• Anonym (SaHo)

Fler som ska påbörja IVF november 2013??

Hej

Jag väljer att vara anonym då många av mina bekanta är medlemmar här. Mina närmaste vänner vet om vår kamp. En kamp att få till ett syskon till vår älskade dotter <3

Det har nu gått över 3 år sedan vi startade "projektet skaffa ett syskon". Jag hade ju hört att det var normalt att det kunde ta uppåt ett år så jag tänkte inte så mycket på att vi inte lyckades. Men då det började närma sig två år så kollade jag o min sambo upp oss. Jag fick då veta att jag har endometrios som förmodligen är det som sätter stopp :(

Jag har hunnit med en operation. Tog sedan kontakt med en privatläkare som ansåg att operationen mer förvärrade än gjorde nytta :/ Men skam den som ger sig. Vi ska nu påbörja vårt första IVF-försök. Imorgon ska jag ta min första spruta. Jag behövde aldrig ta nässprayen pga att jag har ätit 2st Provera 10mg/dag i snart ett år.

Är det någon fler som vill stötta/stöttas under er resa mot ert första barn eller syskon?!

Kram S            

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november 2013??
  • Anonym (SaHo)
    hani79 skrev 2013-11-18 17:53:10 följande:
    Saho, har inte varit inne på ett tag, hur gick det idag? Ja Orgalutran sprutorna känns en del, Menopur som jag tar för första gången känns massor också och jobbiga att blanda. Har kört Gonal-F de andra 4 gångerna och då för det mesta på 300 IE. Var på Vul idag och äggplock blir på fredag!

Det gick rätt ok. Jag hade många äggblåsor, men endast 6 stycken som har möjlighet att bli befruktade. Jag sitter just nu och väntar på att telefonen ska ringa. Då får vi veta om vi ska sätta tillbaka imorgon eller på lördag. Jag är inställd på imorgon då det inte var så många ägg, så de vågar nog inte chansa på långtidsodling.

Såååå nervös! :/   
  • Anonym (FET 2)

Spännande, håller tummarna.

Jag har vul nästa tisdag så då bestäms det förhoppningsvis när återföringen blir, hoppas på testdag på julafton :D

• Anonym (SaHo)
    Anonym (FET 2) skrev 2013-11-19 17:25:37 följande:
    Spännande, håller tummarna.

Jag har vul nästa tisdag så då bestäms det förhoppningsvis när återföringen blir, hoppas på testdag på julafton :D

Alla mina 6 ägg blev befruktade så det blev långtidsodling. Insättning på lördag :)

Hoppas det ser bra ut på tisdag för er :)   
  • Anonym (SaHo)
    hani79 skrev 2013-11-18 17:53:10 följande:
    Saho, har inte varit inne på ett tag, hur gick det idag? Ja Orgalutran sprutorna känns en del, Menopur som jag tar för första gången känns massor också och jobbiga att blanda. Har kört Gonal-F de andra 4 gångerna och då för det mesta på 300 IE. Var på Vul idag och äggplock blir på fredag!

Hur gick det idag hani79?
  • hani79

Är imorgon jag ska in Saho. Har mått illa i 2 dagar, kanske biverkningar av behandlingen, ska bli skönt att det är över snart.

• Anonym (SaHo)
    hani79 skrev 2013-11-21 20:19:40 följande:
    Är imorgon jag ska in Saho. Har mått illa i 2 dagar, kanske biverkningar av behandlingen, ska bli skönt att det är över snart.
    Haha ja just det... är lite yr angående vilken dag det är. Stort lycka till idag iaf :)

Ja jag har mått småilla sedan första sprutan. Mår fortfarande illa av vaginaltabletterna (Lutinus). Blir lite småyr av dem :( 
  • hani79

Det blev 5 ägg idag, jobbig äp,blev så yr av morfinet så jag kunde inte ta så mycket vilket gjorde att det gjorde superont!
    De ska ringa imorgon bitti och tala om hur många som är bedruktade. Hoppas Menopur har gjort att det är bättre kvalité och att fler blir befruktade, har haft otur att bara någon av 9 blivit befruktat tidigare!

• Anonym (SaHo)
    hani79 skrev 2013-11-22 16:13:46 följande:
    Det blev 5 ägg idag, jobbig äp,blev så yr av morfinet så jag kunde inte ta så mycket vilket gjorde att det gjorde superont!
    De ska ringa imorgon bitti och tala om hur många som är bedruktade. Hoppas Menopur har gjort att det är bättre kvalité och att fler blir befruktade, har haft otur att bara någon av 9 blivit befruktat tidigare!
    Ja jag blev också yr av morfinet, men det hjälpte att blunda. Har ni fått svar på hur många som blev befruktade? Håller tummarna!

Vi var på återföring igår. Av 6 befruktade ägg så blev 2 av bästa kvalité. Så en blev placerad och den andra hamnade i frysen. Nu är det bara att vänta :/  
  • Anonym (FET 2)
    hani79 skrev 2013-11-24 20:15:58 följande:
    De ringde igår, inga blev befruktade... Tungt!
    Nej vad tråkigt :(
    Kram
  • Anonym (SaHo)

Åh nej! Såå tråkigt :( Styrkekram till er!  

• Anonym (FET 2)

Jag måste vänta en vecka till och göra nytt vul, slemhinnan var för tunn för en återföring.

• Anonym (SaHo)
    Anonym (FET 2) skrev 2013-11-28 08:57:34 följande:
    Jag måste vänta en vecka till och göra nytt vul, slemhinnan var för tunn för en återföring.
    Hoppas det ser bättre ut på nästa vul :)

Själv håller jag på att vänta o vänta. Hoppas så innerligt att de tagit sig! Nästa lördag ska jag testa. Har inga känningar, inte ens mensvärk. Därimot så har jag haft oootrolig huvudvärk i tre dagar. Men det kan ju likagärna betyda att mensen är på g :( Skulle kännas jobbigt med ett - nu innan jul :(
  • Anonym (FET 2)
    Anonym (SaHo) skrev 2013-11-29 11:03:12 följande:
    Hoppas det ser bättre ut på nästa vul :)

Själv håller jag på att vänta o vänta. Hoppas så innerligt att de tagit sig! Nästa lördag ska jag testa. Har inga känningar, inte ens mensvärk. Därimot så har jag haft oootrolig huvudvärk i tre dagar. Men det kan ju likagärna betyda att mensen är på g :( Skulle kännas jobbigt med ett - nu innan jul :(
    Den gången jag plussade blev jag lite sjuk, huvudvärk och lättare förkylningskänsla, det kom någon dag efter återföringen med blastocysten, tydligen kan det vara kroppen som sänker immunförsvaret för att lättare kunna ta emot embryot. Hoppas att huvudvärken betyder det för dig, verkar ändå vara en hel del som får det just så när ägget fäster :) Jag håller tummarna för plus.
  • Anonym (SaHo)

Tyvärr så fick jag mens i lördags, 1vecka efter återföring :'( De vill fortfarande att jag ska ta ett gravtest på fredag, jag känner mest att det jobbigt att behöva göra ngt jag redan vet är negativt :( Tog detta mycket hårdare än jag trodde. Är helt förstörd trots två försök till. Har helt tappat hoppet! :(

• Anonym (FET 2)
    Anonym (SaHo) skrev 2013-12-03 21:52:27 följande:
    Tyvärr så fick jag mens i lördags, 1vecka efter återföring :'( De vill fortfarande att jag ska ta ett gravtest på fredag, jag känner mest att det jobbigt att behöva göra ngt jag redan vet är negativt :( Tog detta mycket hårdare än jag trodde. Är helt förstörd trots två försök till. Har helt tappat hoppet! :(
    Nej :( Det är så orättvist..

Jag ska göra återföringen på torsdag, känner inget hopp, mest att det blir skönt att få det avklarat så vi kan gå vidare i livet och inse att vi aldrig kommer få biologiska barn.
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november 2013??