Bonusbarn hatar mig - vad gör jag?
Sedan drygt tre år tillbaka träffar jag en man som jag tycker väldigt mycket om. Han har två barn som nu är 10 och 12 år gamla. Vi har haft en väldigt strulig relation men har inte lyckats gå skilda vägar eftersom vi alltid längtar tillbaka till varandra. Jag är den första kvinna han träffat efter att han och barnens mamma separerade för cirka 4 år sedan. Eftersom vi inte vetat vart förhållandet skulle gå har vi sagt till barnen att vi bara är vänner. Under långa perioder har vi inte träffats alls.
Nu till problemet. Sedan cirka 6 månader tillbaka har det gått upp för 10 åringen att vi är mer än bara vänner då han såg mig med endast trosor klippa håret med trimmer på min kille inne i badrummet. Vi har då sagt att vi har en relation vilket har gjort att hen ser mig som ett stort hot. De första två åren vi träffades som vänner sa han inte mycket mer än att han inte gillade när jag hälsade på eftersom pappa blev konstig då. Och han inte fick lika mycket uppmärksamhet och att jag "tog pappa ifrån honom"
Sedan det har gått upp för honom att vi är mer än bara vänner så skriker och gråter han varje gång jag kommer. Han säger att han hatar mig och att jag är dum och säger dumma saker. Varje gång min kille pratar om mig, frågar om vi ska umgås alla fyra, så ska han rymma hemifrån och skriker rakt ut. Han säger att jag är "konstig, "elak", "tokig" m.m.
Jag har aldrig någonsin varit dum mot honom. Jag har alltid försökt få honom delaktig i det vi gör. Köper presenter när han fyller år. Pratar med honom om hans intressen och hur det varit i skolan. Han äldre syskon som är 12 gillar mig och vi bakar ofta och spelar spel tillsammans.
Min kille tycker att detta är jättejobbigt och vet inte hur han ska hantera situationen. Jag tycker att det är otäckt att denna lilla kille går runt och säger att jag är elak och tokig och blir rädd för att involvera mig mer i familjen.
Jag vill själv ha barn men blir rädd att skaffa barn med min kille när hans barn hatar mig.
Vad ska jag göra? Det här har pågått länge nu och det verkar bara eskalera!