Jenn86 skrev 2013-12-30 09:58:18 följande:
Oj vad jag känner igen mig.. Vi har försökt i 19 månader nu. Folk blir gravida till höger och vänster vare sig de vill eller inte och här sitter vi.. Stor fin lägenhet, fasta anställningar, ett tryggt och starkt förhållande. Jag känner att jag blir mer och mer bitter och missunnsam, vilket inte alls är sådan jag är egentligen!
Jag brister ut i gråt varje gång någon gammal klasskamrat på facebook lägger upp ultraljudsbilder och utropar glatt att de ska ha barn. Och jag känner att det är så ORÄTTVIST!! Varför lyckas de men inte vi?
Påbörjat utredning, alla mina värden (samt ultraljudet) såg bra ut men jag bör också gå ner mer i vikt. Sambon lämnade spermaprov 20 dec och väntar svar efter nyår, nästa steg för mig är en spolning sedan vet jag inte vad som kommer att hända.
Hur är det med er andra, har ni tappat hoppet helt eller är ni som jag att ni blir hoppfulla varenda jävla månad för att sedan bli förkrossade när mensen kommer?
(är sjukt grinig och börjar känna av mensvärk, BIM idag. Därför är jag extra sur och ledsen just idag)
Känner med dig...
Personligen så har jag slutat att hoppas på att det ska ske naturlig väg. Jag förväntar mig mensen och har knappt koll på när den kommer längre. Men tyvärr har jag varit där du är nu, när man blir knäckt över att den kommer.
Jag tror att man går igenom olika faser under all denna barnlöshet. Först att inse att det kanske inte kommer funka, sen utredning och allt vad det innebär, sen så småningom IVF eller insemination, eller vad det nu blir. Om/när det inte funkar, så börjar allt om igen, med utredning för donation, ev kö för adoption. Alla faser är jobbiga på sitt sätt, men man tar sig igenom dem, på något konstigt sätt.
Nu hoppas jag verkligen att ni får positiva besked sant och att ni slipper gå igenom mer än ni redan gjort. 2014 måste bli ett bra år för oss alla