• Anonym (fyfaan)

behöver snabba svar angående sen abort=(

hej!
    skulle verkligen behöva akut hjälp=(
    Av många anledningarvar ja tvungen att göra abort i vecka 9, medicinsk abort.
    TRodde att allt gick bra då jag blödde massor och alla gravidsymptomer försvann, MEN nu flera veckor senare är ja fortfarande gravid!!!!!!   vecka 19+1 (räknade ut dag för dag då ja visste hur långt gången ja va före aborten). jag  vet inte vad som kommer hända nu? kommer ja få göra abort ändå även fast de gått över den "tillåtna"tiden?? behöver snabba svar från några som varit i samma situation alltså inte gissningar! självlart får vem som helst svara men skriv då gärna att du inte e säker!! FYFAAAN i vilket helvete :,(

• Svar på tråden behöver snabba svar angående sen abort=(
  • mollaMalina
    Anonym (fadern) skrev 2013-11-09 01:10:07 följande:
    det där med vilken vecka man får göra abort verkar det som att dom inte tar så hårt på mitt ex gjorde abort i vecka 28 på sjukhuset det är visserligen ett antal år sedan men lagen var samma då som nu.

Så du menar att man kan abortera ett livsdugligt barn? Hur gör man när barnet kommer ut levande då menar du? En sak om barnet inte är livsdugligt utanför livmodern pga någon missbildning, men annars förstår jag inte hur det går till! ?
  • Harmagedon

I vecka 28 aborteras inga levande barn. Det är nog ett missflrstånd.

Och till er som förfasas över ts tankar om kön. Chill! Ts går igenom ett trauma och de mest konstiga saker kan poppa upp i det läget.

• Anonym (skit i de)

Barn kommer när de kommer.. Jag fick tre missfall innan mtt barn kom.. Ena va "missed abortion" o de andra två vanliga missfall.. Jag är gravid nu men barnet dog i vecka 4 så de va tidigt, inte tagit ut de än dock utan tid på onsdag för att ta tabletter (precis som vid tidig abort). de skulle varit i vecka 9 nu men de sluta växa.. Har du verkligen sån överlevnadskämpe i dig som överlever en abort så ta ultraljud o se så de verkar friskt o mår bra o låt de leva.. De passar kanske inte din plan (fel kille, arbetslös, för ung osv) men barn kommer när de kommer o för någon där de inte kommer så vetja vilken ångest de är att förlora barn, oavsett om de e i magen eller utanför.. Åtminstone om man har ett hjärta, annars e de väl lika bra att va barnlös.. Vet inte varför du vill göra abort men gör du ul ser du att ditt barn lever så kan jag inte tänka mig du skulle få för dig att ta bort de.. Om de nu.mår bra efter omständigheterna.. Va ett barn som överlevde cellgiftsbehandling o föddes frisk o fin så de där kämparna har nog något fint planerat med sina liv när de växer upp.. hoppas det går bra för er iaf..

• 6skabli7
    det där med vilken vecka man får göra abort verkar det som att dom inte tar så hårt på mitt ex gjorde abort i vecka 28 på sjukhuset det är visserligen ett antal år sedan men lagen var samma då som nu.
    Då är det högst troligt att barnet ansågs vara livsodugligt utanför livmodern, och hon fick valet att avbryta. Det är inget som är standard annars vid ett fullt friskt och levande barn.
  • Anonym (fyfaan)

hej, tack alla som stöttat och gett mig bra info. i torsdas satt jag och min man och hade en låång diskution  tills vi båda bestämde oss för att behålla men bara pga att barnet skulle vara väldigt stort och med tabke på att vi har 2 barn så vet vi ju att de inte bara är ett foster i magen utan de e VÅRAT barn. men vi mådde ändå dåligt då vi visste att vi skulle börja från ruta 1 igen och allt vi planerat och sett fram emot bar krashade på en gång. ETT HELVETE med andra ord. 
    Fredag morgon så ringde ja och fick snabbt träffa en läkare, de visade sig vara en stor bit kvar (av kanske moderkakan??) och inget barn va kvar.. de går inte att beskriva med ord hur de kändes... en sån lättnad och lycka, ja kommer inte mörda någon( en andra gång),  så med mig hem fick jag nya abortpiller jag skulle ta för att få ut alla rester. tog idag de tabletterna tidigt på morgonen men INGET har hänt alltså måste jag få nya tabletter på månda eller kanske skrapas.. de tar aaldrig slut men de känns helt ok trots allt..
    tack alla .. 

• Anonym (fyfaan)
    Anonym (***) skrev 2013-11-08 23:28:18 följande:
    Så om barnet har ett visst kön så vill du behålla de, om nu det är något barn kvar?
    Tänker en massa argt som jag inte skriver här.......

vilken tur att du håller de för dig själv då!!!
  • pigglet

Så skönt för er!
    Jag förstår att processen har känts oändlig, men nu är det i alla fall snart över rent fysiskt. 

• Harmagedon

Jag är glad för din skull ts. Be om en skrapning om inget hänt på måndag. Så du kan lägga det bakom dig någon gång. Be om en kuratorstid också. Det här var en jobbig händelse så ta den hjälp du kan få för att gå vidare.

• Anonym (Medsyster)

Vad skönt ts!

Kanske blir det skrapning för dig på måndag men som du skrev, det är inget barn kvar, endast små rester.

Förstår att du känner dig lättad!

• Anonym (Eh)

Att dom ens gör medicinsk abort i v.9 är ju helt galet. Här gör dom det inte om man är längre än 7e veckan.

• vampyria2
    Nej det har inte hänt, då var det något allvarligt fel på barnet som gjorde att barnet antingen hade dött eller höll på att döda mamman, man har aldrig i historien fått göra abort i vecka 28 och absolut inte i sverige.
  • Anonym (lycka till)

får jag fråga vad för planer som skulle förstörts / gått å helvete med om ni skulle fått ett till barn?

Svar på tråden behöver snabba svar angående sen abort=(