informationen?
    Nej HAN har ett ansvar att skydda SIG om HAN itne vill bli pappa. Inte soeciellt svårt att lista ut. Det är itne det minsta synd om honom. Vill han inte bli pappa ser HAN TILL ATT SKYDDA SIG! Antar att han vet vad en kondom är? JA sätt då på den på snorren INNAN du pippar!!
    Instagram...LOVALOVISA
  • Fanny b
    viseversa skrev 2013-11-05 22:05:13 följande:
    Nej HAN har ett ansvar att skydda SIG om HAN itne vill bli pappa. Inte soeciellt svårt att lista ut. Det är itne det minsta synd om honom. Vill han inte bli pappa ser HAN TILL ATT SKYDDA SIG! Antar att han vet vad en kondom är? JA sätt då på den på snorren INNAN du pippar!!

Detta tycker jag även gäller när kvinnan i relationen skyddar sig, för inget preventivmedel fungerar till 100%.
  • viseversa
    Fanny b skrev 2013-11-05 22:10:05 följande:

Detta tycker jag även gäller när kvinnan i relationen skyddar sig, för inget preventivmedel fungerar till 100%.
    Exakt. ÄVEN fast hon äter p-piller så är det inte 100% skydd så vill man VERKLIGEN INTE ha barn tar man ansvar för sitt eget skydd. Man kan inte förvänta sig att andra ska fixa det åt en och sen göra som man vill om det blir barn. 
    Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det