TSH 2,7
Har ett lätt förhöjt TSH varit orsaken till att ni inte kan bli gravida?
Någon som blivit behandlad för ett TSH över 2,5 och sen blivit gravid eller håller på och kämpar?
Mitt är på 2,7 ska till Gyn på utredning den 13:onde.
Har ett lätt förhöjt TSH varit orsaken till att ni inte kan bli gravida?
Någon som blivit behandlad för ett TSH över 2,5 och sen blivit gravid eller håller på och kämpar?
Mitt är på 2,7 ska till Gyn på utredning den 13:onde.
Tack, tack, tack för ditt svar! Och grattis till dina barn Det var just ett sånt här svar jag ville ha, nu känner jag mig lättad.. För det blir lätt att man snöar in på infertilitet och ja.. Men jag håller tummarna på att detta är ett problem som vi lätt kan lösa med kanske lite levaxin då :) Hoppas, hoppas! Min son är snart tre och jag längtar ihjääääl mig efter bebisgos nu!
Lycka till, kan inte låta bli att bli beundrad över dina täta graviditeter! Hade aldrig fixat det, varken psykiskt eller fysiskt, haha. Eloge till dig
Hade ett TSH på 2,8 och fick inget Levaxin, blev gravid på vår första ivf! :)
Ok. Var tsh det "enda" problemet? Eller kunde ni inte få barn utan hjälp av någon annan anledning?
Skönt att ivf finns!
Ok. Var tsh det "enda" problemet? Eller kunde ni inte få barn utan hjälp av någon annan anledning?
Skönt att ivf finns!
Är en professor, tror han heter Ernst Nyström, som gett rek att tsh ska ligga under 2,5. Det är lite individuellt vilken nivå kroppen behöver så vissa kan bli gravida och behålla med högre men eftersom många får problem redan med en liten ökning = att sköldkörteln prod mindre tyroxin, så rek han att kvinnor som vill gravida bör ha ett lågt tsh. Tyroxin (i levaxin levotyroxin) är bränsle till cellerna och viktigt för hormoner och celldelning vilket ju är avgörande vid befruktning och graviditet.
SC11 - Vår klinik sa att mitt tsh-värde absolut inte var ett problem, de kollade även om jag hade såna antikroppar också men det fanns inga så då ville de inte medicinera. Vi försökte få barn själva i 2,5 år men fertilitetsutredningen visade att jag sällan/aldrig ägglossade så då blir det ju svårt.. Har för mig att det berodde på progesteronbrist!? Kan få fram stora, fina äggblåsor men sen släpper de aldrig ifrån sig nåt ägg :(
Jag har alltid fått höra att just tsh skall ligga under 2,0 för att vara optimalt.
Kämpade i 5.5 år innan jag blev gravid och fick barn.
När jag blev gravid låg jag på ca 1,5.
Det vackraste - Så otroligt fint av dig! Hoppas allt går bra för er!
Hade tsh 2,5 som snabbt steg till 3,5. min läkare satte in levaxin 25 mg och jag mår mycket bättre! Står i kö för ivf (stopp i båda äggledarna) så jag kan inte bli gravid på naturlig väg ändå men under ivf är det ju också väldigt bra om värdena ligger rätt!