Inlägg från: The Doctor |Visa alla inlägg
  • The Doctor

jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det

Anonym (förvirrad) skrev 2013-11-04 07:13:02 följande:
    Vi har varit ett par i cirka 1 år, vars ett barn från tidigare förhållande. Älskar verkligen varandra på ett sätt jag aldrig torde fans...vi har det helt perfekt tillsammans. Vi har båda vetat att jag inte haft något skydd och kört på som vanligt. Jag har ju självklart velat ha ett gemensamt barn medans han inte velat. Nu är jag dock gravid och han vill inte ha barnet för han rycker tide. Inte passar. Han har ett hus han bygger på vilket gör att han inte tycker han har tid. Jag bara gråter och gråter och gråter...det tar aldrig slut. Vill inte döda mitt barn!!!
    Man undrar ju hur han är funtad som under ett år knullat utan skydd när han inte vill ha barn? Har han inte läst biologi? Tycker det tyder på brist på respekt från hans sida, det känns ju som att han hela tiden ansett det vara OK att du skall utsätta dig för abort. Det är inget jävla preventivmedel.

Vilken juvel.

För övrigt tycker jag att du skall lyssna på ditt hjärta, vad vill du? Att ta bort ett barn bara för att den andre inte vill kan ju komma att ge konsekvenser inför framtiden, både mentalt och fysiskt. Och kom ihåg att DU inte ansvarar för HONOM, att inte använda skydd var HANS beslut!
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • The Doctor
    SupersurasunkSara skrev 2013-11-04 07:15:58 följande:
    Ja du. Han har vetat att du inte haft skydd så han får stå sitt kast nu och inse att du har bestämmanderätten. Du får dock bereda dig på att ta hand om barnet helt själv.
    Jag förstår hans känsla, att skaffa barn eller ha små barn och samtidigt bygga /renovera är absolut inte det bästa läget. Särskilt inte som ni bara varit tillsammans i ett år.

Men valet är ditt och bara ditt. Tänk dig ett scenario dr du tar bort barnet för hans skull, kan du leva med honom då utan bitterhet? Utan att kasta detta i ansiktet på honom vid gräl?
  • The Doctor
    Fanny b skrev 2013-11-04 11:07:40 följande:

Så han och andra män ska inte behöva ta sitt ansvar i en sådan här situation? Det finns olika åsikter om detta, men så länge  ansvaret i sådana här fall läggs på kvinnan, hon skulle ha tänkt på mannens inställning och när han inte ville ha kondom så ska kvinna skydda sig, så tycker jag inte det är konstigt att män generellt har den inställningen som ts sambo har, nämligen, jag kan strunta i att skydda mig, för om min sambo blir gravid kan hon göra abort.
  • The Doctor
    Anonym (!!!) skrev 2013-11-04 17:32:08 följande:
    Jag blir irriterad på alla de gånger du dömer män... Hon valde också att inte skydda sig trots vetskapen att han inte ville ha barn! Om ens livssituation inte tillåter ett barn så skall vi i Sverige känna oss priviligierade att vi har möjligheten till abort!

Vad min identitet har med saken att göra kan jag inte förstå! Varför behöver du den informationen?
    Men varför ska det vara HENNES ansvar att DE, när det är HAN som inte vill ha barn? Är han själv ett? För annars ska inte TS behöva bete sig som karls MORSA!!
  • The Doctor
    The Doctor skrev 2013-11-04 17:59:43 följande:
    Men varför ska det vara HENNES ansvar att DE*, när det är HAN som inte vill ha barn? Är han själv ett? För annars ska inte TS behöva bete sig som karls MORSA!!
    * skyddar sig.
Svar på tråden jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det